Is het oké om als luisteraar naar problematische artiesten te luisteren? 13 leden hebben gestemd
-
1. Is het oké om als luisteraar naar problematische artiesten te luisteren?
-
Ja11
-
Nee1
-
Anders, lees bericht1
-
Log in of registreer om te stemmen in deze peiling.
Featured Replies
Recent actief 0
- Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
Er zijn een aantal problematische artiesten. Een voorbeeld is rapper Boef, hij kwam naast de weg te staan met autopech. Hij werd toen geholpen door een groep meisjes door hem een lift te geven, daarna heeft hij gezegd dat hun hoeren zijn. Veel details die erbij horen, zal ik achter laten. Aangezien het topic niet alleen om Boef gaat. Er zijn genoeg artiesten die bijvoorbeeld ook transfobische, homofobische, et cetera, onderwerpen zingen in hun muziek of opmerkingen maken die bijvoorbeeld problematisch zijn. Is het oké om als luisteraar naar problematische artiesten te luisteren? Ik heb zelf een gemengde mening erover - aan de ene kant zijn er mensen die het niet veel uitmaakt, want die mensen zijn niet homofobisch maar wanneer je naar deze artiesten luistert en naar hun optredens gaat, krijgen die artiesten toch geld en kunnen hun doorgaan met het verspreiden van die problematische mening. In mijn ogen is er vrijheid van meningsuiting - maar er zijn dus grenzen. Ik ben geïnteresseerd naar anderen hun mening.