Jump to content

[GTA V]Manual transmission


ikt

Recommended Posts

Manual Transmission & Steering Wheel Support

Wat is het?

Handmatig schakelen in GTA V! Verschillend met andere mods is dat deze mod in het spelgeheugen graaft en er bewerkingen op doet. In mensentaal: Ja - je kunt nu echt handmatig schakelen!

Steering Wheel Support?

Jazeker. Sinds versie 4.0 kun je met DirectInput apparaten alles doen wat je in een normale auto kunt doen. Denk dan aan gas geven, remmen, de koppeling in trappen en nog meer meuk om dat hoopje staal rollende te krijgen en te houden. Bijkomend is nog ondersteuning om toetsenbord-input te emuleren, waarmee je andere mods kunt bedienen. De mod waardoor ik dit heb ontwikkeld is de Ruitenwisser mod. Verder is er nog ondersteuning voor een hoop andere dingen in de auto. Lichten, signaal etc.

Tech demo: (zeer oud, pre-1.0, nog leunend op ScriptHookVDotNet)

Wiel in gebruik (3.0.2)

Download

GTA5-Mods.com

Méér informatie kun je daar vinden, en in

Excuses voor het gebrek aan een volledige beschrijving, na pseudo-html en markdown heb ik geen zin om het hele gebeuren weer in bbcode te formatteren ;)

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Leuk om te zien dat je nog met modding bezig bent! Ik ga het niet gebruiken, automatic in een videospel is toch wat handiger. puh2.gif

Ik ben laatst juist weer begonnen ;) Automatisch is inderdaad super handig, maar voor de lui die met een G27 rond cruisen is het natuurlijk leuk.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • 7 maanden later...

Zo zo, laatste reactie in dit forum ergens in Juli!

Bedankt voor de reacties nog heren :bier:

Ondertussen ben ik lekker bezig geweest en heb ik de mod verder geüpdate. Wat eind Januari begonnen was als een simpel scriptje is uitgegroeit tot iets wat méér doet. De basisfunctionaliteit is nog redelijk hetzelfde - waarschijnlijk qua code nog kleiner, dankzij een hoop refactoring, maar in de input afhandeling is het gigantisch gegroeid, van simpel een toetsenbordknopje in kunnen douwen voor een versnellinkje omhoog/omlaag tot een Xbox-controller support tot een volledige afhandeling van voertuigen voor DirectInput-wieltjes (dus alle wieltjes).

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...