Jump to content
Geplaatst:
comment_2017746

Sony Playstation 4

De Playstation 4 is officieel aangekondigd. In dit topic staat alle informatie over deze nieuwe console.

Prijs: Onbekend

Release: Eind 2013

Features

- Playstation Eye werkt met Move én DualShock4

- D.m.v. een button op de controller hoef je niet meer te wachten op opstartende games. Je gaat verder waar je in de vorige sessie gebleven was.

- PS4 games kun je via Remote Play spelen op je PS Vita

- Aangekondigde next-gen games: Knack, Killzone: Shadow Fall, Drive Club, The Witness, inFamous: Second Son, Deep Down, Watch Dogs, Diablo III en Destiny

Specificaties

Main Processor

- Single-chip custom processor

- CPU : x86-64 AMD “Jaguar”, 8 cores

- GPU : 1.84 TFLOPS, AMD next-generation Radeon based graphics engine

Memory

- GDDR5 8GB

Hard Disk Drive

- Built-in Optical Drive (read only)

- BD 6xCAV

- DVD 8xCAV

- I/O

- Super-Speed USB (USB 3.0), AUX

Communication

- Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T)

- IEEE 802.11 b/g/n

- Bluetooth 2.1 (EDR)

- AV output

- HDMI

- Analog-AV out

- Digital Output (optical)

DualShock 4 controller

External Dimensions

- Approx. 162mm x 52mm x 98mm (width x height x depth) (tentative, excludes largest projection)

Weight

- Approx. 210g (tentative)

Keys / Switches

- PS button, SHARE button, OPTIONS button

- Directional buttons (Up/Down/Left/Right)

- Action buttons (Triangle, Circle, Cross, Square)

- R1/L1/R2/L2 button, Left stick / L3 button, Right stick / R3 button, Pad Button

- Touch Pad 2 Point Touch Pad, Click Mechanism, Capacitive Type

- Motion Sensor Six-axis motion sensing system (three-axis gyroscope, threeaxis accelerometer)

Other Features

- Light Bar, Vibration, Built-in Mono Speaker

- Ports: USB (Micro B), Extention Port, Stereo Headset Jack

- Wireless Communication Bluetooth Ver2.1+EDR

- Battery Type Built-in Lithium-ion Rechargeable Battery Voltage DC3.7V (tentative) Capacity 1000mAh (tentative)

PlayStation Eye

- External Dimension Approx. 186mm x 27mm x 27mm (width x height x depth)

- Weight Approx. 183g (tentative)

- Video Pixel (Maximum) 1280 x 800 pixel x 2

- Video Frame Rate 1280×800 pixel @ 60fps

- 640×400 pixel @ 120fps

- 320×192 pixel @ 240fps

-Video Format RAW, YUV (uncompressed)

- Lens Dual Lenses, F value/F2.0 fixed focus

- Capture Range 30cm~∞

- Field-of-View 85

- Microphone 4 Channel Microphone Array

- Connection Type PS4 dedicated connector (AUX connector)

- Cable Length Approx. 2m (tentative) *Specifications are subject to change without notice

DualShock 4 controller

dualshock4sideon.jpg

DualShock4side.jpg

DualShock4full.jpg

DualShock4back.jpg

DualShock4front.jpg

PS4eyetv.jpg

Trailer en videos

Playstation 4

Future of Playstation

Quantic Dream Tech Demo

WatchDogs

Er zijn meer video's maar vanwege de media-beperkingen op GTAF plaats ik de links even als code:

Killzone Shadow Fall: http://www.youtube.com/watch?v=JUZJTjns6Qg
Drive Club: http://www.youtube.com/watch?=u541wKmf0UU
InFamous Second Son: http://www.youtube.com/watch?v=tHSeyPl--Fw
DeepDown: http://www.youtube.com/watch?v=d9UmHm9HA3c
The Witness: http://www.youtube.com/watch?v=izg8x9r-un0

Uitgevers

Uitgevers die gaan werken aan de Playstation 4:

img_51256bf00347e.jpg

• Reacties 322
  • Bezichtigingen 37k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2107896

Er zijn zogenaamde 'upgrades', je kan dan een game upgraden. Wanneer je een game upgrade kan je 'm ook voor de PlayStation 4 gebruiken.

Doet iedereen daar eigenlijk aan mee? Weet dat het mogelijk is met FIFA 14 en CoD: Ghosts, maar weet het niet voor alle andere..

Geplaatst:
comment_2108205

ik heb het topic beetje doorgelezen ik had een eerdere reactie geplaatst dat ik de ps4 zou krijgen maar heb voor iets anders gekozen aangezien ik alleen maar nadelen heb gelezen een voorbeeld is over het plus worden bij psn ik vind het belachlijk je betaald al kapot veel voor een ps4 en dan moet je nog plus worden en wss upgrades halen om een ps3 spel op de ps4 te kunnen laten werken ?

als de xbox One uit is ga ik toch kijken wat verschilt tussen de ps4 en Xbox One qua prijzen etc met namen dingen kopen voor Sony of Microsoft

als je bij Xbox ook moet betalen voor Plus of iets anders dan koop ik geen van beide consoles behoud ik me ps3 die tevens een jaar oud is en ga ik me gamepc verder uitbouwen.

Geplaatst:
comment_2108230

Als je een Xbox koopt ben je binnen een jaar al duurder uit dan met de PS4.

1. De Xbox One is al 500.-

2. Bij Xbox moet je betalen om online te gaan, wat gewoon belachelijk is.

En je zegt wat over PS plus.

PlayStation Plus is maar 15,- voor 90 dagen. En de upgrades zijn 1 malig en zijn maar 10 euro.

Geplaatst:
comment_2108238

Als je een Xbox koopt ben je binnen een jaar al duurder uit dan met de PS4.

1. De Xbox One is al 500.-

2. Bij Xbox moet je betalen om online te gaan, wat gewoon belachelijk is.

En je zegt wat over PS plus.

PlayStation Plus is maar 15,- voor 90 dagen. En de upgrades zijn 1 malig en zijn maar 10 euro.

Bij Xbox betaal je €60 (met goed opzoekwerk 50 tot €55). Komt dus uit op hetzelfde..

Ik snap dus niet dat je het eerst belachelijk noemt aangezien je voor beiden moet betalen om online te kunnen gamen.

Geplaatst:
comment_2108347

Wie heeft gezegd dat je voor PS4 moet betalen om online te kunnen? PSN blijft gratis hoor...

EDIT: Je hebt gelijk, maar de PS4 kost 15,- of 50,-, en bij Xbox is het nog steeds 30,-...

Bewerkt: door Ezra24rct3

Geplaatst:
comment_2108510
Wie heeft gezegd dat je voor PS4 moet betalen om online te kunnen? PSN blijft gratis hoor... EDIT: Je hebt gelijk, maar de PS4 kost 15,- of 50,-, en bij Xbox is het nog steeds 30,-...

Voor PS4: (volgens jou) €15 voor 3 maand. Dat is dan €60 voor een jaar.

Voor Xbox (nu): €15 voor 3 maand. Dat is dan ook €60 voor een jaar. Echter kan je, zoals ik dat in mijn vorige post zei, goedkoper vinden als je goed zoekt. Ook zijn er vaak acties waarbij je voor 3 maand, 1 maand gratis bijkrijgt of als je voor een jaar koopt, 3 maanden bijkrijgt..

Qua PSN/Xbox LIVE, of beter gezegd: online gamen, betaal je dus praktisch hetzelfde..

Los daarvan krijg je op de PlayStation 3,4 en Vita bij Plus een hele boel gratis games en andere content dus het is als je het op die manier bekijkt voordeliger om een PlayStation te halen.

Maar hoeveel van die gratis games of content wil je ook ECHT?

Wij krijgen op Xbox LIVE de laatste maanden ook games, maar dat kunnen ze van mijn part achterwege houden als ze geen deftige games geven..

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.