Jump to content
Geplaatst:
comment_2319704

21479r5.png

Ontwikkelaar: Bethesda Game Studios

Uitgever: Bethesda Softworks

Genre: RPG

Platforms: PC, PS4, Xbox One

Aantal spelers: 1

Release: 10 november 2015

De Fallout-serie draait traditiegetrouw om de gevolgen van een nucleaire oorlog en speelt zich daarom af in een post-apocalyptische wereld.

Fallout 4 start echter nog voordat de eerste kernbommen afgaan. Daarbij kunnen spelers al hun eigen personage maken, een man of een vrouw. Voor het personage is ook een stem ingesproken die tijdens dialogen te horen is.

De nieuwe Fallout speelt zich af in Boston en draait om een overlevende uit Vault 111. Dit is een van de kelders waarin een deel van de mensheid zich schuil heeft gehouden tijdens en na de oorlog. De overlevende moet zich tweehonderd jaar na de kernoorlog zien te redden in een grotendeels verwoeste wereld.

Zelf bouwen

Spelers kunnen in Fallout 4 niet alleen de wereld verkennen, maar ook een eigen nederzetting creëren. Dit kan bijvoorbeeld door woningen te bouwen en in te richten, een waterput aan te leggen en een verdedigingslinie met afschutgeweren op te zetten. Zo ontstaat een eigen nederzetting.

Daarnaast keert het zogeheten V.A.T.S-systeem uit het derde deel terug inFallout 4, zo maakte Bethesda verder bekend. Dit laat spelers specifieke lichaamsdelen van vijanden selecteren om op te schieten.

Ook de Pip-Boy, een groot slim horloge, speelt weer een belangrijke rol in de game. Hiermee kunnen spelers bijvoorbeeld hun eigen personage aanpassen.

De speciale editie van Fallout 4 bevat een werkende replica van de Pip-boy, die dankzij de app kan fungeren als een smartwatch tijdens het spelen. De Pip-Boy toont dan bijvoorbeeld extra informatie die spelers niet meer in het spel zelf op hoeven te roepen. (Bron: nu.nl)

Gameplay / Trailer

Ik heb me kapotgeamuseerd met Fallout 3 en ook New Vegas was best te smaken. Deze opvolger toont wederom hoe goed Bethesda is in het maken van RPG's. Ik kan al niet meer wachten!

Bewerkt: door Visser23

• Reacties 119
  • Bezichtigingen 8.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2383344

Hoe bedoel je precies? Als in mensen die je quests geven? Zo ja, die zijn er meer dan genoeg. :puh: Als je rondtrekt door de map om locaties te ontdekken of quests te voltooien, kom je meer dan genoeg mensen tegen die 1 of meerdere (side)quests voor je hebben. Alhoewel ik wel het gevoel heb dat het minder is als in Fallout 3 en New Vegas. Mocht je moeite hebben ze te vinden, ga als je ergens bent gewoon stukje voor stukje de locatie af en maak met iedereen een praatje.

Ik heb momenteel 156 voltooide quests, storyline voltooid en platinum trophy behaald, en ik kom nog steeds mensen tegen die een quest hebben voor me.

Geplaatst:
comment_2383524

Om een terminal te hacken kies je willekeurig een eerste woord. Rechts, onder de gekozen (foute) woorden, kan je zien hoeveel letters er goed zijn in het woord dat je gekozen hebt. Heb je er bv. 2 goed, dan heb je 2 letters op 2 plaatsen goed en moet je zoeken naar een woord wat er sterk op lijkt en ook die 2 letters heeft, op de juiste positie. Kan even lastig zijn, maar als je het doorhebt vlieg je er zo doorheen.

Je kiest bv. "BOOK", en de terminal geeft aan dat er 2 goed zijn. Dan ga je de lijst af, en zoek je woorden die er sterk op lijken en minstens 2 letters van het woord hebben. Zie je bv. "BACK" staan, zou dat heel goed het juiste antwoord kunnen zijn, je had immers 2 letters goed, en dat zouden de "B" en de "K" kunnen zijn in dit geval.

Je kan ook een groep vreemde tekens selecteren, daarmee kan je foute woorden (duds) verwijderen, en je pogingen resetten. Het aantal tekens wat je kan selecteren is volgens mij compleet random en verschilt per terminal.

Oh, en als een terminal je uitsluit (locked out), even wachten, en dan kan je weer een nieuwe poging doen.

Bewerkt: door Sentasi

Geplaatst:
comment_2383606
Je kan ook een groep vreemde tekens selecteren, daarmee kan je foute woorden (duds) verwijderen, en je pogingen resetten. Het aantal tekens wat je kan selecteren is volgens mij compleet random en verschilt per terminal.

En dat voorkomt dat je "Locked Out" wordt en 10 sec moet wachten? Wist wel van de Perk af dat je niet meer hoeft te wachten maar deze truc kende ik nog niet.

Geplaatst:
comment_2383844

Als je op tijd bent inderdaad hoef je niet steeds uit het systeem te gaan. Toch eens proberen de volgende keer.

Wat anders. De Automatron trailer is uit. Release 22 Maart.

Ziet er echt gaaf uit, beter dan ik dacht. Kan niet wachten tot dat ik m'n eigen robot kan bouwen. Tot die tijd maar even extra scrap items inslaan voor het vele bouwen.

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_2385322

Werken ze niet met codes bij Xbox Live? Code met een bepaalde waarde aanschaffen bij één van de sites en dan opwaarderen en downloaden van DLC?

Heb Automatron binnen 8 uurtjes uitgespeeld. ja had niet verwacht dat ik er nu lang mee bezig was. Maar het was het echt waard. Laatste missie is echt lang, aan te raden om vaak te saven. Robot bouwen is vet, heb nu m'n eigen Sentry Bot kunnen bouwen.

Nu volgende maand de volgende wens kunnen uitvoeren. Een Deathclaw als huisdier.

Bewerkt: door madviper

• 2 maanden later...
Geplaatst:
comment_2400524

En de mogelijkheid om je wapens, power armor en outfits ten toon te stellen. Iets wat eigenlijk deels al met mods werd opgelost. Daar kijk ik meer naar uit, maarja eerst even thuis zijn dan kan de PS4 weer aan.

Volgende DLC wordt trouwens eentje waar je je eigen Vault kan bouwen, deze komt in Juli uit. En in Augustus komt Nuka World uit, weer een nieuw stuk wereld, nieuwe quests en veel meer.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.