Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Samson: A Tyndalston Story

Samson_Header_blackbottom_crop_80kb.webp

Samson: A Tyndalston Story komt komende 8 april uit. Het is gemaakt door Liquid Swords die met deze game debuteert. Deze relatief nieuwe gamestudio is opgericht door Christofer Sundberg welke eerder aan Just Cause werkte.

Het spel doet me qua vibe echt denken aan een gritty Grand Theft Auto IV, maar heeft ook wel iets weg van Max Payne of Maffia. Tot vandaag had ik nog nooit van dit spel gehoord, terwijl het wel iets interessants lijkt. Wellicht een goed zoethoudertje voor GTA6.

Iyan McCaffrey van IGN heeft het spel al gespeeld (onderste video) en geeft aan dat het geen AAA-titel is met extreem budget, maar een kleiner spel qua speeltijd. Het spel ziet er naar mijn idee best redelijk uit, wat deels mede dankzij gebruik van de Unreal Engine 5 is.

Ik ben dus echt benieuwd tot in hoeverre dit een GTA clone is of een echt op zichzelfstaand spel.

Steam pagina: https://store.steampowered.com/app/3634520/Samson/

Featured Replies

Interessant! Ga deze even bekijken.

Dit ziet er best lachen uit. Leuk tijd verdrijf tot november. Het staat inmiddels in m'n wishlist!

• 2 weeks later...
  • Author

Vraag me wel af hoe groot de spelwereld en het spel is. Lijkt toch duidelijk geen top-game met een wereld zo groot uit GTA5, maar eerder een kleinere wereld die het verhaal faciliteert van ongeveer 10 uur gameplay faciliteert.
In de laatste developer diary wordt namelijk genoemd "The game takes place in south end". Dus de enorme gebouwen die je op de achtergrond ziet lijken geen onderdeel van de wereld, maar eerder aankleding/backdrop.

Niet dat het erg is, maar denk dat mijn verwachtingen initieel iets te hoog waren. Ondanks dat ben ik benieuwd wat het spel gaat doen.

Ook alleen PC zie ik, dan haak ik helaas af. Gebruik mijn game laptop eigenlijk alleen voor Total War games.

9 uur geleden, S.W.A.T. zei:

Ook alleen PC zie ik, dan haak ik helaas af. Gebruik mijn game laptop eigenlijk alleen voor Total War games.

Total War, my man *D Spel ziet er goed uit! Grote fan van kleinere maps ook, beter dan "grote" maps waar 80% v.d. tijd geen reet te doen is (ik kijk naar jou, SA en V) maar iets als IV dat optimaal gebruik maakt van de ruimte die er is. @.Sharingan volgende keer maar spelen? 7

• Author

Op Steam staat nu dit screenshot met de kaart van Tyndalston. Als dit bijna de hele map is dan is het wel lekker compact. Maar voor een korte game wellicht ook wel voldoende.

De kaart en wereld doet me wel een beetje denken uit Broker van GTA4, wat weer is geïnspireerd op Brooklyn, New York.

Screenshot #2

Op 24-3-2026 om 01:44, Nissan zei:

Total War, my man *D Spel ziet er goed uit! Grote fan van kleinere maps ook, beter dan "grote" maps waar 80% v.d. tijd geen reet te doen is (ik kijk naar jou, SA en V) maar iets als IV dat optimaal gebruik maakt van de ruimte die er is. @.Sharingan volgende keer maar spelen? 7

als die dan uit is zeker. Anders maar resident evil spelen ^^

• 2 weeks later...