Dus ik heb de afgelopen dagen nog eens wat V gespeeld.
Nu kan ik veel willekeurige momenten aanhalen, maar de kern bestond uit mijn zoektocht naar de 50 Paper Scraps. Een zoektocht waar vele sites een helikopter voor aanbevelen. Allemaal leuk en al, maar op dat éne blaadje aan LSIA na zijn ze allemaal bereikbaar vanop de grond, dus waarom mezelf irriteren met de zoektocht naar een geschikt voertuig? Ik nam één van de BMX's aan East Vinewood en maakte mijn weg rond te kaart. De BMX, hoewel leuk, leent zich niet aan grote afstanden en toen gebruikte ik vervolgens dan maar een Whippet. De game is vrij aangenaam vanop zo'n ding, hoewel je het gevoel krijgt dat de textures voor de grond gemaakt zijn om aan iets hogere snelheden waar te nemen, maar het doet een mens toch denken: "V is de derde game in de franchise met fietsen (ja, VCS had ook één fiets, het ding voelde en stuurde aan als een motor met 1PK, maar het was een fiets), ze zorgen voor een specifieke groep aan stunters in de community (zowel in SA als in V), maar worden eigenlijk nooit echt gebruikt." Je hebt In the Beginning en wat kleine zijmissies en dat is het. Een gelijkaardig verhaal voor de motoren (op TLaD na, wat ook weer zijn eigen fanbase heeft).
Ook als je door de voertuigenlijsten gaat zie je toch een gemiste kans. Nu zijn de motoren, dankzij een update, in redelijke getalen (46) aanwezig in V, maar voor de fietsen zijn het er 3, 1 en 7 voor SA, VCS en V (en daarmee negeren we alle andere games waar er gewoon geen fietsen zijn) en 1 speciaal fietsmodel-wrak in V. En een gelijkaardig probleem bestaat voor de quads (1 en 4, waarvan 4 varianten van de Blazer, in SA & V). Waarom? Natuurlijk speelt de aard van de game mee, maar voor de meeste spelers lijkt vooral een totaal plaatje belangrijker...
Of is dat slechts mijn ervaring? Eentje die wellicht jaren te laat komt om echt interessant te zijn aangezien de focus wat verschoven is, maar toch, is er geen kern van waarheid? Ik hoor het graag.
Dus ik heb de afgelopen dagen nog eens wat V gespeeld.
Nu kan ik veel willekeurige momenten aanhalen, maar de kern bestond uit mijn zoektocht naar de 50 Paper Scraps. Een zoektocht waar vele sites een helikopter voor aanbevelen. Allemaal leuk en al, maar op dat éne blaadje aan LSIA na zijn ze allemaal bereikbaar vanop de grond, dus waarom mezelf irriteren met de zoektocht naar een geschikt voertuig? Ik nam één van de BMX's aan East Vinewood en maakte mijn weg rond te kaart. De BMX, hoewel leuk, leent zich niet aan grote afstanden en toen gebruikte ik vervolgens dan maar een Whippet. De game is vrij aangenaam vanop zo'n ding, hoewel je het gevoel krijgt dat de textures voor de grond gemaakt zijn om aan iets hogere snelheden waar te nemen, maar het doet een mens toch denken: "V is de derde game in de franchise met fietsen (ja, VCS had ook één fiets, het ding voelde en stuurde aan als een motor met 1PK, maar het was een fiets), ze zorgen voor een specifieke groep aan stunters in de community (zowel in SA als in V), maar worden eigenlijk nooit echt gebruikt." Je hebt In the Beginning en wat kleine zijmissies en dat is het. Een gelijkaardig verhaal voor de motoren (op TLaD na, wat ook weer zijn eigen fanbase heeft).
Ook als je door de voertuigenlijsten gaat zie je toch een gemiste kans. Nu zijn de motoren, dankzij een update, in redelijke getalen (46) aanwezig in V, maar voor de fietsen zijn het er 3, 1 en 7 voor SA, VCS en V (en daarmee negeren we alle andere games waar er gewoon geen fietsen zijn) en 1 speciaal fietsmodel-wrak in V. En een gelijkaardig probleem bestaat voor de quads (1 en 4, waarvan 4 varianten van de Blazer, in SA & V). Waarom? Natuurlijk speelt de aard van de game mee, maar voor de meeste spelers lijkt vooral een totaal plaatje belangrijker...
Of is dat slechts mijn ervaring? Eentje die wellicht jaren te laat komt om echt interessant te zijn aangezien de focus wat verschoven is, maar toch, is er geen kern van waarheid? Ik hoor het graag.