Jump to content
Geplaatst:
comment_208496

Stel hier al je vragen over 3ds max, dit wordt dan makkleijker dan verschillende topics

OKe hier mijn 1e vraag:

IK wil een stad maken, maar om polygons te verminderen, wil ik ze in delen maken, maar om alles te passen, en beginnen maken, dus dan heb ik het 1e deel nodig voor het 2e deel, maar als het 2e deel dan af is, hoe krijg ik het dan opgeslagen zonder het 1e deel?

  • Reacties 1.4k
  • Bezichtigingen 120.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_856267

Hoe zorg ik ervoor dat ik een bewegend object gewoon kan draaien en dat hij niet om een of ander punt heen draait? Want ik heb een auto die uit meerdere losse delen bestaat maar als ik hem probeer te draaien raakt hij helemaal 'uit elkaar'. M.A.W., hij draait dan niet om het middelpunt van de auto maar om een ander punt waardoor alles van elkaar af draait.

Voor het draaien:

Na het draaien:

Greetz :sigaar:

Bewerkt: door Galiorix

Geplaatst:
comment_856909

Gialorix, je pivot zit niet in het midden, dit kan je oplossen door te gaan naar Hierarchy>Pivot>Affect Pivot only>center to object. Nou kan je draaien zonder dat alles overal verspreid raakt.

Geplaatst:
comment_861060
Hoe kan ik een dff importeren zonder dat ik een venster krijg:

"This is a non Standard DFF!"

doe je dat in 3D max 9 want dan komt het omat 3ds9 de scripts niet goed werken. anders weet ik het zo niet.

Heb ik 3ds 9 :?

Nee, ik heb 7.

Maar toevallig zat ik net te denken of ik binaire data kan verwijderen in de dff.

Geplaatst:
comment_861077
Hoe kan ik een dff importeren zonder dat ik een venster krijg:

"This is a non Standard DFF!"

doe je dat in 3D max 9 want dan komt het omat 3ds9 de scripts niet goed werken. anders weet ik het zo niet.

Heb ik 3ds 9 :?

Nee, ik heb 7.

Maar toevallig zat ik net te denken of ik binaire data kan verwijderen in de dff.

Als je die fout in 3dsmax krijgt betekent dat meestal dat je een DFF geïmorteerd hebt die gemaakt is met Zmodler. Is dat het niet, dan is die DFF gewoon raar.

Bewerkt: door Nickonly

Geplaatst:
comment_862859

Hallo allemaal.

Ik ben nog bezig met mijn Vray scene, alleen kom ik er nu pas achter hoe die reflecties etc. met Vray werken. Ik heb nu héél erg veel textures in mijn .max document liggen.

Is er een manier om ze allemaal in een keer weg te halen zodat er alleen maar een grijs bolletje is?

@hieronder:

Thank you very much! _O_:Y

Bewerkt: door Gangsta

Geplaatst:
comment_863903

Hey,

Ik ben door school ook maar eens aan het moddelen geslagen, en nu heb ik een luxe kantoor gemaakt, maar de belichting lukt mij niet echt. Ik moet 5 spots erop zetten om ook maar iets te zien, en terwijl het heel licht is in de bouwmode is het donker in de render. Hoe kan ik goed belichten? Graag een Nederlandse tut anders. :Y

Geplaatst:
comment_865031

ik zit met een probleem. ik heb een scene gemaakt in 3dmax 9 dit is kut want ik moet hem in max 8 hebben om het ingame te naaien. maar als ik mijn chit exporteer naar max 8 dan maakt die er heel veel polys bij net als dat je je model naar editbare mech converteert.

hier in max 9

3dmax1yj0.png

hier geinporteert in max 8

3dmax2mc6.png

ik moet dus niet zo veel polys hebben maar wel in max 8 krijgen weet iemand hoe ik dat kan doen ??

Geplaatst:
comment_868097

@ Kwaakje, rechtsonderaan vind je een loop teken. Met die tool kan je ook in en uitzoomen.

@Kees1991, ik ken dat probleem. Mischien proberen om de vertices te welden of faces te verwijderen?

Geplaatst:
comment_868490
@ Kwaakje, rechtsonderaan vind je een loop teken. Met die tool kan je ook in en uitzoomen.

@Kees1991, ik ken dat probleem. Mischien proberen om de vertices te welden of faces te verwijderen?

ik ben maar een n00b hoor dus... wat is vertices welden en wat zijn faces ??

Geplaatst:
comment_868714

Jij n00b xD. Faces zijn de polygon's, vertices zijn die puntjes. Je kan ze welden (automatisch collapsen binnen een bepaalde radius) dit kan je vinden onder editeble poly's ;).

Geplaatst:
comment_869716

Ik wil graag weten hoe je een texture gedraaid/gebend krijgt op eén enkele poly, zodat je een padje kan maken. Dus zo ongeveer:

[attachment verwijderd]

Bewerkt: door Big Boss

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.