Ik heb vorige week mijn Raspberry ontvangen die ik wil gaan gebruiken om CUPS te draaien (wat prima gaat overigens) en de WiFi delen over de Ethernetpoort om deze zo aan te sluiten aan mijn SIP phone. Dat laatste lukt me tot op heden niet. Ik heb talloze tutorials geprobeerd maar het lijkt allemaal niet te werken.
In Ubuntu ging het simpel via Netwerk Manager, wat nu niet werkt aangezien Netwerk Manager dan lijkt te botsen met WPA_GUI. Althans, het is niet mogelijk de Wired verbinding aan te passen. (Edit en delete button zijn greyed out) Heeft iemand dus enig idee hoe ik Raspbian zo ver krijg de WiFi verbinding te delen of bridgen richting de ethernetpoort. Het mooiste zou dan ook nog zijn dat de Raspberry zelf nog WiFi verbinding heeft voor de printserver. (Wat bij sommige tutorials niet bleek te zijn )
Alvast bedankt!
Edit: Al gelukt. Heb gewoon maar Pidora geïnstalleerd
Hoi,
Ik heb vorige week mijn Raspberry ontvangen die ik wil gaan gebruiken om CUPS te draaien (wat prima gaat overigens) en de WiFi delen over de Ethernetpoort om deze zo aan te sluiten aan mijn SIP phone. Dat laatste lukt me tot op heden niet. Ik heb talloze tutorials geprobeerd maar het lijkt allemaal niet te werken.
In Ubuntu ging het simpel via Netwerk Manager, wat nu niet werkt aangezien Netwerk Manager dan lijkt te botsen met WPA_GUI. Althans, het is niet mogelijk de Wired verbinding aan te passen. (Edit en delete button zijn greyed out) Heeft iemand dus enig idee hoe ik Raspbian zo ver krijg de WiFi verbinding te delen of bridgen richting de ethernetpoort. Het mooiste zou dan ook nog zijn dat de Raspberry zelf nog WiFi verbinding heeft voor de printserver. (Wat bij sommige tutorials niet bleek te zijn
)
Alvast bedankt!
Edit: Al gelukt. Heb gewoon maar Pidora geïnstalleerd
Bewerkt: door Davedavy