Wauzie Geplaatst: 18 augustus 2005 Rapport Share Geplaatst: 18 augustus 2005 Dus jij wilt GTA gaan modden? Nou, er zijn heel veel dingen in GTA om te modden, hier staan er een aantal: Missionscripten: -Missionscripten is een van de moeilijkste onderdelen van GTA-modding. Met missionscripting kun je wagens/wapens/collectables en nog veel meer plaatsen, en daarbij kun je er missies mee maken. Missionscript Help Forum Texturen: -Texturen is simpelweg het aanpassen van een plaatje in GTA. Dit is daarom ook geen moeilijke vorm van modden. Je kan met Texturen bijvoorbeeld een plaatje op een groot bord vervangen door je eigen plaatje. Textures & Modelling Help Forum Modelling: -Modelling is het maken van een object voor GTA. Modelling doe je in goede, betaalde programma's (er zijn trails) zoals Sketchup en 3ds Max 7. Dit zijn 3d programma's, waar je uit bijvoorbeeld een doos een GTA-stunt kunt vormen. Om goed te leren modellen, heb je ervaring nodig, en die krijg je door veel oefening. Textures & Modelling Help Forum Mapping: -Mapping is het plaatsen van objecten in GTA die al in het spel gezet zijn. Dus je kan zomaar een of andere GTA-stunt ergens neerzetten. Deze vorm van modding is ook niet moeilijk. Andere GTA-modding vormen -Natuurlijk zijn er nog meer vormen van GTA-modding, zoals het aanpassen van de autosnelheid. Deze zijn ook leuk om te doen. Overige Help Forum Wil jij een paar Tutorials (handleidingen) over GTA-modding lezen, klik dan op de link van hieronderen? Master Tutorial List Over meer GTA-modding informatie kijk je in de volgende posts. Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Wauzie Geplaatst: 18 augustus 2005 Auteur Rapport Share Geplaatst: 18 augustus 2005 Meer Modelling informatie: Om daadwerkelijk een model in San Andreas/Vice City wilt krijgen heb je 3 bestanden nodig: DFF = De model waarop wordt aangegeven waar en hoe de Textuur erop ligt COL = Zorgt ervoor waar je model/object Solide/Vast is, waar je niet doorheen kan lopen. De Col is meestal een minder goed uitgewerkte DFF. TXD = Dit is het bestand waar alle Texturen in zitten, onder texturen vat ik BMP plaatjes van een grote van deze maten: 128x128, 256x256, 512x512, 1024x1024 of combinaties hiervan zoals 128x256. De meest gebruikelijke maten zijn 128x128 en 256x256. Ook bevat een TXD een BMP plaatje dat ookwel bekend staat als een Alpha, een plaatje dat er voor zorgt wat wel en wat niet te zien is van de textuur. Wat wit is in een alpha, is te zien op de Model. De alpha kan in 3ds max worden geladen onder de textuurfunctie Opacity. Meest gebruikelijke Tools/scripts (San Andreas): -3ds max, maar ik neem aan dat je die hebt. -TXD workshop, waarmee je je TXD kan maken. -Colexport Script voor 3ds max (COL_IO_2b.ms), zit in de bijlage. -DFF export script voor 3ds max(GTA_DFF_IO_31Jul05.ms), zit in de bijlage. Ik hoop dat je nu meer weet over GTA en haar bestanden en werkingen. Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Eclipse Geplaatst: 19 augustus 2005 Rapport Share Geplaatst: 19 augustus 2005 Meer Mission Coding informatie: Missionscripten is niets anders dan programmeren in een taal die geschreven in speciaal voor de GTA-Series. De code zit in het bestand MAIN.scm (en bij SA ook nog in scripts.img). Je kan alleen maar bij deze code komen door het bestand "uit te pakken" met een compiler. Compiler Een toepassing die een programma met instructies omzet in een vorm die door de CPU begrepen wordt. Als jij deze compiler wil hebben moet je eerst kijken voor welke GTA je gaat werken: - Voor GTA:VC gebruik je deze. - Voor GTA:SA gebruik je deze. Als je de missionbuilder opstart hoef je alleen maar het bestand MAIN.scm te openen. Hij decompiled het bestand dan in een .txt bestand dat jij kan bewerken. Eenmaal klaar met bewerken, druk op F7 en de missionbuilder compileerd het bestand weer in het bestand MAIN.scm. Als je wil weten hoe je moet coden, dan kan je het beste hier kijken. Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Big-Bear Geplaatst: 9 april 2006 Rapport Share Geplaatst: 9 april 2006 (bewerkt) In deze Progamma lijst zal je verscheidene 3D Model Progamma's vinden, + Link naar de site van het Product, er komt hier: - F2P Software - Trials - P2P Software F2P is dat het hele gratis is om te gebruiken. Bij een Trial, heb je bijvoorbeeld 30 dagen om het uit te testen. P2P wilt zeggen dat je er voor moet betalen, om het te gebruiken. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Progamma: Autodesk 3DS Max Type: Trial voor een gedurende 30 dagen, klik hier.Na Trial moet je hem kopen voor een dure prijs rond de $1000,- Beschrijving: 1 van de koplopers in de 3D Modeling Progamma's ook goed bekend als Progamma van de meeste GTA Modders. Progamma: Autodesk GMax Type: F2P, vind hem hier. Beschrijving: Een vergelijkbare versie van 3DS Max, maar met minder functies, helemaal Gratis. Progamma: Autodesk Maya Type: Free Trial voor een gedurende 20 dagen, klik hier Beschrijving: Winaar van de Acedemy Award for Best Software. Geschikt progamma vor 3D Animatie. Progamma: SketchUp Type: Free Trial voor een gedurende 30 dagen van SketchUp Pro5, klik hier. Gratis versie van SketchUp Google, klik hier. Beschrijving: Deze versie word veel gebruikt door architecten en is snel en makkelijk te leren. Progamma: Zmodeler2 Type: Volledige versie, klik hier (let op voor importeren van San Andreas modellen moet betaald worden). Beschrijving: In het begin lastig programma maar wanneer je ermee weet om te gaan erg makkelijk en goed. Zeer geschikt voor het modellen van Grand Theft Auto. Progamma: Softimage XSI Type: Er is geen Trial van voor zover ik weet, je zou hem kunnen downloaden, maar dat is warez, voor de site Softimage XSI: klik. Beschrijving: Het is een soort van 3ds Max maar met wat minder functies, het word nog niet azoveel gebruikt, maar is goed genoeg, voor GTA Modelling. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hopelijk hebben jullie hier wat aan Bewerkt: 28 oktober 2006 door Big-Bear Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts