Jump to content
Geplaatst:
comment_2441212

Een hele tijd geleden is er een zogenaamde gelekte map opgedoken van Red Dead Redemption 2. Iedereen was nogal sceptisch over deze map. Maar nu er steeds meer beelden opduiken uit de trailers en screenshots lijkt het erop dat deze map toch echt blijkt te zijn. Verschillende locaties die op de map afgebeeld staan komen overeen met locaties die te zien zijn op beelden. 

Een topic waarin we deze locaties kunnen opsporen en vastleggen lijkt me wel leuk. De afbeeldingen die ik heb bijgevoegd zijn niet van hoog kwaliteit. Maar speurneuzen op het internet hebben de beweringen hieronder al vastgelegd.

Klik op de map om deze te vergroten.

medium.rdr2leakedmap.jpg.d1e63e97e9409db

• Blackwater
    Laten we beginnen met Blackwater. Een stad die inmiddels door Rockstar Games zelf bevestigd is en die ten noord-oosten in Great Plains (West Elizabeth) ligt. In de derde trailer zien we ook een aantal shots die plaatsvinden in Blackwater. Zoals jullie vast weten speelde Blackwater een rol in Red Dead Redemption. En volgens de beschrijving van Rockstar gaat hier in RDR2 een overval mis waardoor Morgan en Dutch's Gang moeten vluchten. 

medium.rdrleakedmap2.png.1eb234eb010374ed72c30df73a9f92e9.pnglarge.rdrleakedmap3.png.18b0bfdc1e9d35c4f9ad0acbe427a2cb.png

• Van Horn Trading Post
    Deze locatie ligt in het noord-oosten, bijna in het puntje van de map. De naam van de locatie kan gespot worden in de derde trailer op een gebouw wanneer Morgan in een stand-off staat. 

medium.rdrleakedmap5.png.db238f791a0df0f

• Valentine
    Valentine kan twee keer gespot worden in de derde trailer. Het is het stadje waar we al vaker wat van gezien hebben, ook in screenshots en de tweede trailer. Op de gelekte map ligt Valentine in het noord-westen van het middelste gebied op de map, gemarkeerd als ''The Heartland''.

medium.rdrleakedmap6.png.a585b4bd42e7996

• Cornwall
    Cornwall is te lezen op de trein die we in de eerste beelden van de derde trailer zien. Op de map ligt een locatie aangeduid als ''Cornwall Kerone & Tar'', mogelijk in het stadje Cornwall. Deze locatie ligt rechts naast het bovengenoemde Valentine.

medium.rdrleakedmap7.png.6282d440f8b197f

• Annesburg 
    Annesburg Mine is te lezen wanneer Morgan in gevecht is met een man. De naam staat groot geschreven op een bord dat aan het gebouwd op de achtergrond hangt. Op de gelekte map ligt Annesburg links van Van Horn Trading Post die hierboven genoemd is, aan het water om precies te zijn.

medium.rdrleakedmap8.png.fa097c43defd8a4

Tot zover deze korte analyse. Deze locaties zijn overigens niet door mij ontdekt. Maar het leek me dus wel leuk om deze met jullie te delen aangezien de gelekte map toch de echte blijkt te zijn. Deel vooral jullie speculaties, wensen en ontdekkingen! :) 

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2448208
Op ‎3‎/‎05‎/‎2018 om 18:20, Phoenyxar zei:

Verder wel leuk dat het er echt op lijkt dat mijn dwaze geloof in een slecht gemaakte kaart niet ongegrond blijkt te zijn.

Dus... dit was dus correct. Er zijn wel namen veranderd, maar dat mapconcept was dus wel legit.

Geplaatst:
comment_2448248
Op 9/18/2018 om 17:40, Phoenyxar zei:

Saint-Denis is dan ook duidelijk onze New Orleans-spoof in het GTA-universum.

Dat denk ik dus niet. Bonnie McFarlane laat onder andere vallen dat een van haar broers bankier is in New York City. Gezien de GTA-variant hiervan Liberty City is, zitten RDR en GTA ieder in een apart universum.

Geplaatst:
comment_2448285

Ja, maar de GTA-verse is sowieso niet fantastisch consistent op dat vlak. We weten inderdaad niet zeker of RDR echt plaatsvindt in de GTA-verse, maar ook daarin bestaan Miami én Vice City naast mekaar. We zullen het met spelen wel ontdekken (en Saint-Denis is uiteraard wel New Orleans).

Geplaatst:
comment_2448288

Naast het bestaan van NYC word er ook verwezen naar het bestaan van California (ipv de staat San Andreas). Manhattan word genoemd, wat volgens het GTA-universum Algonquin heet. 

Geplaatst:
comment_2448293

Wel nee, ze zijn niet noodzakelijk exclusief. We gaan daar van uit, maar Vice City blijft daar dan een vreemd iets. In feite kan NYC naast LC bestaan, we gaan er van uit van niet, maar het kan dus.

Geplaatst:
comment_2448298

Vice City is simpelweg een retcon. Gezien de tijdlijn en Rockstar's manier van doen moet je daar niet teveel achter zoeken. Wijs anders eens op zaken die bewijzen dat het wél over hetzelfde universum gaat?

Geplaatst:
comment_2448302

Ik denk (maar ben niet zeker) dat die er niet zijn (qua locaties, personages of producten), maar ik behandel ze wel zo uit pure gemakzucht (de GTA-verse is redelijk klein, dus elk beetje toevoeging daaraan gebeurt gewoon uit pure noodzaak, wilt niet zeggen dat het inderdaad canon zo het geval is).

Geplaatst:
comment_2448354

In elk klein stadje kom ik huisjes in aanbouw tegen, ben benieuwd of dit ook af komt naarmate je vordert met het verhaal en of het ook iets wordt wat je kan kopen of iest nieuws kan kopen asn items.

PS Communities_20181029_141508.jpg

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.