Jump to content
Geplaatst:
comment_2320216

Planet Coaster

Ontwikkelaar: Frontier Developments

Uitgever: Frontier Developments

Genre: Simulatie

Platforms: PC

Aantal spelers: Er is nog geen informatie over enige multiplayer functies bekend.

Release: 2016

Demo: Er is een versie waarbij je BETA acces krijgt, maar er is geen informatie over een demo.

Website: http://www.planetcoaster.com

Bedrijf achter Roller Coaster Tycoon kondigt Planet Coaster aan

Frontier Developments, de studio achter onder meer RollerCoaster Tycoon en Zoo Tycoon, brengt in 2016 een nieuwe Tycoon-game uit: Planet Coaster. Het nieuws werd bekendgemaakt tijdens AMD's show op de E3-gamebeurs in Los Angeles.

Planet Coaster is een simulatiegame waarbij de speler zo goed mogelijk een pretpark van achtbanen moet opzetten. Volgens een kort nieuwsbericht op de site van ontwikkelaar Frontier moet het ook mogelijk zijn om de parkcreaties online te delen met andere spelers. Wat de verdere mogelijkheden van deze 'multiplayer'-modus zijn, is nog onduidelijk.

Het spel lijkt een rebrand van het eerder aangekondigde Coaster Park Tycoon. Voor pre-orders, de tegenwoordig bijna verplichte vroege bètatoegang en fysieke items, verwijst de maker naar de officiële gamesite.

Trailer

3D Modellen

ZSM

ZSM

Informatie

Officiële website: www.planetcoaster.com Het spel is nu al te pre-orderen.

Er zijn een aantal pre-order opties, je kan een normale Pre-order voor een voordeligere prijs dan normaal, £20, 'Early Bird Pass' kopen, dan krijg je bèta toegang tot het spel maar daar betaal je flink voor, £50. Een normale pre-order kost £20, maar voor £25 krijg je een aantal leuke extra's. En voor maar liefst £500 krijg je een Planet Coaster V.I.P 'foundation stone'.

>>> Door thebig: Ik heb het lijstje van Ezra er even in geplaatst, dat toch ietsje vollediger was. Dankjewel daarvoor, trouwens thumbsup2.gif<<<

• Reacties 146
  • Bezichtigingen 19.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2386485

5V0YLjN.png?1

icon_mrgreen.gif mijn ahem 'realistische' achtbaan emo.gif.

Als je een baan hebt gelegd kan je daarna nog weer de delen aanpassen, en dan heb je opeens geen limieten meer hoe steil een baan mag zijn etc emo.gif

HIer nog wel een prachtig filmpje (van reddit)

Bewerkt: door Dexist

• 1 maand later...
Geplaatst:
comment_2396339

Gisteravond dit gemaakt in de nieuwe Alpha versie:

kUOYY0H.jpg

3vu0S1y.jpg

jaLi2d1.jpg

q43w1OP.jpg

Handig hoor, dat terrain editen! :D Nieuwe alpha heeft trouwens ook 13 verschillende achtbaan types, aantal nieuwe paden, en verbeterde stations! :D

Geplaatst:
comment_2396523

Ik kon me vroeger altijd uren vermaken met bouwspellen/pretpark games. Deze week Tropico 5 gekocht en de medewerkster bij de winkel begon ook over Planet Coaster. Zij heeft ook RCTW en PC gespeeld en ze vond toch dat je in PC veel meer opties had en de limiet van de game veel verder ging dan RCTW. Na een aantal filmpjes te hebben gekeken spreekt deze game mij ook zeker aan. Eerst eens even een desktop kopen, zodat ik deze games beetje fatsoenlijk kan draaien. :)

• 2 maanden later...
  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_2406904

Geweldige gameplay. Commentaar was echt heel goed! :puh: Door deze gameplay krijg ik ook zin om te spelen. Ik heb nu al zoveel ideeën.

Hoeveel gaat dit spel ongeveer kosten?

Bewerkt: door Nyltje

Geplaatst:
comment_2406907

Ja NerdCubed is geweldig, m'n favoriete Youtuber :puh: Precies, zoveel ideeën haha :) 17 november komt t uit ;)

EDIT: Oh je vroeg hoeveel t zou kosten :7

Bewerkt: door KoningJesper

Geplaatst:
comment_2406922

Wanneer is die Beta Acces?

TBA

Silvarret is trouwens ook een Nederlander, ken hem nog van toen ik actief was op Amerikaanse RCT-fora. :) Hij heeft idd oog voor detail, zoveel zelfs dat hij gevraagd was om iets voor PC's E3 'presentatie' te maken, en hij heeft Alpha 3 met de devs gespeeld (op een stream op YT) op Gamescom! :puh:

Zijn LA Convention Centre (waar E3 plaatsvind, en voor E3 gemaakt)

Timelapse:

Resultaat (op het kanaal van Planet Coaster zelf):

Bewerkt: door Ezra24rct3

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.