Jump to content
PrioX

GTA V is het grootste entertainmentproduct aller tijden!


Buiten de videogame-industrie om is de GTA franchise niet zo geliefd. Meermaals is de reeks ter discussie gesteld vanwege haar gewelddadigheid. Het lijkt erop dat dat Rockstar een dikke vinger kan op stekken naar de critici. GTA V heeft het meeste geld opgebracht ooit van alle media die er bestaan. En dat voor een spel dat nog geen vijf jaar oud is.

 

large.gta5942018.jpg.82aa2dc80b52b017eef

 

GTA V laat hierbij succesvolle titels achter zoals Star Wars, dat gecorrigeerd naar een inflatie zo'n 3 miljard heeft opgeleverd. De laatste Rockstar titel doet het met een dubbele van zo'n 6 miljard. Er zijn 90 miljoen exemplaren van het spel verkocht, maar het grote geld wordt verdiend aan de online transacties. Niet geheel onverwacht als ik de meningen van jullie leden in het achterhoofd houd. 

 

Opvallend is wel dat slechts 2% het spel op de PC speelt. Bijna een derde van de exemplaren is verkocht voor de oudere generatie van de Playstation, de PS3. Daarmee is de kans dus ook groot dat er aardig wat dubbele exemplaren zijn verkocht. Dit zal zeker ook enige invloed hebben gehad op het behaalde bedrag. Dan rest nog de vraag of zo'n succes nogmaals bereikt kan worden. Het antwoord daarop zullen we alleen in de toekomst kunnen zien. Persoonlijk denk ik dat een titel voorlopig er niet aan gaat tippen. Vele fans zullen als reactie misschien wat kritischer zijn tegen over Rockstar en een volgende GTA zie ik nog niet op de huidige generatie consoles worden uitgebracht. Waardoor ze het publiceren bij één generatie zullen laten.

 

Dit artikel is geschreven door @Bassieboy35

 

Bron: MarketWatch

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Wat een misleidende grafiek... Nuja misleidend, hij is gewoon fout. Het 2.8 staafje van Avatar moet bijna half zo lang zijn als het 6 staafje van GTA. 

 

Als zelfs een grafiek tekenen niet lukt, stel ik me serieus vragen bij de inhoud van het artikel zelf.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...