Vandaag zijn de eerste previews van Red Dead Redemption 2 online verschenen. In deze artikelen mogen journalisten die het spel gespeeld/gezien hebben informatie delen over het spel. We hebben veel nieuw details over het spel en een aantal exclusieve screenshots!
Hoofdrolspeler Arthur Morgan is de rechterhand van Dutch van Der Linde en help in het leiden van de gang. Arthur is rechtvaardig, sterk en behulpzaam voor zijn vrienden. Hij is op jonge leeftijd bij Dutch terecht gekomen. Dutch vertrouwd Arthur daarom als een van de weinige. Tevens is Arthur het enige speelbare hoofdpersonage.
Sean McGuire is een goede vriend van Dutch en vertelt geregeld verhalen rondom een kampvuur.
Uncle, de oude man die bij John Marston woont in RDR1, is ook van de partij en onderdeel van Dutch's gang.
Pearson is de kok van het kamp Dutch en kan Arthur vragen om goederen te verzamelen. Dit is een keuze voor de speler. Maar neem je deze taak aan dan zullen andere personages je uitnodigen voor missies en activiteiten.
Tijdens het verhaal worden nieuwe personen lid van Dutch's Gang.
Wereld:
Dutch's Gang verblijft in een zelfgebouwd kamp bestaande uit tenten en koetsen. Alle leden hebben hier een eigen taak en plek om te slapen. Leden zullen bijvoorbeeld schoonmaken, water halen bij de rivier en eten koken.
Wanneer er voldoende goederen in het kamp aanwezig zijn (zoals eten en drinken), dan zal de stemming dat reflecteren; mensen lachen en dansen. Wanneer deze goederen opraken beginnen mensen te klagen. Arthur kan het kamp voorzien van goederen door te gaan jagen, te stelen of deze in te kopen. Maar de speler is niet de enige met deze verantwoordelijkheid. Andere leden van de gang dragen ook hun steentje bij en Rockstar wilt de speler niets verplichten. Echter zullen gangleden wel gaan klagen als je weinig aanwezig bent.
In het kamp van Dutch lopen prostituees rond, Arthur kan hier ''gebruik'' van maken.
In het gebied 'New Hanover' zijn veel wilde dieren te vinden zoals herten, vogels en beren.
De vacht van dode dieren kan weer verwijderd worden (skinnen). De speler kan er ook voor kiezen om dode dieren op het paard te leggen voor transport, of in het geval van kleine dieren in een zadeltas te stoppen.
Dode dieren zullen uiteindelijk verrotten. Je moet ze dus snel transporteren naar bijvoorbeeld het kamp. Kleine dieren in de zadeltas blijven langer goed. Ook is het afgeraden om je paard in de zon te plaatsen. Door de warmte zullen de dode dieren sneller verrotten.
Dode dieren kunnen ook verkocht worden aan bijvoorbeeld een slager. Hoe beter het vlees, des te meer de opbrengst. Een dood dier met veel schotwonden zal je minder opleveren dan wanneer deze één schotwond heeft.
Grote dieren zullen het kamp van Dutch dagen van voedsel kunnen voorzien.
Dieren zullen 's nachts wanneer ze opzoek zijn naar voedsel gevaarlijker zijn.
Paarden krijgen een grotere rol dan in deel 1. Je bouwt een band op met je paard wanneer je deze vaak gebruikt. Je moet het paard ook voeren, kalmeren en genezen wanneer deze gewond is. Wanneer je een goede band met je paard hebt zal deze uiteindelijk beter gehoorzamen.
Paarden zijn intelligent en zullen bijvoorbeeld niet zomaar van een berg afspringen.
Wanneer je van je paard stapt zal deze blijven staan. Wanneer je dichtbij staat kun je het paard naar je toe fluiten.
Je paard kan doodgaan, en er zal dan niet zomaar een nieuw paard tevoorschijn komen. Hoogstwaarschijnlijk zal je een nieuw paard moeten kopen of temmen.
Je paard zal nu ook dienen als inventaris. In het zadel zitten goederen en grote wapens opgeslagen.
Verschillende paardenrassen reageren verschillend op situaties, terreinen en water.
Paarden laten pootafdrukken achter. Wanneer het regent zullen deze afdrukken veranderen in plassen water en modder.
De speler kan reageren op de bevolking, die overigens ook zullen reageren op Arthur. Onderin het scherm staan opties als ''Groeten'' en ''Tegenwerken''. De reacties van de bevolking zijn afhankelijk van je locatie en je vorige keuzes in het spel.
De bevolking kan vriendelijk reageren op je aanwezigheid. Maar wanneer je bijvoorbeeld je wapen trekt zullen er mensen zijn die dekking zoeken of je onder schot houden. Dat laatste zal o.a. gedaan worden door agenten.
Het kan voorkomen dat plaatselijke boeren boos worden wanneer je te dicht op hun land komt.
Je kunt mensen beroven. In de demo werd een nietsvermoedende visser beroofd door Arthur. Een opslagkistje werd door Arthur opgebroken met een mes, waarna Arthur een zakhorloge buit maakt. De hond van de visser wordt daarna agressief waardoor de visser opkijkt. Hierna volgt een kort handgemeen wanneer de visser vlucht. Arthur had ervoor kunnen kiezen om de visser te vermoorden. Maar moord levert een hogere bounty op.
Het is ook mogelijk om huizen te beroven, de kasten te openen, en juwelen en tassen te stelen. Ook kunnen treinen overvallen worden die soms wapens vervoeren.
De speler kan op treinen springen.
De hoed van Arthur kan van zijn hoofd vallen (door bijvoorbeeld wind of tijdens een vuurgevecht). Deze zal niet zomaar weer terug op het hoofd van Arthur verschijnen. Je zal deze opnieuw moeten oprapen of een nieuwe hoed moeten kopen.
Wanneer de speler niet speelt zal Arthur een inactieve houding aannemen, bijvoorbeeld door op de grond te gaan zitten.
De kleding van Arthur kan aangepast worden en soms zullen missies verschillende outfits vereisen.
Het gezichtshaar van Arthur kan groeien. Je kunt ervoor kiezen om dit af te laten knippen waarna het langzaam weer terug groeit.
Het Honor-systeem uit deel 1 keert op bepaalde manieren terug.
Duels keren terug.
Dead Eye is terug en werkt grotendeels hetzelfde als in het vorige deel. De tijd vertraagt en je kunt vijanden markeren. Ook zal het spel op sommige punten automatisch Dead Eye activeren. Killscams zoals in Max Payne zijn ook aanwezig.
De camera staat standaard dichterbij de speler, en zal worden aangepast aan de hand van bepaalde acties (schieten, jagen, etc).
Dit is de grootste map van alle Rockstar-spellen.
Volgens Rockstar zal de map ook evalueren. Zo zullen er treinsporen gebouwd worden die steden met elkaar verbinden, en kunnen huizen in aanbouw uiteindelijk afgerond worden.
Delen van de RAGE Engine code zijn opnieuw geschreven voor verbetering, voornamelijk de code voor AI. De code is al zes jaar in de maak.
Delen van de HUD zijn volledig aan te passen.
De radar is een klassieke cirkel.
Er waren erg weinig laadschermen. Gameplay transformeerde vloeiend in cutscenes.
Journalisten verwachten eind juni / begin juli de eerste gameplay beelden.
Verhaal:
Rockstar probeert de lijn tussen missies en zij-missies vaag te houden zodat deze meer als mogelijkheden gepresenteerd worden.
Gangleden Lenny, Karen en Bill Williamson willen samen een bank in het stadje Valentine overvallen. Ze hebben hierbij de hulp van Arthur nodig en de volgende ochtend gaan ze op weg naar de bank. Eenmaal in de bank zijn er vijf kluizen die opengemaakt moeten worden, maar hier is niet veel tijd voor. Arthur krijgt nu de optie om de kluizen te kraken of op te blazen.
Multiplayer:
Over de multiplayer heeft Rockstar geen uitspraken gedaan.
Vandaag zijn de eerste previews van Red Dead Redemption 2 online verschenen. In deze artikelen mogen journalisten die het spel gespeeld/gezien hebben informatie delen over het spel. We hebben veel nieuw details over het spel en een aantal exclusieve screenshots!
Links:
Personages:
Wereld:
Verhaal:
Multiplayer:
Screenshots:
Bekijk alle screenshots (44) in de galerij!
Dit bericht delen
Link naar bericht
Delen op andere websites