Jump to content
Geplaatst:
comment_208496

Stel hier al je vragen over 3ds max, dit wordt dan makkleijker dan verschillende topics

OKe hier mijn 1e vraag:

IK wil een stad maken, maar om polygons te verminderen, wil ik ze in delen maken, maar om alles te passen, en beginnen maken, dus dan heb ik het 1e deel nodig voor het 2e deel, maar als het 2e deel dan af is, hoe krijg ik het dan opgeslagen zonder het 1e deel?

  • Reacties 1.4k
  • Bezichtigingen 120.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_585777

Hoe tel je je poly's van je model?

Ik neem aan dat je in 3dsmax bedoelt? In dat geval moet je naar het tabblad utilities gaan in het commands pallet, en klik je op de knop ''more'' In het scherm dan nu openspringt, staan een heleboel opties. Kies daaruit ''polygon counter''. Nu krijgt je weer een nieuw schermpje, zet het vinkje naar ''count polygons''. Nu kun je zien hoeveel polygonen je object heeft ;)

Bedankt.

Geplaatst:
comment_585958

Hoe tel je je poly's van je model?

Ik neem aan dat je in 3dsmax bedoelt? In dat geval moet je naar het tabblad utilities gaan in het commands pallet, en klik je op de knop ''more'' In het scherm dan nu openspringt, staan een heleboel opties. Kies daaruit ''polygon counter''. Nu krijgt je weer een nieuw schermpje, zet het vinkje naar ''count polygons''. Nu kun je zien hoeveel polygonen je object heeft ;)

Bedankt.

bij mij staat dat er niet, (3dsmax 9)

Geplaatst:
comment_588591

ik heb weer iets FKIG gaars. als ik mijn model open dan is de perspecktief helemaal niet goet. het is presies tegenofer gesteld. normaal als je een model heb. dan is de achterkand klijner. omd het verder weg is. bij mij is juist de voorkand klijner en de achterkand groter.

fuckingdomfi2.jpg

als je het niet gelooft. leg maar eens 2 liniaalen lanks de muuren van mijn render.

hoe los ik dit nu op want t is echt iritand en niet mooi.

Geplaatst:
comment_588598

Je beeld staat op User. Druk eens P in als je het beeld selecteerd. Dan gaat je beeld op perspectief.

Hetzelfde geldt namelijk voor U. Je hebt waarschijnlijk de U ingedrukt tijdens het modden.

Bewerkt: door Twenty Eyes

Geplaatst:
comment_588875

dit helpt niet. wel als ik in user doe krijg ik dit

gaar2qw9.png

en in perspectief dit

gaarkz1.png

maar in render sie ik het wel normaal. aleen jha die muuren dat is nog steeds niet goet. maar dit vint ik niet zo erg. ik vint het belangerijker dat de render klopt.

Bewerkt: door kees1991

Geplaatst:
comment_590889

Hey Loek, dit komt omdat je als je je texture toepast je ook de optie ''show material in viewport'' aan moet hebben staan. Dit is het paars-witte kubusje die onder de bolletjes staat. Als je hier op klikt moet je in ieder geval je textures in perspective view kunnen zien. In andere view-modes, zoals bijvoorbeeld Top-view moet je je mode op ''smooth + highlights'' zetten. Dit doe je door op het woordje ''top-view'' te klikken met je rechtermuisknop en ''smooth + highlights te selecteren ;)

Geplaatst:
comment_592691

hallo,

ik heb een vraagje:

weet iemand een site waar je goede textures vandaan kan halen

pm me als je het weet.

hoe maak je bijv een randje bij het dak van een gebouw of bijvoorbeeld bij een garage zodat het niet alleen maar plat is?

heel erg bedankt

Geplaatst:
comment_592720

Type bij google textures en je krijgt een hele lijst. Verder kan je zo een ''randje'' maken, corrigeer me als ik niet goed heb begrepen wat je bedoeling is. Ik gebruik gewoon een box bij deze uitleg.

1 moment, ik upload even de benodigde afbeeldingen..

1. Maak een box en klik met je rechtermuisknop erop en druk op Convert -> Convert to Editable Poly's:

011zt.th.jpg

2. Druk rechts op het met rood oplijnde vierkantje.

023wf.th.jpg

3. Druk op de bovenste zijde van de box en druk op het zwarte schermpje naast Bevel.

036ps.th.jpg

4. Je krijgt nu een schermpje, gebruik deze settings:

046do.th.jpg

5. Druk nu op het zwarte venster naast Extrude en gebruik deze settings als het schermpje verschijnt

051ga.th.jpg

6. Je hebt nu een rand-achtig dak dinges.. :puh:

061my.th.jpg

Nogmaals, ik hoop dat dit is wat je bedoelde.. ik heb je in ieder geval bekend gemaakt met de Bevel en de Extrude functie wat hopelijk ook al heel wat helpt. ^_^

Bewerkt: door Goliat

Geplaatst:
comment_592818

Druk op 't hamertje nadat je op ''Convert to editable poly's'' hebt gedrukt en klik daarna op ''More..'' en tot slot op ''Pologon Counter''. Zie ook de screen:

3123123126xh.th.jpg

Geplaatst:
comment_593280

hoi.

ik heb een box en daar heb ik een gat in getekent met de cut tool. toen heb ik inset gedaan. zodat ik een rand kreeg. daarnaa heb ik het het binenste weg gehaalt. en toen had ik dus een gat. die rand heb ik 0,5 naar vooren gedaan met de extrude tool. maar nu moet die ook nog 0,5 naar achteren. als ik daar voor de zelfde rand gebruk dan gaat dat wat eerst naar vooren gin weer naar achter en dat moet dus juist niet.

weet iemand hier wat op ??

Geplaatst:
comment_595186
hoi.

ik heb een box en daar heb ik een gat in getekent met de cut tool. toen heb ik inset gedaan. zodat ik een rand kreeg. daarnaa heb ik het het binenste weg gehaalt. en toen had ik dus een gat. die rand heb ik 0,5 naar vooren gedaan met de extrude tool. maar nu moet die ook nog 0,5 naar achteren. als ik daar voor de zelfde rand gebruk dan gaat dat wat eerst naar vooren gin weer naar achter en dat moet dus juist niet.

weet iemand hier wat op ??

Ik begrijp je beschrijving niet helemaal maar als ik 't goed is, is 't dus zo dat die poly's als je die rand gaat moven meebewegen. Dit is gewoon normaal, ik denk daarom dat het sowieso handiger is als je de boolean functie gebruikt om een gat te maken. Voor een uitleg zie het eerste gedeeltje van deze tut: >Klik<

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.