Voor menig GTA-fan is Red Dead Redemption geen onbekend spel. De game is in sommige nieuwsberichten omschreven als GTA op een paard en door sommige van de leden hier hoort het tot de beste games ooit gemaakt.
Voor mij is Red Dead Redemption een pracht van een game. Het kent een fantastische verhaallijn in een goed vormgegeven wereld met een vleugje authenticiteit. De game is niet perfect, ze mist hier en daar wel wat aspecten die de wereld "correcter" zouden doen voelen en voor mij voelt het afwezig zijn van een stad/dorp ten Westen van Amarillo als een gebrek. Storen die zaken als je speelt? Niet echt, het zijn slecht wat van die kritiekpunten die ik na jaren spelen heb voor deze game. Maar het deed me denken...
De Wereld van Red Dead Redemption, de drie staten (West Elizabeth, New Austin & Nuevo Paraiso) of de San Luis Basin, zouden wel eens een interessante mogelijkheid bieden voor een GTA. Natuurlijk is zoiets wat moeilijk om voorstellen, zo'n GTA (hier Blackwater) zou zich een goede eeuw na RDR afspelen en bijgevolg zou de wereld op sommige plaatsen ook minder herkenbaar zijn, maar op zichzelf is het mogelijk. Zeker wetende dat de stad Blackwater, gelegen aan Flatiron Lake, elke stad in het Zuiden van de Midwest kan voorstellen (gaande van St.Louis tot Memphis) en perfect wat groter kan binnen de Great Plains (en in het ontoegankelijke Noorden wat uitzwalpen). Het zou een GTA bieden waar we een regio zouden kunnen herkennen, maar toch net anders. Op zich hoeft Nuevo Paraiso ook geen deel te zijn van de kaart (hoewel dit de optie biedt tot een drugs- en cartel-relateerde verhaallijn), New Austin en West Elizabeth zijn op zich groot genoeg voor een goede game. Toch?
Er zijn voor- en nadelen voor zulk een gedachtegang. De voordelen heb ik hierboven al besproken: een game binnen een gekende omgeving kan zeer interessant zijn en ik ben benieuwd hoe de regio er nu zou uitzien, maar...
Red Dead Redemption, als gamewereld, heeft een bepaalde schaal meegekregen. Voor iedereen die eens van Nekoti Rock naar Armadillo is gereden weet dat er hier 4 à 5 verschillende biomes zijn op amper 2 tot 3 km afstand van mekaar. Perfect natuurlijk voor een game waar je op een paard het toenmalige Westen van de VS ging verkennen (de kaart van RDR strekt zich van Missouri over Texas naar Coahuila, een gigantisch gebied), maar zou zoiets wel werken in een game waar de mogelijkheden tot transport een pak groter en sneller zijn? Men zou de map ook niet kunnen aanpassen qua grootte want daarmee zou het dat gevoel van herkenning teniet doen. Misschien is het daarom ook niet geschikt?
Wat denken jullie hiervan? Nee, de kans dat dit ooit daadwerkelijk gebeurt is ongelofelijk klein, maar voor een forum als het onze lijkt het me een interessante insteek om de gamewerelden zoals we die kennen. Zou dit als GTA-wereld kunnen werken? Zou je het graag zien gebeuren? Los van de ontwikkeling van een andere GTA of RDR dan. Ik ben benieuwd!
Blackwater
Voor menig GTA-fan is Red Dead Redemption geen onbekend spel. De game is in sommige nieuwsberichten omschreven als GTA op een paard en door sommige van de leden hier hoort het tot de beste games ooit gemaakt.
Voor mij is Red Dead Redemption een pracht van een game. Het kent een fantastische verhaallijn in een goed vormgegeven wereld met een vleugje authenticiteit. De game is niet perfect, ze mist hier en daar wel wat aspecten die de wereld "correcter" zouden doen voelen en voor mij voelt het afwezig zijn van een stad/dorp ten Westen van Amarillo als een gebrek. Storen die zaken als je speelt? Niet echt, het zijn slecht wat van die kritiekpunten die ik na jaren spelen heb voor deze game. Maar het deed me denken...
De Wereld van Red Dead Redemption, de drie staten (West Elizabeth, New Austin & Nuevo Paraiso) of de San Luis Basin, zouden wel eens een interessante mogelijkheid bieden voor een GTA. Natuurlijk is zoiets wat moeilijk om voorstellen, zo'n GTA (hier Blackwater) zou zich een goede eeuw na RDR afspelen en bijgevolg zou de wereld op sommige plaatsen ook minder herkenbaar zijn, maar op zichzelf is het mogelijk. Zeker wetende dat de stad Blackwater, gelegen aan Flatiron Lake, elke stad in het Zuiden van de Midwest kan voorstellen (gaande van St.Louis tot Memphis) en perfect wat groter kan binnen de Great Plains (en in het ontoegankelijke Noorden wat uitzwalpen). Het zou een GTA bieden waar we een regio zouden kunnen herkennen, maar toch net anders. Op zich hoeft Nuevo Paraiso ook geen deel te zijn van de kaart (hoewel dit de optie biedt tot een drugs- en cartel-relateerde verhaallijn), New Austin en West Elizabeth zijn op zich groot genoeg voor een goede game. Toch?
Er zijn voor- en nadelen voor zulk een gedachtegang. De voordelen heb ik hierboven al besproken: een game binnen een gekende omgeving kan zeer interessant zijn en ik ben benieuwd hoe de regio er nu zou uitzien, maar...
Red Dead Redemption, als gamewereld, heeft een bepaalde schaal meegekregen. Voor iedereen die eens van Nekoti Rock naar Armadillo is gereden weet dat er hier 4 à 5 verschillende biomes zijn op amper 2 tot 3 km afstand van mekaar. Perfect natuurlijk voor een game waar je op een paard het toenmalige Westen van de VS ging verkennen (de kaart van RDR strekt zich van Missouri over Texas naar Coahuila, een gigantisch gebied), maar zou zoiets wel werken in een game waar de mogelijkheden tot transport een pak groter en sneller zijn? Men zou de map ook niet kunnen aanpassen qua grootte want daarmee zou het dat gevoel van herkenning teniet doen. Misschien is het daarom ook niet geschikt?
Wat denken jullie hiervan? Nee, de kans dat dit ooit daadwerkelijk gebeurt is ongelofelijk klein, maar voor een forum als het onze lijkt het me een interessante insteek om de gamewerelden zoals we die kennen. Zou dit als GTA-wereld kunnen werken? Zou je het graag zien gebeuren? Los van de ontwikkeling van een andere GTA of RDR dan. Ik ben benieuwd!