Dit is mijn probleem. Ik en een vriend zijn een mod aan het maken voor vc. Daarvoor hebben we VC helemaal gestript, en nieuw land gemaakt. Nu willen we dat nieuw land in vc zetten. ik doe alles volgens de tut. maar als ik vc open krijg ik geen fout of zo maar ik zie het land gewoon niet Weet iemand hoe dat komt? ik zal hieronder zeggen hoe ik het precies gedaan heb.Dan kan je zien wat ik fout doe.
-Ik heb mijn land gemaakt in sketchup, en dan geëxporteerd naar een 3ds.
-Zmodeler geopend en mijn 3ds ingeladen.
-in Zmodeler mijn 3ds weer geëxporteerd naar villa.dff en LODvilla.dff, en naar villa.x en LODvilla.x (het noemt villa bij mij, omdat er een villa op komt )
-Daarna heb ik collmaker geopend en met mijn villa.x en LODvilla.x een villa.coll en een LODvilla.col gemaakt.
-ik open texture builder en ik laad mijn villa.dff in. ik voeg de nodige textures in en ik maak mijn txd.
-Ik open moomapper, en bij item placement druk ik op "new" ik maak daar villa.ipl aan en druk op opslaan
- dan ga ik naar object definition, druk ik ook op "new" en daaar maak ik villa.ide aan en ik sla die op in de zelfde map als villa.ipl (bij mijn villa.col, LODvilla.col)
-ik druk op "img archive" en ik voeg toe : villa.col LODvilla.col villa.txd
-dan vink ik helemaal rechts mijn villa aan, bij item placement en bij object definition
-dan druk ik op "add"
-ik laad eerst mijn villa.col in en villa.txd, de draw distance zet ik op 300. en ik druk op close
-ik klik met mijn rechtermuis op die villa en dan add instance.Die zet ik op de begincoördinaten van tommy (80 -849 3.5)
-nu druk ik bij object definition weer op add, en dan laad ik mijn LODvilla.col in en mijn villa.txd, en de draw distance zet ik op 3000 (naar een tip van snorege)
-dan druk ik rechtermuis op LODvilla en dan op "add instance" deze geef ik dezelfde coördinaten als mijn gewone villa (80 -849 3.5)
-nu druk ik rechtsboven in de hoek op file, en dan op save.
-nu ga ik naar mijn GTA_VC.dat en daar maak ik dit van
#
# Load IDEs first, then the models and after that the IPLs
#
# everything is loaded on a per directory basis and in alphabetical order
# to improve the speed of loading
#
# Object types
#
IDE DATA\MAPS\generic.IDE
IDE DATA\MAPS\LAND\VILLA.IDE
SPLASH loadsc2
#collision data
COLFILE 0 MODELS\COLL\GENERIC.COL
COLFILE 0 DATA\MAPS\LAND\VILLA.COL
COLFILE 0 DATA\MAPS\LAND\LODVILLA.COL
# have to load map.zon before any of the IPLs
IPL DATA\MAP.ZON
IPL DATA\NAVIG.ZON
IPL DATA\INFO.ZON
#
# Scene information
#
SPLASH loadsc3
IPL DATA\MAPS\cull.ipl
IPL DATA\occlu.ipl
IPL DATA\MAPS\LAND\VILLA.IPL
#
# Interiors
#
-Dan ga ik naar GTA3.img en daar voeg ik toe: villa.dff LODvilla.dff vila.txd
En dan denk ik dat ik alles gedaan heb, maar als ik nu vc open en een new game begin, krijg ik geen foutmelding maar ik zie het land gewoon niet
Dit is mijn probleem. Ik en een vriend zijn een mod aan het maken voor vc. Daarvoor hebben we VC helemaal gestript, en nieuw land gemaakt. Nu willen we dat nieuw land in vc zetten. ik doe alles volgens de tut. maar als ik vc open krijg ik geen fout of zo maar ik zie het land gewoon niet
Weet iemand hoe dat komt? ik zal hieronder zeggen hoe ik het precies gedaan heb.Dan kan je zien wat ik fout doe.
-Ik heb mijn land gemaakt in sketchup, en dan geëxporteerd naar een 3ds.
-Zmodeler geopend en mijn 3ds ingeladen.
-in Zmodeler mijn 3ds weer geëxporteerd naar villa.dff en LODvilla.dff, en naar villa.x en LODvilla.x (het noemt villa bij mij, omdat er een villa op komt
)
-Daarna heb ik collmaker geopend en met mijn villa.x en LODvilla.x een villa.coll en een LODvilla.col gemaakt.
-ik open texture builder en ik laad mijn villa.dff in. ik voeg de nodige textures in en ik maak mijn txd.
-Ik open moomapper, en bij item placement druk ik op "new" ik maak daar villa.ipl aan en druk op opslaan
- dan ga ik naar object definition, druk ik ook op "new" en daaar maak ik villa.ide aan en ik sla die op in de zelfde map als villa.ipl (bij mijn villa.col, LODvilla.col)
-ik druk op "img archive" en ik voeg toe : villa.col LODvilla.col villa.txd
-dan vink ik helemaal rechts mijn villa aan, bij item placement en bij object definition
-dan druk ik op "add"
-ik laad eerst mijn villa.col in en villa.txd, de draw distance zet ik op 300. en ik druk op close
-ik klik met mijn rechtermuis op die villa en dan add instance.Die zet ik op de begincoördinaten van tommy (80 -849 3.5)
-nu druk ik bij object definition weer op add, en dan laad ik mijn LODvilla.col in en mijn villa.txd, en de draw distance zet ik op 3000 (naar een tip van snorege)
-dan druk ik rechtermuis op LODvilla en dan op "add instance" deze geef ik dezelfde coördinaten als mijn gewone villa (80 -849 3.5)
-nu druk ik rechtsboven in de hoek op file, en dan op save.
-nu ga ik naar mijn GTA_VC.dat en daar maak ik dit van
-Dan ga ik naar GTA3.img en daar voeg ik toe: villa.dff LODvilla.dff vila.txd
En dan denk ik dat ik alles gedaan heb, maar als ik nu vc open en een new game begin, krijg ik geen foutmelding maar ik zie het land gewoon niet
kan iemand helpen??
Greetz
Bewerkt: door Killa-Billa