Jump to content
Geplaatst:
comment_2406439

Het praat en discussieer topic voor het huidige seizoen van de Eredivisie, een van de meest vermakelijke competities in de hele wereld met 18 ploegen die week in week uit vol passie en moed strijden voor de titel, een kaartje voor Europees voetbal of alles op alles zetten om niet onder de degradatiegrens te eindigen.

Regerend Landskampioen | PSV

Meeste landstitels | Ajax, 33

SC Cambuur eindigde het vorige seizoen als laatste en is daarmee gedegradeerd naar de Jupiler League. Sparta Rotterdam, de kampioen in de Jupiler League vorig seizoen neemt haar plek in. Go Ahead Eagles wist zich na play-offs ook te verzekeren van een plaatsje en dat ging ten koste van het ongelukkige De Graafschaap.

Deelnemende teams dit seizoen:

• ADO Den Haag
  • Ajax
  • AZ
  • Excelsior
  • Go Ahead Eagles
  • Feyenoord
  • FC Groningen
  • SC Heerenveen
  • Heracles Almelo
  • N.E.C
  • PEC Zwolle
  • PSV
  • Roda JC Kerkrade
  • Sparta Rotterdam
  • FC Twente
  • FC Utrecht
  • Vitesse
  • Willem II

AZ neemt het op dit moment nog op tegen NEC, en dat is de laatste wedstrijd van alweer de 4e speelronde. Feyenoord maakt tot zover furore en wist als enige club alle punten binnen te halen. PSV, wellicht de titelfavoriet en ADO Den Haag volgen de koploper met twee punten minder. Laat horen wie jij support, wie jij denkt dat de schaal optilt aan het eind van het seizoen, wie dit jaar vriend en vijand zal verassen, en wie wat wanneer weet ik veel wat!

• Reacties 118
  • Bezichtigingen 62.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2419582

8. Zijn prestaties met het vreemdelingenlegioen van Vitesse en dat halve jaar bij Macabi zeggen inderdaad heel over zijn prestaties bij de beste club van Nederland

Ajax beste club. Dat zegt bijzonder veel over het niveau van alle andere clubs. En dat klopt ook wel, want Feyenoord en PSV is ook niet om aan te zien. Niveautje FC Groningen, zeg maar *pakt groen witte zakdoekjes*

Ajax kwakkelt ook al jaren. Niks beste club emo.gif

Bewerkt: door _Night-Men_

Geplaatst:
comment_2419583

8. Zijn prestaties met het vreemdelingenlegioen van Vitesse en dat halve jaar bij Macabi zeggen inderdaad heel over zijn prestaties bij de beste club van Nederland

Ajax beste club. Dat zegt bijzonder veel over het niveau van alle andere clubs.

Ajax kwakkelt al jaren. Niks beste club :7

Nou oké, een van de beste clubs. Het gaat me meer om het feit dat de ambities van Ajax wat anders zijn dan die van Vitesse :puh:
Geplaatst:
comment_2419586

De Eredivise heeft geen goede clubs, het is een divisie waar talenten opkomen en waar er geen van blijven. Daarnaast komen de gefaalde spelers hier weer terug, om toch nog wat van hun carrière te maken, Feyenoord is de minst slechte op dit moment, logischerwijs wordtze dan ook kampioen.

Geplaatst:
comment_2419589

De Eredivise heeft geen goede clubs, het is een divisie waar talenten opkomen en waar er geen van blijven. Daarnaast komen de gefaalde spelers hier weer terug, om toch nog wat van hun carrière te maken, Feyenoord is de minst slechte op dit moment, logischerwijs wordtze dan ook kampioen.

Dit is dus zo ongelooflijk kortzichtig. Je kan niet na de 18e speelronde zeggen dat een club kampioen wordt zonder twijfel. Ik kan me nog herinneren dat Ajax een achterstand van 11 punten goedmaakte, dat Feyenoord 7x op rij verloor en dat Ajax zogenaamd al kampioen was toen ze gelijkspeelden tegen De Graafschap. Je kan nooit iets met 100% zekerheid zeggen. Prima als je zegt dat Feyenoord de grootste kans maakt, maar je laat je zelf toch wel een beetje kennen door zo biased te zijn en te zeggen dat Feyenoord 100% zeker kampioen wordt. Beetje jammer.

PS: Weet je waar Feyenoord zou staan, als ze een zelfde soort tweede seizoenshelft doormaken als vorig seizoen? 16 punten achter op Ajax :puh:

Bewerkt: door KoningJesper

Geplaatst:
comment_2419590

Dit is dus zo ongelooflijk kortzichtig. Je kan niet na de 18e speelronde zeggen dat een club kampioen wordt zonder twijfel. Ik kan me nog herinneren dat Ajax een achterstand van 11 punten goedmaakte, dat Feyenoord 7x op rij verloor en dat Ajax zogenaamd al kampioen was toen ze gelijkspeelden tegen De Graafschap. Je kan nooit iets met 100% zekerheid zeggen. Prima als je zegt dat Feyenoord de grootste kans maakt, maar je laat je zelf toch wel een beetje kennen door zo biased te zijn en te zeggen dat Feyenoord 100% zeker kampioen wordt. Beetje jammer.

PS: Weet je waar Feyenoord zou staan, als ze een zelfde soort tweede seizoenshelft doormaken als vorig seizoen? 16 punten achter op Ajax :puh:

Waar heb ik gezegd dat Feyenoord 100% kampioen wordt. Ik heb alleen vertrouwen en tuurlijk zeg ik als fan dat Feyenoord kampioen wordt, zoals jij over Ajax zegt. Ik heb nergens een percentage genoemd, dat jij diehard hierin op in gaat, zegt net zoveel over jou. Wat is er kortzichtig aan de waarheid zeggen, Eredivisie is een divisie waar talenten komen en gaan. Daarnaast is Feyenoord op dit moment de minst slechte ploeg(check de stand maar). Want als de Eredivisie zo'n topcompetitie was geweest, waren al die talenten niet vertrokken. Daarnaast is het ene jaar het andere niet.

Geplaatst:
comment_2420647

Feyenoord blijft maar winnen jongens, al is het programma tegen WillemII, Roda en NEC niet heel zwaar uiteraard. Aan de andere kant ging het hier vaak in het verleden tegen fout. Als ze de voorsprong houden tot dat ze tegen Ajax of PSV moeten, kunnen ze gewoon op een gelijkspel proberen te spelen.

• 3 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.