Skip to content
Bekijk in de app

Een betere weg om onze GTA community te volgen. Leer meer.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

Een volledig scherm app op het beginscherm inclusief notificaties, badges en meer.

Om deze app op je iPhone en iPad te installeren
  1. Druk op het icoon in Safari
  2. Scroll in het menu en druk op Zet op beginscherm.
  3. Druk op Voeg toe rechts bovenaan.
Om deze app op je Android toe te voegen
  1. Druk op het 3-punten menu (⋮) rechts bovenaan in de browser.
  2. Druk op Toevoegen aan beginscherm of Installeer app.
  3. Druk op Toevoegen om te bevestigen.

De map van Leonida

Geplaatst:

We hebben denk ik allemaal wel de vele verschillende speculaties over de mogelijke map van Leonida gezien in de afgelopen maanden. Na de release van de tweede trailer en de screenshots en artwork, vielen mij 2 dingen op:

Spoiler

spacer.png

Spoiler

spacer.png

Twee maps kunnen we hier zien, ze lijken allebei verschillend en geven niet veel detail. Zouden het simpele versies van de daadwerkelijke map zijn?  Wat denk jij?

Featured Replies

Geplaatst:

Wel mooi die VImap en die community daarachter (en hoe die achterliggende mapping community gevorderd is).

Zo'n st. Joseph gedeelte in het noorden vind ik wel echt wel een mooi mini VC in VC haha...

Ik vraag mij wel af als GTA VI zo groot zou zijn, hoe ze dat online gaan runnen. Ik kan mij herrineren dat ik tijdens corona soms al op Nederlandse FiveM servers zat met 800 man (wat dan vastliep als je met 50 man bij elkaar ging staan, met auto's erbij). Ik ben echt wel benieuwd of en hoe ze dat dan gaan doen. Zo niet wordt het wel een stukje minder levendig wss.

• 8 maanden later...
Geplaatst:

De map van Yanis van hoe GTA6 er waarschijnlijk gaat uitzien wordt steeds gedetaileerder.

Een versie waar je kan inzoomen is te bekijken op: https://map.gtadb.org/

Steeds meer weggetjes en locaties zijn toegevoegd. Maar ben vooral ook benieuwd naar de onbekende geasseerden stukken hoe groot die zijn en wat daar nog is. Ik hoop nog wel dat er wat dorpjes/steden in het noorden zijn zodat je een reden hebt om over de gehele wereld bezig te zijn. Bij GTA5 voelt het toch een beetje leeg en saai rondom Paleto bay.

r/GTA6 - Laatste versie van YANIS' community map V11

Geplaatst:

Een andere redelijk grote stad maakt het wel interessanter dan een paar dorpjes met een handvol huizen en een tankstation. Het geeft je meer een doel om door de relatieve leegte van de map te rijden, zoals in San Andreas.

Linksboven lijkt mogelijk een grote haven met mogelijk industrieterrein te zijn? Hopelijk zit daar nog wat meer stad achter.

Geplaatst:
  • Auteur

Laten we niet vergeten dat die leegte vrij normaal is in Noord-Amerika en daarom lijkt het mij dan ook aannemelijk dat er grote stukken leegte danwel natuur zijn tussen verschillende steden/dorpen. Het is niet gebaseerd op Nederland, waar alles aan elkaar vastzit met een stukje polder ertussen. Ik woon zelf zeg maar in het Paleto Bay van GTA V, en de dichtsbijzijnde stad is toch al gauw 4 uur rijden, 2,5 uur als je genoegen neemt met een (aanzienlijk) kleinere stad. Ertussen is, op een enkel plaatsje als zeg maar Grapeseed na, niks. Zelfs nog geen telefoonsignaal.

Dst gezegd hebbende, ik zou het prachtig vinden als de map gevuld is met leegte en natuur, met hier en daar een dorpje, of zelfs een bescheiden stad. En dan Vice City als main attraction zeg maar. Een gevoel van leegte of saaiheid heb ik eigenlijk nooit gehad in GTA V. En ik was zelden in Los Santos, altijd ergens buiten de stad.

Geplaatst:

Leegte is ook niet erg zo lang er veel diversiteit is en genoeg te ontdekken. Het hoeft immers niet het echte Florida te zijn, maar alles op kleine schaal.

Als er een haven aan de west-kant is en in Florida geeft dat bijvoorbeeld ook weer mogelijkheden voor missies met het transporteren van dingen/drugs.

De reis is immers belangrijker dan de bestemming. Dus als je eerst door een hoop niks/natuur gaat en dan weer op een unieke locatie beland is dat mooi. De reis die ik door Canada heb gemaakt was ook heel mooi en divers, maar uiteindelijk kom je toch steeds weer op unieke bestemmingen waar wat is te zien, beleven of te doen. Ook al is het maar een mooi uitzicht.

De map van GTA5 zit wellicht op dat vlak een beetje verkeerd in elkaar op dat vlak dat je letterlijk een rondje kan rijden en weer terug beland in Los Santos. Dus hopelijk lossen ze dat in GTA6 creatiever op. Al is het gebied rondom Sandy Shores wel een welkome afwisseling.

In Red Dead Redemption 2 was de wereld niet een cirkel en heel divers waardoor je ook wel het idee had dat je lang onderweg was ondanks dat de map geeneens enorm groot is.

Hopelijk komt R* wel snel met nieuwe screenshots zodat we een beter idee krijgen van de wereld en het spel.

Geplaatst:
  • Auteur
8 minutes ago, Joriz said:

De map van GTA5 zit wellicht op dat vlak een beetje verkeerd in elkaar op dat vlak dat je letterlijk een rondje kan rijden en weer terug beland in Los Santos

Ik denk dat je daar de spijker op z'n kop slaat, dat gevoel heb ik ook altijd gehad. Ik denk dat het wel gaat goedkomen met VI. Als je naar de screenshots kijkt en inzoomt, is er zoveel te zien, en zoveel (kleine) details ook. Al kan dat ook misschien bedriegelijk lijken.

49 minutes ago, Joriz said:

De reis die ik door Canada heb gemaakt

Totaal off-topic, maar waar ben je geweest?

Geplaatst:
Op 14-4-2026 om 21:31, Joriz zei:

Leegte is ook niet erg zo lang er veel diversiteit is en genoeg te ontdekken. Het hoeft immers niet het echte Florida te zijn, maar alles op kleine schaal.

Als er een haven aan de west-kant is en in Florida geeft dat bijvoorbeeld ook weer mogelijkheden voor missies met het transporteren van dingen/drugs.

De reis is immers belangrijker dan de bestemming. Dus als je eerst door een hoop niks/natuur gaat en dan weer op een unieke locatie beland is dat mooi. De reis die ik door Canada heb gemaakt was ook heel mooi en divers, maar uiteindelijk kom je toch steeds weer op unieke bestemmingen waar wat is te zien, beleven of te doen. Ook al is het maar een mooi uitzicht.

De map van GTA5 zit wellicht op dat vlak een beetje verkeerd in elkaar op dat vlak dat je letterlijk een rondje kan rijden en weer terug beland in Los Santos. Dus hopelijk lossen ze dat in GTA6 creatiever op. Al is het gebied rondom Sandy Shores wel een welkome afwisseling.

In Red Dead Redemption 2 was de wereld niet een cirkel en heel divers waardoor je ook wel het idee had dat je lang onderweg was ondanks dat de map geeneens enorm groot is.

Hopelijk komt R* wel snel met nieuwe screenshots zodat we een beter idee krijgen van de wereld en het spel.

Helemaal eens wat betreft RDR2. Die kaart was op papier misschien niet eens de allergrootste ooit, maar door die enorme variatie in landschappen en het feit dat je niet constant rondjes rijdt, voelt elke reis echt als een flinke tocht.

Als Rockstar diezelfde aanpak gebruikt voor GTA 6, dan voelt een ritje vanuit Vice City naar de Everglades of de westkust door de middle of nowhere echt als een avontuur, in plaats van simpelweg van A naar B knallen. Bovendien is leegte bij Rockstar nooit saai; ze stoppen het altijd vol met random events en vage figuren. Dus hoe meer van die authentieke verlaten plekken, hoe beter voor de beleving!

Trouwens, denk je dat Rockstar de map weer als een eiland gaat maken, of proberen ze de wereld dit keer op een andere manier af te bakenen?

Bewerkt: door John_F

• 3 maanden later...
Geplaatst:

Mensen hebben echt tijd te veel. Maar wel erg vet

Geplaatst:

Wow gave video. Echt knap wat er in Cities Skylines kan worden gebouwd. Lijkt wel heel erg op GTA zo.

Nog een andere kaart die wat minder serieus moet worden genomen.

Dit is geen duur schilderij met een vlek in GTA Online. Dit is de kaart van GTA6!

Ik schaar het meer onder een door fans bedacht iets dan een echte kaart die Rockstar Games stiekem in GTA Online heeft verstopt.

Al als je lang genoeg naar de vlek kijkt ga je er ook wel dingen in zien. 🤣

r/GTA6 - This is the GTA 6 map isn't it

r/GTA6 - Yet another map tease

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Configureer push berichten

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.