Jump to content

html/php: site hulp


andyman

Recommended Posts

  • Reacties 707
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Argon

    46

  • marcootje

    46

  • NickyHendriks

    36

  • Donald F. Duck

    34

Op zich heb ik het met zelf ompruttelen/oefenen geleerd, met de hulp van bestaande skins et cetera. Wat ik wel weet is dat hier nog wel eens wat goede dingen tussen staan. Het is vrij 'basic' -om het zo te zeggen-, maar voor een beginner een goed punt om wat dingen te leren. Op deze site kun je trouwens nog weer veel (de meest gebruikte en ook basic) codes voor HTML vinden, een site waar ik ook veel aan gehad heb. Er staan op die laatste genoeg dingen die wat dieper op de codes (tags) zelf in gaan, zoals parameters et cetera.

Hopen dat je er wat aan hebt, ze zijn Nederlands :)

Bewerkt: door VWO-er
Link to comment
Delen op andere websites

Op zich heb ik het met zelf ompruttelen/oefenen geleerd, met de hulp van bestaande skins et cetera. Wat ik wel weet is dat hier nog wel eens wat goede dingen tussen staan. Het is vrij 'basic' -om het zo te zeggen-, maar voor een beginner een goed punt om wat dingen te leren. Op deze site kun je trouwens nog weer veel (de meest gebruikte en ook basic) codes voor HTML vinden, een site waar ik ook veel aan gehad heb. Er staan op die laatste genoeg dingen die wat dieper op de codes (tags) zelf in gaan, zoals parameters et cetera.

Hopen dat je er wat aan hebt, ze zijn Nederlands :)

ik zal straks eens kijken. Bedankt VWO-er

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik ben bezig met een link pagina, en zou graag willen dat het aantal clicks op elke link geregistreerd word zodat je kan zien welke links het populairst zijn, daarvoor heb ik in de database al een table aangemaakt met daarin de link, naam, uitleg, eventuele button en count zodat het aantal clicks opgeslagen kan worden.

Maar ik weet niet hoe je het in php kan laten tellen.

Bewerkt: door Dead-Dodo
Link to comment
Delen op andere websites

Je maakt een pagina aan out.php.

De links stuur je dan naar out.php?id=25 (waarbij het id overeenkomt met de link in de db-tabel).

In out.php zet je dan de count en haal je info uit de db die overeenkomt met het id. Daarna stuur je de bezoeker naar de pagina met een header location.

Succes ^_^

Bewerkt: door marcootje
Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil een werkende klok+datum maken voor mijn website. Het probleem is dat ik 9 bij de uren moet doen omdat de servertijd van de server UTC-7 is. Als je nu tussen 00:00 en 09:00 de klok zou bekijken krijg je bijvoorbeeld 30:53 (6:53). Hoe kan ik zorgen dat als het getal boven de 24 komt of gelijk is aan 24 dat het dan bij 0 begint? Ik heb al geprobeerd om een if te maken en dan het uurgetal -24 te doen maar dan krijg ik een error bij het parsen.

Dit is mijn code om de uren te berekenen:

$time01=date("H")+9;

Dit is de code die ik probeer om bij de uren 24 af te doen:

if $time01>=24
 $time01-24;
else
 $time01-0;

De error zit dan bij line 96, dat is de eerste line in de code hierboven:

Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE, expecting '(' in /home/a7039530/public_html/klok.php on line 96

Edit: Vergeten erbij te zetten: zonder die if werkt het wel, maar met het probleem wat bovenaan de post staat.

Edit2: Ik heb hem al werkend gekregen.

Edit3: Toch niet...

Bewerkt: door Donald F. Duck
Link to comment
Delen op andere websites

zoals de foutmelding al zegt vindt de parser een onverwachte variabele, hij verwacht een (

wat is het probleem? een if statement moet in php altijd tussen haakjes () dus if($a==0)

de oplossing is dus:

if($time01>=24)
 $time01-24;
else
 $time01-0;

maar dan werkt het nog niet, om het werkend te krijgen naar wat je wilt:

if($time01>=24)
 $time01 = $time01-24;

of

if($time01>=24)
 $time01-=24;

de else is niet nodig want $time01-0 is hetzelfde als $time01...maakt dus geen verschil en zonder die else is het script sneller

Bewerkt: door marcootje
Link to comment
Delen op andere websites

Hoeft niet per se... { en } zijn tekens die code bij elkaar zetten, zodat het met elkaar wordt uitgevoerd.

Dus PHP ziet alles tussen { en } als 1 blok code, en als je maar 1 regel hebt kun je die ene regel ook zonder { en } zetten, dan ziet PHP dat als het blok.

In het kort: als je bij een if maar 1 ding wilt uitvoeren, is {} niet verplicht, vanaf 2 dingen is het wel verplicht.

Als je het bij 2 dingen niet doet krijg je waarschijnlijk een error of werkt het script niet goed, wat een reden is om het altijd tussen {} te zetten om vergissingen te voorkomen. Dit is gewoon persoonlijke voorkeur.

Volgens mij werkt iets ook als je iets zonder if() tussen {} zet, maar dat weet ik niet zeker. (dat kun je dan gebruiken om structuur in je script aan te brengen)

mvg

Marco

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor de hulp! Het is goed gelukt.

Edit: Nu zou ik ook nog willen dat als de volgende minuut begint de klok ook overspringt naar de volgende minuut. Dus:

echte tijd aangegeven tijd
13:58:58 13:58
13:58:59 13:58
13:59:00 13:59
13:59:01 13:59
.......... .....

Want nu is het een statische klok en blijft hij staan:

echte tijd aangegeven tijd
13:58:58 13:58
13:58:59 13:58
13:59:00 13:58
13:59:01 13:58
.......... 13:58
Bewerkt: door Donald F. Duck
Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...
Ik had een vraag:

Hoe zet je een Chat op je site

en wat heb je daar voor nodig?

:cya:

Nou je hebt eigenlijk 2 gangbare opties: gewoon een standaard chat systeem kant-en-klaar downloaden op internet, of zelf aan het scripten gaan. Nou kan ik je wel vertellen dat je voor dat laatste toch wel wat ervaring met PHP moet hebben (als je het in PHP wilt doen) en ik heb geen idee hoe ervaren jij bent. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een andere taal, zoals Java, maar je plaatst dit in html/php hulp dus ik ga er maar vanuit dat je het in PHP wilt hebben.

Als je niet zoveel ervaring hebt is het misschien makkelijker om een kant en klaar script te downloaden. Die kun je gewoon vinden via Google. Ik heb op deze site een lijst gevonden met 249 chat scripts op een rijtje, waarvan de meeste gratis zijn. Kies er maar eentje uit, zou ik zeggen. :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik zoek een scriptje waarmee je als de file geopend wordt dat dan een tekst onzichtbaar is en bij het klikken op een link zichtbaar. Ik heb dit script al gevonden. Enig probleem is dat de tekst die je kan hiden/showen zichtbaar is bij het openen van de file. Ik wil hebben dat die tekst al onzichtbaar is bij het openen i.p.v. zichtbaar. Kan iemand me hierbij helpen?

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...