Jump to content
Geplaatst:
comment_2321833

2012_5_26_18_36_crop_north.jpg?w=433&h=288&q=75

Alle belangrijke competities in Europa zijn gestopt en de zomer is aangebroken. Het is dus tijd voor de transferperiode van deze zomer. Clubs proberen spelers van elkaar te kopen en smijten met miljoenen om hun selectie te versterken, met de hoop om nu wel een keer de Champions League te winnen. Elk jaar zijn er veel opvallende transfers in de transferperiode en er is dus ook veel om over te discussiëren van de transfers van dit jaar.

De transferperiode is ondertussen al twee weken open en dat heeft nu al gezorgd voor veel transfers. Zo is Depay van PSV naar Manchester United gegaan, heeft Danilo een contract bij Real Madrid getekend en heeft Ajax Dijks, Gudelj en Heitinga binnen gehaald. Maar natuurlijk staat er nog veel meer te gebeuren. De voetbalkranten draaien overuren en schrijven over gerucht na gerucht. In dit topic kan iedereen zijn mening geven over de transfers die al rond zijn en over de geruchten die gaande zijn.

Links:

Koeman haalt Stekelenburg naar Southampton

Maarten Stekelenburg vervolgt zijn loopbaan bij Southampton. De 32-jarige doelman wordt voor een seizoen gehuurd van Fulham.

Voor de 54-voudige Oranje-international wordt het een weerzien met Ronald Koeman, die hem liet debuteren bij Ajax. De huidige manager van Southampton speelt met de komst van Stekelenburg in op de blessure van eerste keus Fraser Forster. Vanwege een zware knieblessure komt de doelman dit kalenderjaar niet meer in actie.

Stekelenburg kwam in de periode 2002-11 namens Ajax tot 191 wedstrijden in de Eredivisie, waarna hij naar AS Roma vertrok. Daar kwam hij in zijn eerste seizoen tot 29 competitieduels, maar het jaar daarop verloor hij zijn basisplaats. De keeper trok naar Fulham, waarmee hij in zijn eerste seizoen uit de Premier League degradeerde.

Stekelenburg, die nog tot medio 2017 onder contract staat in Londen, werd afgelopen seizoen verhuurd aan AS Monaco. Maar daar kwam hij slecht één keer in actie in de Ligue 1. Wel was de doelman eerste keus in de Franse bekertoernooien.

Om te beginnen zou ik het willen hebben over Maarten Stekelenburg, de gevallen keeper uit Nederland. In 2010 hoorde hij nog bij de beste keepers van de wereld. Maar nadat hij Ajax verruilde voor AS Roma ging het allemaal bergafwaarts. Hij kwam bij Fulham terecht maar kreeg ook daar geen basisplaats. Vorig jaar werd hij uitgeleend aan AS Monaco en dit jaar mag hij het dus bij het Southampton van Koeman gaan proberen. Ik hoop dat hij het daar weer goed gaat doen en zijn oude vorm terug pakt. En ik denk eigenlijk ook wel dat hij het nog in zich heeft.

• Reacties 212
  • Bezichtigingen 69.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2334493

Snap niet waarom voetballers als Neymar niet reageren op van die idiote geruchten. Ik zou als ik Neymar was meteen een bericht in de wereld sturen dat ik veel te graag prijzen win, dat United beneden m'n stand is en dat het Engels voetbal in de Champions League geen bal te zoeken heeft.

Geplaatst:
comment_2334893

Voor James betaalde Real 80 miljoen terwijl die een gewoon seizoen achter de rug had en een goed WK(aka: 6 wedstrijdjes give or take). Om nog maar te zwijgen van de 70 miljoen voor Sterling, die nog niets bewezen heeft.

Dan is 74 miljoen voor een speler die een superseizoen achter de rug heeft logischer imo. Voor Bale(die dan na een redelijk seizoen een superseizoen had) gaven ze wel 100 miljoen..

Ik probeer niet te ontkrachten dat de transfermarkt gewoon nergens meer over gaat, maar KDB is z'n geld toch meer waard dan Sterling om maar een voorbeeld te geven.

Bewerkt: door MegaPilot

Geplaatst:
comment_2334945

Victor Valdes zou naar Besiktas getransfereerd zijn (volgens de UCL-pagina). Ik vind er echter niets van terug op de website van beide clubs. Een officieel bericht lijkt er wel aan te komen geloof ik.

Jammer dat hij zich nooit heeft kunnen doordrukken bij Man U, maar met De Gea als eerste doelman weet je van te voren dat het moeilijk zou worden. Ik vind het overigens enorm jammer dat hij niet naar een betere club/competitie gaat dan Besiktas (TurkLig). Still a Barça-legend though!

Geplaatst:
comment_2335402

Snap niet waarom voetballers als Neymar niet reageren op van die idiote geruchten. Ik zou als ik Neymar was meteen een bericht in de wereld sturen dat ik veel te graag prijzen win, dat United beneden m'n stand is en dat het Engels voetbal in de Champions League geen bal te zoeken heeft.

Juist ja. Engelse ploegen hebben niks te zoeken in de CL. Dan kun je net zo goed de hele CL afschaffen.

Geplaatst:
comment_2335404
Juist ja. Engelse ploegen hebben niks te zoeken in de CL. Dan kun je net zo goed de hele CL afschaffen.

Met "Engelse ploegen hebben niks te zoeken in de CL" bedoel ik dat hun niveau om te huilen is. Verder dan de kwartfinales kwamen ze vorig seizoen niet ( :7 ).
Geplaatst:
comment_2335427

Dat is wel een vreemd feit inderdaad. Op papier kunnen Chelsea en City perfect de CL winnen, maar ze gerakdn niet echt ver meer. Ik denk dat Man U, als ze niet tegen Real Madrid moeten met een Turk als scheids, weleens het verste kan geraken in deze editie. Wilde gok.

Geplaatst:
comment_2335888

Knotsgek!

Vossen naar Brugge terwijl hij 2 maand geleden tekende voor Burnley. Januzaj op uitleenbasis naar Dortmund(ze hebben daar in United eindelijk door dat talent laten verrotten op de bank niets oplevert), De Gea naar Real Madrid(eindelijk), etc.

Geplaatst:
comment_2335890

50 miljoen voor Martial? :7 Beter voor dat geld Benteke gehaald, die heeft zich op z'n minst al bewezen.

Niet dat Benteke een topspits is, maar dat Martial meer geld kost dan Benteke is te gek voor woorden. :7

Geplaatst:
comment_2336248

Geweldig. United zegt dat het Real z'n schuld is dat de transfer niet doorging, Real zegt net het omgekeerde.

En De Gea zit nu misschien een half seizoen op de bank. Klasse. :7

Jah goed verhaal was dat gisteren, beiden clubs echt zeer onprofessioneel gedragen. Ik denk dat dit een payback was van United, want 2 jaar geleden gebeurde bijna hetzelfde verhaal met Coentrão.

Ahankelijk van variabelen gaat Martial voor 50-80 miljoen naar United, naar mijn mening een enorme wanhoopsaankoop. Leuk talent natuurlijk, maar voor hem kan je toch niet meer dan 20 miljoen betalen lijkt mij.

Ik ben benieuwd of Virgil van Dijk het bij Southampton kan laten zien, speelde bij Celtic toch jaren consistent naar verluid. Maar of hij het niveau van de BPL aankan, dat zal de tijd ons leren. Mocht hij het goed doen, dan zal hij echt eens zijn debuut mogen maken voor Oranje.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.