Jump to content

kan ik gta 5 spelen als ik arma 3 kan spelen op pc?

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2298241

Ik betwijfel het ten zeerste. Die GPU is ongeveer on par met de 9800 GT die als minimum vereiste wordt gesteld. Misschien zal het wel lukken op de laagste settings. Fabrikanten pakken heel graag uit met "Core i7" (zoals te zien in jouw post d.m.v. koeienletters) maar de grafische prestaties zijn heel erg vaak ondermaats.

Geplaatst:
comment_2298315

kleine sidevraag... ik heb het idee dat ik het verschil tussen 30 en 60 fps gewoon niet zie. Dus zou veel eerder op medium/high spelen met een lagere fps. Maar hoe kan het dat ik dat verschil niet zie en anderen wel, en mis ik dan iets?

Geplaatst:
comment_2298356

Ik zie het verschil ook niet hoor. 30 fps is al heel snel. Stel je voor, het beeld ververst elk seconde 30 keer... Dan ziet mijn oog het gewoon als vloeiend...

Geplaatst:
comment_2298361

Ik stel voor dat je het voor jezelf eens uitmaakt: http://30vs60.com. De film industrie (en bij uitbreiding de consoles) heeft 24 fps als standaard gekozen omdat dit het minimum aantal frames is dat benodigd is voor het menselijk oog om een beweging als vloeiend te ervaren (en niet als een slideshow).

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2298794

Na dit te lezen te hebben "Aangezien geen enkele PC hetzelfde is heeft PCGamer ook al naar de instellingen van GTAV gekeken. Er blijken dus een stuk of 30 opties te zijn waarmee je naast vanzelfsprekende dingen als resolutie ook meer geavanceerde grafische effecten aan en uit kan zetten. Hierdoor draait het spel zowel vloeiend op de minimale PC als grafisch superieur op de snelste computer. Hierdoor is het spel dus op alle computers speelbaar die binnen de GTA5 systeemeisen vallen."

uit deze post http://www.gtaforum.nl/topic/134327-pcgamer-heeft-gta5-al-mogen-spelen-op-pc/

Kan ik hieruit opmaken dat ik het spel met rond de 40 fps kan spelen? Mijn pc haalt de minimum eisen.

Geplaatst:
comment_2298840

Ah thanks, ik zie niet echt verschil, maar merk het wel. Het is wat rustiger voor de ogen. Na jouw link nog even verder gekeken en deze tegengekomen. Daar kom ik het nog beter zien: https://frames-per-second.appspot.com/

Zoals je daar ziet, het probleem is dat je ogen eigenlijk geen verversingen ziet(fps of hertz) maar gewoon beweging, dus als de bal heel traag beweegt zal 10fps bij wijze van ook al vloeiend over komen.

Gaat de bal sneller maar op 10fps, zal het schokkender over komen omdat de verversing niet snel genoeg gaat om de bal vloeiend te laten bewegen, wat bijvoorbeeld op 20fps wel vloeiend kan zijn.

Gaat het nog sneller, moet je naar bijvoorbeeld 40fps gaan, maar over het algemeen is het meestal rond de 30fps voldoende, al zorgt 60fps voor net dat beetje extra waardoor het vloeiender over komt.

Mocht je maximaal 10fps kunnen doen, maar je hebt bijvoorbeeld 20fps nodig, kan je kiezen voor motion blur, daardoor lappen frames elkaar over waardoor het vloeiender lijkt.

Dat is wat bij films gebeurd, die draaien veelal op 24fps maar maken behoorlijk gebruik van motion blur, zet je beeld maar eens op pauze, je ziet meerdere frames.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.