Jump to content
Geplaatst:
comment_2017746

Sony Playstation 4

De Playstation 4 is officieel aangekondigd. In dit topic staat alle informatie over deze nieuwe console.

Prijs: Onbekend

Release: Eind 2013

Features

- Playstation Eye werkt met Move én DualShock4

- D.m.v. een button op de controller hoef je niet meer te wachten op opstartende games. Je gaat verder waar je in de vorige sessie gebleven was.

- PS4 games kun je via Remote Play spelen op je PS Vita

- Aangekondigde next-gen games: Knack, Killzone: Shadow Fall, Drive Club, The Witness, inFamous: Second Son, Deep Down, Watch Dogs, Diablo III en Destiny

Specificaties

Main Processor

- Single-chip custom processor

- CPU : x86-64 AMD “Jaguar”, 8 cores

- GPU : 1.84 TFLOPS, AMD next-generation Radeon based graphics engine

Memory

- GDDR5 8GB

Hard Disk Drive

- Built-in Optical Drive (read only)

- BD 6xCAV

- DVD 8xCAV

- I/O

- Super-Speed USB (USB 3.0), AUX

Communication

- Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T)

- IEEE 802.11 b/g/n

- Bluetooth 2.1 (EDR)

- AV output

- HDMI

- Analog-AV out

- Digital Output (optical)

DualShock 4 controller

External Dimensions

- Approx. 162mm x 52mm x 98mm (width x height x depth) (tentative, excludes largest projection)

Weight

- Approx. 210g (tentative)

Keys / Switches

- PS button, SHARE button, OPTIONS button

- Directional buttons (Up/Down/Left/Right)

- Action buttons (Triangle, Circle, Cross, Square)

- R1/L1/R2/L2 button, Left stick / L3 button, Right stick / R3 button, Pad Button

- Touch Pad 2 Point Touch Pad, Click Mechanism, Capacitive Type

- Motion Sensor Six-axis motion sensing system (three-axis gyroscope, threeaxis accelerometer)

Other Features

- Light Bar, Vibration, Built-in Mono Speaker

- Ports: USB (Micro B), Extention Port, Stereo Headset Jack

- Wireless Communication Bluetooth Ver2.1+EDR

- Battery Type Built-in Lithium-ion Rechargeable Battery Voltage DC3.7V (tentative) Capacity 1000mAh (tentative)

PlayStation Eye

- External Dimension Approx. 186mm x 27mm x 27mm (width x height x depth)

- Weight Approx. 183g (tentative)

- Video Pixel (Maximum) 1280 x 800 pixel x 2

- Video Frame Rate 1280×800 pixel @ 60fps

- 640×400 pixel @ 120fps

- 320×192 pixel @ 240fps

-Video Format RAW, YUV (uncompressed)

- Lens Dual Lenses, F value/F2.0 fixed focus

- Capture Range 30cm~∞

- Field-of-View 85

- Microphone 4 Channel Microphone Array

- Connection Type PS4 dedicated connector (AUX connector)

- Cable Length Approx. 2m (tentative) *Specifications are subject to change without notice

DualShock 4 controller

dualshock4sideon.jpg

DualShock4side.jpg

DualShock4full.jpg

DualShock4back.jpg

DualShock4front.jpg

PS4eyetv.jpg

Trailer en videos

Playstation 4

Future of Playstation

Quantic Dream Tech Demo

WatchDogs

Er zijn meer video's maar vanwege de media-beperkingen op GTAF plaats ik de links even als code:

Killzone Shadow Fall: http://www.youtube.com/watch?v=JUZJTjns6Qg
Drive Club: http://www.youtube.com/watch?=u541wKmf0UU
InFamous Second Son: http://www.youtube.com/watch?v=tHSeyPl--Fw
DeepDown: http://www.youtube.com/watch?v=d9UmHm9HA3c
The Witness: http://www.youtube.com/watch?v=izg8x9r-un0

Uitgevers

Uitgevers die gaan werken aan de Playstation 4:

img_51256bf00347e.jpg

• Reacties 322
  • Bezichtigingen 37k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2388061

PS4 kan nooit op 4K beter presteren dan een PC. Zal gewoon geupscaled worden, of 15 FPS ofzo.

Een console zal nooit beter presteren dan een high-end PC, maar waarom zou het niet werken. Er is helemaal niks bekend over de hardware die in het systeem zal zitten, behalve dat het 4K-ready zal zijn. Ze gaan natuurlijk geen 'nieuwe' ps4 uitbrengen, zodat je naar een slideshow kan gaan kijken tijdens het spelen.
  • 1 year later...
Geplaatst:
comment_2430043

Opgelet: PlayStation gaat de prijzen van een PS Plus abonnement op 31 augustus verhogen! De prijzen stijgen als volgt:

• Een jaarabonnement gaat van €49,99 naar €59,99.
  • Een abonnement voor 3 maanden gaat van €19,99 naar €24,99.
  • Een maandabonnement gaat van €6,99 naar €7,99.

Deze nieuwe prijzen gaan van kracht op 31 augustus 01:01 uur. Dus nu is het moment om nog snel een abonnement te kopen aan de huidige prijs.

Geplaatst:
comment_2430388
2 uur geleden, Kratod zei:

Wilde Cities Skyline for de ps4 kopen

alleen vraag ik  me af als ik dit met een muis kan spellen?

Nee, PS4 games kunnen niet met een muis/keyboard gespeeld worden, tenzij er een externe adapter wordt gebruikt die dit mogelijk maakt. 

Geplaatst:
comment_2430408
1 uur geleden, Kratod zei:

Wel grappig dat mijn ps4 een muis herkend, maar toch bedankt.

Denk wel dat ik het nog ga kopen en de pad op de controller gebruikt. Weliccht kan ik dan redelijk precies te werk gaan

Alle PS4's herkennen muizen en toetsenborden, maar je kunt ze niet ingame gebruiken omdat de developers van dat spel alleen een PS4 controller hebben gebruikt voor de controls van het spel.

• 6 maanden later...
Geplaatst:
comment_2439753

Ik heb even een vraag voor de PlayStation Now gebruikers onder ons. Voor de Red Dead Redemption meeting die volgende maand zal plaatsvinden vroegen wij ons af of je met een PlayStation Now abonnement samen kunt spelen met PS3-spelers. Iemand die hier ervaring mee heeft? :)  

• 5 maanden later...
Geplaatst:
comment_2443381

Ik denk dat je het bericht van Sony een beetje verkeerd begrepen hebt: Sony heeft in totaal 523,3 miljoen PlayStation consoles verkocht sinds de release van de PS1. En om dat te vieren komt er een limited edition van de PS4 Pro op de markt. :)

Geplaatst:
comment_2443385

Ik ben zelf nog hard aan het twijfelen om een PS Pro te kopen. Als de PS5 binnen een paar jaar toch uitkomt, is het misschien beter om mijn geld nog wat bij te houden tot dan. Maar langs de andere kant wil ik ook games zoals Red Dead Redemption II en The Last of Us: Part II in de hoogste kwaliteit spelen. Dat wil dan wel zeggen dat ik ook een betere TV moet kopen.

Ik ben er nog niet uit, maar als ik een PS4 Pro koopt, wordt het waarschijnlijk wel die limited edition (als die nog niet uitverkocht is).

Geplaatst:
comment_2443386

De ps pro zal niet heel veel verschillen ten opzichte van de normale 1080P.

Het is meer de tv zélf die het verschil maakt. Ik speel zélf op een Samsung Q7  met normale ps4. Bij vrienden met dezelfde tv en met een ps pro is bijna geen verschil te zien, wel in laadtijden.

Ik wacht met vernieuwing totdat de PS5 gelanceerd wordt, en die zou ook nog eens backwards compatibel zijn. Koekkoek junge.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.