GTA IV vs GTA V 15 leden hebben gestemd
-
1. Story?
-
GTA IV12
-
GTA V3
-
-
2. Gameplay?
-
GTA V10
-
GTA IV5
-
-
3. Physics?
-
GTA V9
-
GTA IV6
-
-
4. Personages?
-
GTA V4
-
GTA IV11
-
-
5. Game?
-
GTA V4
-
GTA IV11
-
Log in of registreer om te stemmen in deze peiling.
Featured Replies
Recent actief 0
- Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
Ik kwam deze video een tijd terug tegen:
Het valt op dat de psysics redelijk dumbed down zijn tegenover GTA IV. Veel details zijn ook gewoon minder uitgewerkt in GTA IV, met name de ragdolls en bv het water en de bijhorende psysics (heli die boven het water vliegt)
Ik verkies de story van GTA IV, veel persoonlijker en meeslepender dan de IMO meer oppervlakkige personages van GTA V. De story van V voelt meer aan als dikke fun waar je in IV meer morele aspecten terugvindt die gevolgen hebben over de gehele storyline. De gameplay daarentegen is beter in GTA V, meer dingen om te doen, zoals in GTA SA, vliegtuigen, meer speciale voertuigen, grotere map (wel maar 1 stad opnieuw en teveel vulling met landschappen en open ruimtes)
Overal de hele lijn zou ik wel gewoon IV kiezen, zeker qua personages: Devin Weston en Lester tegenover Pegorino Packie... Niko was een veel intrigerende protagonist dan de try-hard protagonisten van V zoals de midlife crisis Michael of de wat te saaie Franklin. Trevor daarentegen was wel fun, maar misschien net iets over the top. IV voelde realistischer, meer levendig en ook de handling van de voertuigen vond ik beter, ook al waren sommige wat te loom om te besturen, maar ik persoonlijk verkies nu eenmaal realisme dan de arcade gameplay van GTA V. Het lijkt soms dat V de mainstream game is geworden van de GTA games, waar GTA IV met zijn duistere en ietwat realistische sfeer het wat over een andere boeg gooide.
Bewerkt: door Mstyle08Z