Jump to content
Geplaatst:
comment_203534

Dit is mijn probleem. Ik en een vriend zijn een mod aan het maken voor vc. Daarvoor hebben we VC helemaal gestript, en nieuw land gemaakt. Nu willen we dat nieuw land in vc zetten. ik doe alles volgens de tut. maar als ik vc open krijg ik geen fout of zo maar ik zie het land gewoon niet :N:N Weet iemand hoe dat komt? ik zal hieronder zeggen hoe ik het precies gedaan heb.Dan kan je zien wat ik fout doe.

-Ik heb mijn land gemaakt in sketchup, en dan geëxporteerd naar een 3ds.

-Zmodeler geopend en mijn 3ds ingeladen.

-in Zmodeler mijn 3ds weer geëxporteerd naar villa.dff en LODvilla.dff, en naar villa.x en LODvilla.x (het noemt villa bij mij, omdat er een villa op komt ;) )

-Daarna heb ik collmaker geopend en met mijn villa.x en LODvilla.x een villa.coll en een LODvilla.col gemaakt.

-ik open texture builder en ik laad mijn villa.dff in. ik voeg de nodige textures in en ik maak mijn txd.

-Ik open moomapper, en bij item placement druk ik op "new" ik maak daar villa.ipl aan en druk op opslaan

- dan ga ik naar object definition, druk ik ook op "new" en daaar maak ik villa.ide aan en ik sla die op in de zelfde map als villa.ipl (bij mijn villa.col, LODvilla.col)

-ik druk op "img archive" en ik voeg toe : villa.col LODvilla.col villa.txd

-dan vink ik helemaal rechts mijn villa aan, bij item placement en bij object definition

-dan druk ik op "add"

-ik laad eerst mijn villa.col in en villa.txd, de draw distance zet ik op 300. en ik druk op close

-ik klik met mijn rechtermuis op die villa en dan add instance.Die zet ik op de begincoördinaten van tommy (80 -849 3.5)

-nu druk ik bij object definition weer op add, en dan laad ik mijn LODvilla.col in en mijn villa.txd, en de draw distance zet ik op 3000 (naar een tip van snorege)

-dan druk ik rechtermuis op LODvilla en dan op "add instance" deze geef ik dezelfde coördinaten als mijn gewone villa (80 -849 3.5)

-nu druk ik rechtsboven in de hoek op file, en dan op save.

-nu ga ik naar mijn GTA_VC.dat en daar maak ik dit van

#
# Load IDEs first, then the models and after that the IPLs
#

# everything is loaded on a per directory basis and in alphabetical order
# to improve the speed of loading

#
# Object types
#
IDE DATA\MAPS\generic.IDE
IDE DATA\MAPS\LAND\VILLA.IDE
SPLASH loadsc2



#collision data
COLFILE 0 MODELS\COLL\GENERIC.COL
COLFILE 0 DATA\MAPS\LAND\VILLA.COL
COLFILE 0 DATA\MAPS\LAND\LODVILLA.COL

# have to load map.zon before any of the IPLs
IPL DATA\MAP.ZON
IPL DATA\NAVIG.ZON
IPL DATA\INFO.ZON

#
# Scene information
#


SPLASH loadsc3

IPL DATA\MAPS\cull.ipl
IPL DATA\occlu.ipl
IPL DATA\MAPS\LAND\VILLA.IPL




#
#  Interiors
#

-Dan ga ik naar GTA3.img en daar voeg ik toe: villa.dff LODvilla.dff vila.txd

En dan denk ik dat ik alles gedaan heb, maar als ik nu vc open en een new game begin, krijg ik geen foutmelding maar ik zie het land gewoon niet

kan iemand helpen??

Greetz

Bewerkt: door Killa-Billa

Featured Replies

Geplaatst:
comment_203591

ooit kreeg ik dat ook ja , toen heeft hij grond kunnen inleggen als test..

Ik heb dat perfect nagedaan , dus zijn gta_vc.dat gekopieerd , files toegevoegd aan gta3.img en in moompper alles toegevoegd

Nu krijg ik dat Vice City gewoon vast blijft hangen , het crasht voor ik in het spel geraak

Ik zal nu ff kijken of ik dat nie kan verhelpen door van clean te beginnen

EDIT : ben nu van clean begonnen , en nu val ik ook in het water...

Het spel freezt wel eventjes als ik terechtkom in Vice cmaar dat is niet zo erg...

Edit 2 ; ik krijg nu al eventje een foutmelding met moomapper.....

Gewoon willekeurig als ik bezig ben met moomapper , zonder enige aanleiding , en als ik op ok klik , dan kan ik heel even doorwerken , dan komt die fout opnieuw

Met de vorige versie van moomapper was dat ook al... maar ja , dat is een beetje offtopicklik hier voor de foutmelding

Bewerkt: door crappyshitdude

Geplaatst:
comment_203599

Het kan zijn dat je model te veel polygons bevat, dit krijg je als je je map met 3ds max 7 hebt gemaakt.

Vraagje dus: Wie van jullie 2 heeft het met 3ds max gemaakt?

Of hebben jullie het alletwee met SketchUp gemaakt?

Geplaatst:
  • Auteur
comment_203608

ja, ik ook met sketchup, het klinkt meschien wel dom, maar kan het zijn, dat ons object te veel vlakken telt of zo?want eerste had ik gewoon een hele grote ronde cirkel, en die kreeg ik wel in vc, maar nu heb ik een soort eilandje dat veel kleiner is maar wel meer vlakken, kan het daar aan liggen??

Geplaatst:
comment_203634
ja, ik ook met sketchup, het klinkt meschien wel dom, maar kan het zijn, dat ons object te veel vlakken telt of zo?want eerste had ik gewoon een hele grote ronde cirkel, en die kreeg ik wel in vc, maar nu heb ik een soort eilandje dat veel kleiner is maar wel meer vlakken, kan het daar aan liggen??

Het klinkt helemaal niet dom, hoeveel vlakken denk je dat je ongeveer hebt gemaakt?

Het kan namelijk dat je object te veel vlakken heeft.

Die vlakken hebben punten, die punten zijn polygonen.

Een object met te veel polygonen (meer dan 2000) loopt vast in VC.

De enige opplossing dan is je object splitsen.

Maar aangezien jouw VC niet vastloopt is dat het probleem niet.

Misschien staat je gebouw wel te hoog, probeer hem wat naar onderen te plaatsen zodat je erop valt.

Geplaatst:
comment_203883

Wat jullie probleem, denk ik is, dat jullie het verkeerde gestript, dat had ik een post gelezen, als je alles weghaalt en nix vervangt dan crasht je spel, en krijg je foutmeldingen, maar kweenie nie sker of jullie spel crasht

Geplaatst:
  • Auteur
comment_203955

Nee, we hebben niet teveel gestript, want als we niks invoeg, dan crasht het spel ook niet. maar ik twijfel wel aan iets, meschien heeft ons object te veel vlakken

kan iemand dat is nakijken?

Eiland van ons

let niet op het model, hiet ziet er meschien wel krom uit, maar wij zijn noobs :'D ;)

Geplaatst:
comment_203997

Euhmm, ik kan je plaatje niet zien, maar een tip: Als je 3ds max 7 heb, dan importeer je je sketchup 3d file, in 3ds max, nu moet je de functie Count Polygons opzoeken, en dan telt die je polygons ( Dat zijn alle hoek punten van je object ), als ze boven de 2000 zijn, dan is dat het probleem, en als ze onder de 2000 zijn en nog steeds hetzelfde is als daarvoor weet ik het ook niet

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.