Jump to content
Geplaatst:
comment_2319704

21479r5.png

Ontwikkelaar: Bethesda Game Studios

Uitgever: Bethesda Softworks

Genre: RPG

Platforms: PC, PS4, Xbox One

Aantal spelers: 1

Release: 10 november 2015

De Fallout-serie draait traditiegetrouw om de gevolgen van een nucleaire oorlog en speelt zich daarom af in een post-apocalyptische wereld.

Fallout 4 start echter nog voordat de eerste kernbommen afgaan. Daarbij kunnen spelers al hun eigen personage maken, een man of een vrouw. Voor het personage is ook een stem ingesproken die tijdens dialogen te horen is.

De nieuwe Fallout speelt zich af in Boston en draait om een overlevende uit Vault 111. Dit is een van de kelders waarin een deel van de mensheid zich schuil heeft gehouden tijdens en na de oorlog. De overlevende moet zich tweehonderd jaar na de kernoorlog zien te redden in een grotendeels verwoeste wereld.

Zelf bouwen

Spelers kunnen in Fallout 4 niet alleen de wereld verkennen, maar ook een eigen nederzetting creëren. Dit kan bijvoorbeeld door woningen te bouwen en in te richten, een waterput aan te leggen en een verdedigingslinie met afschutgeweren op te zetten. Zo ontstaat een eigen nederzetting.

Daarnaast keert het zogeheten V.A.T.S-systeem uit het derde deel terug inFallout 4, zo maakte Bethesda verder bekend. Dit laat spelers specifieke lichaamsdelen van vijanden selecteren om op te schieten.

Ook de Pip-Boy, een groot slim horloge, speelt weer een belangrijke rol in de game. Hiermee kunnen spelers bijvoorbeeld hun eigen personage aanpassen.

De speciale editie van Fallout 4 bevat een werkende replica van de Pip-boy, die dankzij de app kan fungeren als een smartwatch tijdens het spelen. De Pip-Boy toont dan bijvoorbeeld extra informatie die spelers niet meer in het spel zelf op hoeven te roepen. (Bron: nu.nl)

Gameplay / Trailer

Ik heb me kapotgeamuseerd met Fallout 3 en ook New Vegas was best te smaken. Deze opvolger toont wederom hoe goed Bethesda is in het maken van RPG's. Ik kan al niet meer wachten!

Bewerkt: door Visser23

• Reacties 119
  • Bezichtigingen 8.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

• 3 weken later...
Geplaatst:
comment_2403555

Heb fallout gisteren besteld. Zijn er tips voor de beginner?

Nee, gewoon genieten biertje.gif Het is echt een spel waarbij je op (je eerste playthrough in ieder geval) gewoon moet doen wat je denkt dat goed is of dat je wil :)
Geplaatst:
comment_2404301

De Vault-Tec Workshop DLC zal vandaag uitgebracht worden. In die DLC heb je als speler de mogelijkheid om je eigen Vault te bouwen en te beheren. Het zal me benieuwen, heb in ieder geval genoeg staal ingeslagen. puh2.gif

Het blijkt dat je level 20 moet zijn om tot dat gebied te komen. Jammer, dan. :(

Ik speel dit spel echt heel graag, alleen kon het verhaal me niet echt bommen waardoor ik nooit hoger ben geraakt dan level 12. Van de 20 uur die ik in Fallout 4 heb gestoken ben ik er misschien 3 van buiten m'n eigen gebied geweest. De andere 17 zijn besteed aan het bouwen, uitbreiden, zorgen dat er voedsel en water is,... .

Geplaatst:
comment_2404430

Geloof me, dat is ook echt nodig, liever ben je nog wat levels hoger. Ieder geval sterke wapens, goeie armor en genoeg stimpaks en radaway, of een goed power armor.

Dinsdag gespeeld en ben 2 uur bezig geweest om de vijanden (Feral ghouls, Mole rats, Mirelurks, radscorpions, deathclaw) te doden daarbinnen en het hele gebied leeg te halen. Moet nog beginnen met het bouwen van de vault, vraag me af of dat hele gebied wel vol te krijgen is. Pas als je alles leeghaalt en de twee extra uitgangen naar boven vind merk je pas hoe groot de grot is.

Heb wel zin om die vault te bouwen en kijken wat je allemaal voor experimenten moet uitvoeren.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.