Jump to content
Geplaatst:
comment_2368651

lcpd_psp.jpg

Ook vandaag gooi ik er weer een stelling tegenaan. In bijna alle GTA's mogen we de politie eigenlijk wel als 'dom' ervaren. Tot aan de GTA IV era bestond er nog geen aanwijzing waar de politie zich bevond en als zij jou nog zagen. Op gegeven moment gingen je sterren automatisch weg.

In de GTA IV era kwam daar verandering in. Ook al had je hier nog extra dikke politieagenten die nog geen sprintje van 10 meter konden rennen, toch was het wat geavanceerder dan voorheen. In GTA IV kreeg je nu een cirkel waar je uit moest zien te komen, zodra je eruit was moest je voor een bepaalde tijd ongezien blijven en je was van de politie af. Nog een verandering in GTA IV: de politie was nu ook op de mini-map te zien.

GTA V was nog eens 'next level' op politiegebied. De cirkel is eigenlijk verdwenen, maar de politie gaat nu veel meer naar je opzoek. Als er al een tijdje geen spoor van je is verschijnen er toch nog politie auto's bij jou in de buurt die op de een of andere manier weten waar je toch zit. Dom in een steegje blijven staan heeft in deze GTA heeft ook weinig zin, omdat het vrij lang duurt voordat je de politie kwijtraakt zullen ze in de tussentijd al een keer door dat steegje zijn gegaan.

In GTA San Andreas zagen we politieagenten nog wel eens donuts eten waar ze in Amerika om bekend staan, maar in GTA V is dat volledig verleden tijd. Wat vind jij? In GTA VI mag dit nog wel zo blijven of zelfs nog een stapje verder of wil je liever terug naar de 'donut-mentaliteit'?

Politie in GTA 16 leden hebben gestemd

1. 1. Hoe mag de politie in GTA VI terugkeren?

• Donut-mentaliteit
      4
    • Zelfde niveau als in GTA V
      1
    • Nog meer next-level dan in GTA V
      7
    • Anders, ...
      4

Log in of registreer om te stemmen in deze peiling.

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2373666

Politie is nog steeds dom in mijn ogen, want ze zitten je achterna en jij duikt even van de weg en ze zijn je alweer kwijt dat gaat veel te gemakkelijk. Ook kunnen die agenten nog steeds niet schieten, vele kogels gaan mis, dat is dan og wel weer grappig. Maar een echte leuke achtervolging mist en dat vind ik jammer.

• 3 years later...
Geplaatst:
comment_2457281

Ik heb ontzettend veel plezier gehad aan de politie in GTA IV. Dat was voor mij een goede balans: niet te slim, maar ook zeker niet dom. Politieachtervolgingen waren vermakelijk en het kon leuke taferelen opleveren. Maar wanneer de FIB en de NOOSE kwamen aanzetten wist je dat je anders moest gaan spelen. In GTA IV kon je de politie daadwerkelijk te slim af zijn en kwijt raken in de steegjes. Dat maakte deze achtervolgingen ook zo leuk. 

GTA V was voor mij echt een tegenvaller. Politie was ineens een stuk agressiever en zodra je ze achter je aan had wist je dat je binnen vijf tot tien minuten dood zou zijn. Er zijn tientallen video's en berichten die dit al toelichten dus dat ga ik niet nog eens uitgebreid doen. De politie in GTA V hoop ik in ieder geval niet op dezelfde manier terug te zien in de volgende GTA. Geef mij de politie van GTA IV maar met hier en daar een kleine tweak. 

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.