Ik wilde al graag een tijdje dit topic starten omdat het idee bij mij oprakelde nu ik GTA V weer herspeel.
Zelf was ik jong, rond de tien jaar oud, toen ik voor het eerst met GTA in aanraking kwam. Als je zo jong bent snap je bepaalde elementen van het spel niet (goed), enerzijds door de manier van spelen (controls) en anderzijds door de taal. GTA is een gameserie die humoristisch van inhoud is, qua grappen maar ook qua reflectie op de Amerikaanse samenleving. GTA V staat er bol van, werkelijk, en in andere GTA's zijn de elementen hiervan ook veelvuldig aanwezig.
Toen ik jong was had ik dat nog niet goed door. Ik begreep bepaalde onderdelen van het spel niet, de context ontging mij (of de dubbele laag). Maar wat mij het meeste in de weg zat als jongeling die GTA speelde was dat ik bepaalde missies niet haalde. Ik heb me wel eens afgevraagd of dit nou kwam omdat ik geen goede gamer was ( ) maar nu ik de twintig-jarige leeftijd bereik speel ik soepeltjes door de meeste games heen, wat mij er toe aan zet te denken dat bepaalde missies halen niet leeftijdsgebonden is.
Hoe staan jullie hier in? Hebben jullie verschil ondervonden tussen de moelijkheidsgraad van het spel als je vergelijkt wanneer je het speelde toen je jong was en in het heden? En hoe heb je GTA over de jaren beleefd?
Ik wilde al graag een tijdje dit topic starten omdat het idee bij mij oprakelde nu ik GTA V weer herspeel.
Zelf was ik jong, rond de tien jaar oud, toen ik voor het eerst met GTA in aanraking kwam. Als je zo jong bent snap je bepaalde elementen van het spel niet (goed), enerzijds door de manier van spelen (controls) en anderzijds door de taal. GTA is een gameserie die humoristisch van inhoud is, qua grappen maar ook qua reflectie op de Amerikaanse samenleving. GTA V staat er bol van, werkelijk, en in andere GTA's zijn de elementen hiervan ook veelvuldig aanwezig.
Toen ik jong was had ik dat nog niet goed door. Ik begreep bepaalde onderdelen van het spel niet, de context ontging mij (of de dubbele laag). Maar wat mij het meeste in de weg zat als jongeling die GTA speelde was dat ik bepaalde missies niet haalde. Ik heb me wel eens afgevraagd of dit nou kwam omdat ik geen goede gamer was (
) maar nu ik de twintig-jarige leeftijd bereik speel ik soepeltjes door de meeste games heen, wat mij er toe aan zet te denken dat bepaalde missies halen niet leeftijdsgebonden is.
Hoe staan jullie hier in? Hebben jullie verschil ondervonden tussen de moelijkheidsgraad van het spel als je vergelijkt wanneer je het speelde toen je jong was en in het heden? En hoe heb je GTA over de jaren beleefd?