Jump to content
Geplaatst:
comment_2359538

Budget: 600

Doel: Gaming (GTA V, Payday 2, Call of Duty Black Ops, nieuwe games) graag 1920x1080 en 60fps de overige instellingen komen daarna. Photoshop, editing (Sony Vegas Pro en Adobe Premier)

Desktop of laptop: Desktop

Merk pc of samengesteld: Samengesteld

Benodigde randapparatuur: Niet nodig

Besturingssysteem: Staat op m'n harde schijf

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: 8gb ddr3 ram 1600hz, Toshiba 1tb SATA, CdRom drive

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Zelf

Extra koeling (voor overklokken)?: Ja

Nu heb ik via Tweakers onderdelen bij elkaar gepakt en ik wil graag weten wat jullie er van vinden.

Ook twijfel ik nog over de CPU.

Productnamen zijn klikbaar

[table=header]Onderdeel|Product|Toelichting|Vragen

CPU|Intel Core i5 4460/Intel Core i5 4590|Lijken mij beide een goede CPU die de GPU niet bottleneck. Ik had gelezen dat het enige verschil tussen de 2 CPU de turbo is. Ik weet dat een K CPU beter is voor overclocken, maar ik ga niet verder dan de Ghz aanpassen. Het liefst wil ik een CPU met een socket voor een betere CPU (zodat ik hem over een paar jaar weer kan upgraden zonder het moederboord te vervangen)|Merk je verschil tussen i5 4460 en i5 4590(OC) Ik heb even verder gekeken, en ik weet echt niet meer welke CPU ik zal nemen.

Moederboord|MSI H81M-P33|Er genoeg usb ports op zitten. Twijfel over de CPU.|Als ik de i5 4590 neem en overclock heb ik dan een ander moederboord nodig?

GPU|MSI Geforce GTX 960 Gaming 2gb|Leek mij ook een goede GPU, ik heb een 1920x1080 beeldscherm.

Behuizing|Cooler Master K280|Genoeg ruimte voor CPU cooler en GPU, ziet er oke uit, de reviews zijn ook goed, PSU aan de onderkant (gelezen dat dat beter is voor de hitte in je PC), ingebouwde fan en de prijs is prima.

CPU cooler|Cooler Master Hyper 412s|Goede dingen over gelezen, ik wil graag een stille PC.

PSU|Seasonic G-series 550 watt|Goede reviews, 80Gold, semi-modulair (geen gerommel, makkelijk), genoeg watt voor later.[/table]

Graag hoor ik reacties over wat misschien beter kan en misschien ook als ik een paar euro meer uitgeef veel betere performance heb of beter voorbereid ben op upgrades. En antwoord op vragen.

Nyltje

Bewerkt: door Nyltje

• Reacties 35
  • Bezichtigingen 3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2364174

Weet je ongeveer wat de verschillen zijn tussen de 6400 en 6500? Er is niks over te vinden op internet. Of dat je een inschatting kan maken hoeveel hij sneller zou zijn. Een upgrade zal ik waarschijnlijk pas over heel wat jaar gaan doen.

Voor de voeding kies ik toch voor deze: http://tweakers.net/pricewatch/360226/seasonic-m12ii-evo-520w.html

Geplaatst:
comment_2364366

Dingen laden ligt meestal bij de HDD/SSD. Per model zit er ongeveer 2/3FPS verschil in, alleen kan de 1 wat beter zwaardere raken verwerken. Er zit overigens niet zo'n groot verschil tussen de i5 6600 en de i7 6700. Zit ook maar 8FPS tussen. :puh:

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2364374

Na ff gezocht te hebben: http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-1964745/noticeable-difference.html

Heeft het inderdaad ongeveer 4/5fps. Snelheid ligt natuurlijk ook aan de harde schijf, maar na zoveel dingen gelezen te hebben zit er best veel verschil in een cpu die ik bijvoorbeeld nu heb en de i5. Het zou best kunnen dat er weinig verschil qua snelheid in zit bij de 6400 en 6500.

Toch als het het die 4/5fps scheelt dat ik toch voor de 6500 ga, omdat ik zo vaak merk dat die 5fps het verschil kan maken.

Nu merk ik dat vooral omdat ik een instelling lager moet zetten waardoor ik ipv 35fps, 40fps heb. En ik merk dat verschil behoorlijk.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.