Jump to content
Geplaatst:
comment_2309525

med_gallery_1_5_65161.jpg

Recent is er melding gemaakt dat enkele modificaties voor GTA V mogelijk malware installeren. Het gaat voorlopig om deze twee mods:

• Simple Noclip
  • Angry Planes

Deze modificaties installeren malware op je computer onder de naam "Fade.exe" die je wachtwoorden steelt. Dit is bevestigd door Alexander Blade, de welbekende maker van de ScriptHook voor GTA V. Als je eén van deze twee modificaties geïnstalleerd of gebruikt hebt, verwijder ze dan onmiddellijk, scan op malware en virussen en verander je wachtwoorden. Scannen op malware kan bijvoorbeeld met het gratis MalwareBytes Anti-Malware.

Bron: topic op gtaforums.com

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2309564

Heel teleurstellend, het is jammer dat mensen dit soort dingen doen om het plezier van spelers kapot te maken in Grand Theft Auto V. Bedankt dat je dit nieuws hebt gedeeld met ons, aangezien we anders misschien meer gevallen met virussen zouden hebben.. :{

Geplaatst:
comment_2309572

Bedankt voor het delen, Big Boss. Dit kan inderdaad een groot probleem veroorzaken. Oppassen dus!

@DDT Dorus: Ik ben dit niet met je eens. Modden wordt gedoogd dus ik zie dit niet als een soort straf. Dit is gewoon misbruik maken van iets moois..

Geplaatst:
comment_2309782

Woei, GTAForums.com ligt plat. (Ik heb zitten linken naar het draadje op Reddit.) Er lijkt een groot aantal mensen te zijn getroffen en degene verantwoordelijk is doormiddel van Steam sales aan het cachen.

Wat de malware doet:

Je Steam-account wordt gebruikt om dingen te verkopen.

Een keylogger is actief.

Je opgeslagen wachtwoorden worden uitgelezen.

Je computer wordt een (kleine) botnet-client.

Pas dus op!

Geplaatst:
comment_2309800

Eigen schuld voor de mensen die zulke troep installeren op hun PC. Je kan het tevens voorkomen...

Wat een onzin :7 Jij download toch ook ooit wel eens dingen. .. Buiten daf is t geen troep en is f gewoon toegestaan

Bewerkt: door KoningJesper

Geplaatst:
comment_2309805

Eigen schuld voor de mensen die zulke troep installeren op hun PC. Je kan het tevens voorkomen...

Belachelijk. Het is toegestaan, dus waarom het een "schuld"-vraag hierbij is snap ik niet. Enige die schuldig zijn, zijn de mensen die het creëren.

Geplaatst:
comment_2309808

Belachelijk. Het is toegestaan, dus waarom het een "schuld"-vraag hierbij is snap ik niet. Enige die schuldig zijn, zijn de mensen die het creëren.

Helemaal mee eens

Geplaatst:
comment_2309811

hoi

degenen die het downloaden moeten nu eenmaal goed opletten

het is gedoogd, dus niet goedgekeurd, dus troep kan er ook in zitten, dus gewoon je eigen risico.

ben het met .Phoenix eens wat dat betreft, je moet gewoon goed opletten en niet alles klakkeloos downloaden.

en ervoor zorgen dat je scanners up to date zijn.

de ontwerpers kunnen jou toch niet verplichten dit te downloaden?

vervelend dat het gebeurt, maar simpelweg gewoon een gevolg van...

Bewerkt: door DDT Dorus

Geplaatst:
comment_2309934

Triest dit. Ik hoop dat de makers van die 2 mods getraceerd kunnen worden.

En dan nog niet gesproken te hebben over enkele triest(ere) reacties hier.

Ter vergelijking:

Vinden jullie dat vrouwen geen jurken 's avonds mogen dragen omdat ze dan provoceren?

Geplaatst:
comment_2309942

Het is gewoon arbitraire code die mag draaien, of het nou d3d9.dll, dinput8.dll, dsound.dll, *.asi, *.net.dll, *.cs, *.lua is. GTA script mods zijn altijd ongelofelijk veel hackwerk geweest, waarvan de makers van CLEO/CLEO3/ScriptHook/ScriptHookV het een makkie hebben gemaakt om voor de gemiddelde scripter mods te kunnen schrijven. Dat er al deze jaren niemand nog misbruik van heeft gemaakt is gewoon erg goed van de GTA Modding community. Jammer dat deze rotte appel mensen meteen erg negatief over modden laat denken. Ik ben bang voor de toekomst van modden van games gezien Bethesda/Valve ervan wilt profiteren, Rockstar het tolereert maar niet meer begeleid (zoals in IV) en er overal slechter wordt gereageerd op mods nu de gemiddelde onbenullige computergebruiker er toegang tot heeft.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.