Jump to content

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2331074

Hoe bedoel je? Welke GTA wil je modden? Wat wil je zoal doen met de mods die je zoekt?

ik wil graag zelf mods gaan maken, voor GTA SA. Maar gewoon dingen zoals auto's en motoren.
Geplaatst:
comment_2331079
Hoe bedoel je? Welke GTA wil je modden? Wat wil je zoal doen met de mods die je zoekt?
ik wil graag zelf mods gaan maken, voor GTA SA. Maar gewoon dingen zoals auto's en motoren.

In onderstaand subforum vindt je topics waar je vast wat mee kan.

http://www.gtaforum.nl/forum/261-iii-era-modding-hulp/

Daar zijn genoeg leden die je kunnen helpen met het leren van de basis en verder!

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2331080
Hoe bedoel je? Welke GTA wil je modden? Wat wil je zoal doen met de mods die je zoekt?
ik wil graag zelf mods gaan maken, voor GTA SA. Maar gewoon dingen zoals auto's en motoren.

In onderstaand subforum vindt je topics waar je vast wat mee kan.

http://www.gtaforum....a-modding-hulp/

Daar zijn genoeg leden die je kunnen helpen met het leren van de basis en verder!

Bedankt! ik ga meteen kijken :*D
Geplaatst:
comment_2331099
Hier vind je ook een lijst met tutorials voor allerlei GTA's. Alle tutorials zijn op dit forum geplaatst en dus ook in het Nederlands. Er zitten goede tutorials tussen voor de beginnende modder! :)
Geplaatst:
comment_2331120

Het maken van auto's (dus niet het installeren) behoort tot de moeilijkste gebieden van modding. Het kost veel tijd en moeite om dat te leren. Ik raad je aan om te beginnen met iets makkelijkers als texturen, ofwel het veranderen van oppervlaktes ingame. Daarmee kan je al hele leuke dingen doen, terwijl de investering om het te leren relatief klein is ten opzichte van modelling of coding. Aangezien je dit later ook weer nodig hebt als onderdeel van het modelen, is het geen verspilde moeite.

Om antwoord te geven op je vraag: wat betreft programma's zijn de meestgebruikte modelling programma's 3ds max (of gratis versie gmax, met veel minder mogelijkheden), zmodeller en sketchup. Laatstgenoemde is het makkelijkst maar geeft in het algemeen een veel mindere outcome (al kunnen sommige modellers met Sketchup bizar mooie dingen maken).

Bovenstaande is gebaseerd op de aanname dat je SA wil modellen. Topic derhalve verplaatst naar de juiste plek.

Geplaatst:
comment_2331164

3DS Max is ook legaal gratis te krijgen. :puh: Er zijn ook genoeg 3Ds Max tutorials over hoe je een auto maakt daarin. Als je een beetje weet hoe 3Ds Max werkt is dat best te doen. :puh:

Geplaatst:
comment_2331525

Auto's modellen in 1 2 3 is alsof je het over een auto tekent in een paar seconden met potlood en papier.

Nope, het gaat maanden, zo niet, jaren kosten. Afhankelijk hoe gedetailleerd je het wilt maken kan het slechts in een paar dagen als je het lowpoly wilt houden

of maanden als je erg veel details wilt.

Geplaatst:
comment_2332008

Zeker zo een, 4 a 5 jaar. En het probleem is dat ik een perfectionist ben :(

Is het niet goed of net goed, dan is het niet goed. In het begin deed ik idiote conversies en aanpassingen op de bestaande automods

en later wilde ik een auto maken die virtueel nergens beschikbaar is voor GTA.

Je moet er erg veel geduld kunnen hebben als je het heel mooi wilt maken.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.