Jump to content
Geplaatst:
comment_208496

Stel hier al je vragen over 3ds max, dit wordt dan makkleijker dan verschillende topics

OKe hier mijn 1e vraag:

IK wil een stad maken, maar om polygons te verminderen, wil ik ze in delen maken, maar om alles te passen, en beginnen maken, dus dan heb ik het 1e deel nodig voor het 2e deel, maar als het 2e deel dan af is, hoe krijg ik het dan opgeslagen zonder het 1e deel?

  • Reacties 1.4k
  • Bezichtigingen 120.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_927927

Zover ik je vraag snap, kan dat niet :7.

@ DieThaBeast, je hebt ook van die "cutout" poppetjes voor 3D Studio MAX, net zoals in sketchup.

@ Hieronder, owja... klinkt logisch :puh:.

Bewerkt: door stefaneke

Geplaatst:
comment_928076
@-Roy-: Bij editable poly, aan de rechterkant in het edit schermpje (1 afbeelding zecht meer als 1000 woorden ):

afbeelding

@Stefan: :7

Vriendlijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Heel erg bedankt! (Dat ik dat zelf niet zag :cab: )

Geplaatst:
comment_929566

ik zit nu met een ander probleem.

ik heb een bluprint op een plane. maar in het fiew point siet het er niet goed uit en kan je het niet zien wat er staat. als ik het render kan ik wel goed zien waar de lijnen loopen hoe krijg ik dit goed in het fiewpint ??

3dmaxdw8.jpg

Geplaatst:
comment_929614
ik zit nu met een ander probleem.

ik heb een bluprint op een plane. maar in het fiew point siet het er niet goed uit en kan je het niet zien wat er staat. als ik het render kan ik wel goed zien waar de lijnen loopen hoe krijg ik dit goed in het fiewpint ??

[afbeelding]

Bij Customise > Preferences > Naar de Tab Viewports gaan > Klik op Configure Driver > En klik bij Download Texture Size op 512. Dan zou 'ie als het goed is beter moeten zijn. Zo niet dan kan je in dat zelfde scherm ook nog "Match Bitmap As Closely As Possible" aanvinken. In dit scherm kan je overigens ook Anti-analising aan zetten in je viewport en wat andere handige settings.

^_^

Bewerkt: door Nickonly

Geplaatst:
comment_929809

En als je met je rechtermuisknop op "perspective" drukt in je viewport, kun je "Texture correction" aanklikken. Dat kan ook helpen.

Bewerkt: door stefaneke

Geplaatst:
comment_930000

bedankt nick. jouw tip werkte prima ik wis niet dat ik dan ook nog 3d max opniew moest starten dus dacht eerst dat het niet werkte maar naar een her start wert het prima

bedankt

stefan jou tip werkte niet omdat ik niet op dat knopje kan drukken, het is grijs terwijl de rest van de text zwart is en als ik op druk gebuurt er niks.

maar goed het is al opgelost :D

  • 4 weken later...
  • 1 maand later...
Geplaatst:
comment_1004101

Ik heb helaas en ernstig probleem met mijn platform. Ik heb mijn platform veranderd door er tunnels en dergelijke te maken. Zo ziet het er WIP uit en hoort het er ook ingame uit te zien:

probleem1si5.png

Maar als ik het vervolgens exporteer naar een .DFF (ik gbruik 3dsmax 7 met Kam's scripts) en het vervolgens importeer om te bekijken, krijg ik het volgende:

probleem2ql3.png

Zoals bij de rode vakjes te zien is klopt hier natuurlijk niets van. Heeft iemand enig idee waarom die polygons welden? Zelfs al ik het opnieuw maak krijg ik die bug...

Met vriendelijke groeten,

NeoSyp

Geplaatst:
comment_1004123

Erg rare bug...

Misschien heeft het te maken met omdat je waarschijnlijk 'Boleam' gebruikt? Deze is een erg buggy plugin en zorgt altijd voor problemen. Probeer je model uit verschillende delen te maken. En ten slotte werkt het misschien als je de scripts/3DS Max herinstalleerd.

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Geplaatst:
comment_1005112

Hallo,

Bij wat ik liet zien had ik inderdaad boolean gebruikt, om de kruisingen tussen de tunnels open te krijgen. Ik heb hem dus opnieuw gemaakt, zonder tunnels die kruisen, om te testen. Maar tot mijn verbazing kreeg ik precies dezelfde error.

Ik heb vrijwel de hele dag van alles geprobeerd, maar niets werkte. Uiteindelijk heb ik, zoals je ook had geadviseerd, het model in delen opgedeeld. Namelijk de onderkant en de bovenste plane (waar ik dus later met extrude ed de wegen en tunnels uit heb gemaakt). En wonderlijk genoeg werkt het!

Heel erg bedankt dus ;)

Met vriendelijke groeten,

NeoSyp

  • 4 weken later...
Geplaatst:
comment_1029335

Weet iemand hoe je een transparante texture in 3DSmax op een object kan plaatsen? Bijvoorbeeld:

Ik heb in Photoshop een transparante achtergrond, maar ik heb ook een niet-transparante gedeelte, ik wil dat je in 3dsmax álleen die niet-transparante kan niet. Hoe kan ik dit doen? :?

MVG,

Gangsta.

Bewerkt: door Gangsta

Geplaatst:
comment_1029686

Alpha maps zijn gewoon afbeeldingen net zoals deze:

1176.jpg

Het zwarte wordt niet zichtbaar, het witte wel. Dit moe je gewoon inladen als bitmap in 3dsmax. Het maakt niet uit hoe je het opslaat.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.