Jump to content
Geplaatst:
comment_210431

Hey photoshoppers ik heb een inblending tutorial voor jullie gemaakt, neem maar een kijkje.

1) Maak een background naar jou keuze, met jou leuke brushes.

Je kan natuurlijk als jij wilt nog even aan je background werken met andere dingen.

Zo ziet hij er uit bij mij.

background8jy.jpg

2) Plak nu je laatje op je background.

bgpic2in.jpg

3) Zodra je plaatje is geplakt zorg dat je op je render (plaatje) layer blijft staan.

Ga nu naar de Magic wand - tool, Shift + W, ook kun je hem vinden onder de Move - Tool.

magictool6ox.jpg

4) Als je dat hebt gedaan, selecteer een gedeelte van je plaatje zoals ik boven heb gedaan. Daarna druk rechtermuisknop erop en dan ga je naar Feather en zet je hem op jou keuze tussen 10 en 20, hoe hoger hoe meer hij weghaald.

Je kunt ook naar Feather gaan door op Ctrl + Alt + D te drukken.

Als je Feather hebt gedaan druk dan op Oke en daarna druk je op je toetsenbord op Delete. Je kunt ook meerdere keren op delete drukken als je wilt.

Soms heb je ook dat je iets selecteert en dan neemt hij heel veel mee netzoals dit.

selceteermeer0rc.jpg

5) Hier heb ik natuurlijk een oplossing voor.

Wat je kan doen is, pak je lasso-tool en selecteer een klein stukje zoals dit en doe precies het zelfde als stap 4.

verbeteringvanmeerseleceteren6.jpg

6) Maak nu een nieuwe layer, en ga met wit brushen op die doorzichtige plekjes.

Je zult nu denken waarom zo wit, maar als je eenmaal er een beetje omheen hebt gebrusht zet je layer nu eens op overlay, en je zult zien dat het er een beetje in is gegaan.

ingeblend0by.jpg

Tips: Ik heb mijn render (plaatje) op luminosity gezet, bij je layers waar je ook je bruhses op overlay hebt gezet, maar het staat dit keer helemaal onderaan.

Zorg wel dat je op je plaatje layer staat.

Voeg nu wat coole kleuren erbij en alles is af. Tekst kan er natuurlijk ook bij als je dat wilt.

Contrast wat hoger zetten zodat alles er wat meer uitspringt is ook erg handig.

Ook een stoke om je signature is altijd leuk.

Eind resultaat!

blendingfinish6qf.jpg

Hopelijk hebben jullie hier een beetje van geleerd, en vinden jullie het wat. :)

Levi

Featured Replies

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.