Werelddelen 20 leden hebben gestemd
-
1. Werelddelen moet je kunnen unlocken
-
Ja, want...16
-
Nee, Want...4
-
Log in of registreer om te stemmen in deze peiling.
Featured Replies
Recent actief 0
- Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
Van GTA III tot en met GTA IV hebben we vrijwel altijd een GTA gehad waarbij je de wereld moet unlocken. Vaak zit er dan nog een leuke gedachte achter waarom je nog niet naar een ander werelddeel kunt. In GTA V ging het net even wat anders, daar was de map dan ook een stuk groter, maar had je direct al toegang tot de gehele map. Ene kant zou je dat niet zo gauw verwachten, zodat je de map beetje bij beetje beter leert kennen. Aan de andere kant was de map van GTA V één groot eiland. Dat zou kunnen verklaren waarom ze in GTA V van die gedachte zijn afgestapt.
De vraag is nu eigenlijk als je wel graag werelddelen unlocked of dat je liever meteen toegang hebt tot de gehele map en ook waarom. Zelf vond ik altijd het unlocken van een werelddeel een stuk leuker. Ik vond het altijd wel iets 'knus' hebben dat je helemaal onderaan de ladder begint en dan ook nog maar weinig ruimte hebt om te spelen. Het ideale voorbeeld vind ik eigenlijk in GTA IV. Dat komt vooral doordat Niko als Rus een echte vreemdeling is voor Liberty City. Roman helpt hem langzamerhand op weg met contacten krijgen in Broker en uiteindelijk groeit dat steeds verder uit. In de overige GTA's was dat er ook, maar naar mijn idee was dat het meest duidelijk te zien in GTA IV.
Ook vind ik dat je dan langer plezier overhoud aan de map, gezien je pas op laatste ook nog het laatste werelddeel leert kennen als je het spel voor het eerst speelt.