Geplaatst: 24 oktober 20159 jaren comment_2349895 Hallo allemaal, ik zou graag een nieuwe computer willen voor te gamen, heb al wat opzoekwerk gedaan en de conclusie is: Bouw hem zelf. Maarja als je dan begint met onderdelen te zoeken kom je er niet meer aan uit, daarmee dat ik het hier even vraag. Budget:€1000 Doel:Gaming (Geen videobewerking of dergelijke) Merk pc of samengesteld:Samengesteld Benodigde randapparatuur: Niets SSD, ja of nee?:Ja maar enkel voor Windows, als budget dit toelaat Besturingssysteem:Heb nog een Windows 7 liggen, moet dus geen OS meer kopen Onderdelen die je nog wilt hergebruiken:Hdd neem ik over van oude pc Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Zelf in elkaar zetten Extra koeling (voor overklokken)?: Ben niet van plan te overklokken, gewone luchtkoeling lijkt mij voldoende Website: Azerty.nl is het goedkoopste op het eerste gezicht maar ander site mag ook Extra info: Liefst wil ik dat ik ik niet binnnen 1 jaar weer moet gaan upgraden, dus Future-proof Ik heb een voorkeur op Intel en NVidia Ben waarschijnlijk eind december begin januari van plan hem te kopen/bouwen Zie hier een link naar wat ikzelf heb weten te doen met de 1000 euro https://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B732238%5D=1&product%5B837549%5D=1&product%5B455750%5D=1&product%5B804732%5D=1&product%5B858099%5D=1&product%5B799191%5D=1&product%5B645237%5D=1&product%5B717661%5D=1 Bewerkt: 24 oktober 20159 jaren door SiggiDeSmedt
Geplaatst: 26 november 20159 jaren comment_2358700 Wat ook nog weleens wil helpen is het inroepen van hulp van een professional. Die kan je voorzien van de onderdelen en misschien alvast wat voor je bouwen. Ik heb er onlangs op die manier een laten bouwen bij computer bestel.nl. Ik gaf aan wat ik er mee wilde doen en toen zette die jongen al vast wat in elkaar en kon ik zelf de rest doen. Was best oke! Mogelijk heb je teveel betaald... Vertel wat je allemaal hebt gekozen en hoeveel het je gekost heeft.
Geplaatst: 26 november 20159 jaren comment_2358745 Wat ook nog weleens wil helpen is het inroepen van hulp van een professional. Die kan je voorzien van de onderdelen en misschien alvast wat voor je bouwen. Ik heb er onlangs op die manier een laten bouwen bij computer bestel.nl. Ik gaf aan wat ik er mee wilde doen en toen zette die jongen al vast wat in elkaar en kon ik zelf de rest doen. Was best oke! Mogelijk heb je teveel betaald... Vertel wat je allemaal hebt gekozen en hoeveel het je gekost heeft. Maar ook wanneer, want de prijzen zijn al binnen een jaar heel anders.
Geplaatst: 28 november 20159 jaren comment_2358982 Mogelijk heb je teveel betaald... Vertel wat je allemaal hebt gekozen en hoeveel het je gekost heeft. Definieer teveel, aangezien zij ook hun site draaiende moeten houden en uurloon moeten betalen. Maar heb even gekeken, hun goedkoopste PC nagebouwd bij Alternate, hun prijs is 594,45, bij Alternate 552,39. Vind ik eigenlijk zo'n hele slechte prijs niet, Alternate kost het laten bouwen ook nog een eurootje of 50 dus ja.
Geplaatst: 28 november 20159 jaren comment_2359059 Mogelijk heb je teveel betaald... Vertel wat je allemaal hebt gekozen en hoeveel het je gekost heeft. Definieer teveel, aangezien zij ook hun site draaiende moeten houden en uurloon moeten betalen. Maar heb even gekeken, hun goedkoopste PC nagebouwd bij Alternate, hun prijs is 594,45, bij Alternate 552,39. Vind ik eigenlijk zo'n hele slechte prijs niet, Alternate kost het laten bouwen ook nog een eurootje of 50 dus ja. Er was/is een PC met een i7-5820K en AMD 380 voor 1395 euro. Dat is wat een beetje teveel en niet rendabel.
Geplaatst: 28 november 20159 jaren comment_2359092 Er was/is een PC met een i7-5820K en AMD 380 voor 1395 euro. Dat is wat een beetje teveel en niet rendabel. Ik zou eens verder kijken naar de prijzen voordat je zegt dat het teveel is en niet rendabel is. Heb wéér een PC nagebouwd bij Alternate, en die van 1395 kost bij Alternate met assemblage 1365 euro. Natuurlijk kan her en der wat goedkoper, maar die site is eigenlijk voor iemand zonder kennis prima te gebruiken zonder gelijk opgelicht te worden. Hoe de kwaliteit is weet ik niet en heb ook geen aandelen in hun bedrijf, zeg het maar even.
Hallo allemaal,
ik zou graag een nieuwe computer willen voor te gamen,
heb al wat opzoekwerk gedaan en de conclusie is: Bouw hem zelf.
Maarja als je dan begint met onderdelen te zoeken kom je er niet meer aan uit,
daarmee dat ik het hier even vraag.
Budget:€1000
Doel:Gaming (Geen videobewerking of dergelijke)
Merk pc of samengesteld:Samengesteld
Benodigde randapparatuur: Niets
SSD, ja of nee?:Ja maar enkel voor Windows, als budget dit toelaat
Besturingssysteem:Heb nog een Windows 7 liggen, moet dus geen OS meer kopen
Onderdelen die je nog wilt hergebruiken:Hdd neem ik over van oude pc
Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Zelf in elkaar zetten
Extra koeling (voor overklokken)?: Ben niet van plan te overklokken, gewone luchtkoeling lijkt mij voldoende
Website: Azerty.nl is het goedkoopste op het eerste gezicht maar ander site mag ook
Extra info: Liefst wil ik dat ik ik niet binnnen 1 jaar weer moet gaan upgraden, dus Future-proof
Ik heb een voorkeur op Intel en NVidia
Ben waarschijnlijk eind december begin januari van plan hem te kopen/bouwen
Zie hier een link naar wat ikzelf heb weten te doen met de 1000 euro
https://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B732238%5D=1&product%5B837549%5D=1&product%5B455750%5D=1&product%5B804732%5D=1&product%5B858099%5D=1&product%5B799191%5D=1&product%5B645237%5D=1&product%5B717661%5D=1
Bewerkt: door SiggiDeSmedt