Skip to content
Bekijk in de app

Een betere weg om onze GTA community te volgen. Leer meer.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

Een volledig scherm app op het beginscherm inclusief notificaties, badges en meer.

Om deze app op je iPhone en iPad te installeren
  1. Druk op het icoon in Safari
  2. Scroll in het menu en druk op Zet op beginscherm.
  3. Druk op Voeg toe rechts bovenaan.
Om deze app op je Android toe te voegen
  1. Druk op het 3-punten menu (⋮) rechts bovenaan in de browser.
  2. Druk op Toevoegen aan beginscherm of Installeer app.
  3. Druk op Toevoegen om te bevestigen.

GTA VI - An extended look

Geplaatst:

73D712BF-5410-43BD-A0F0-9DCAD58AB9DA.jpeg

Vandaag is het zover: GTA VI: An extended look komt uit! Eerst op Netflix, en later op YouTube.

Zit jij er klaar voor vandaag? Wat hoop je te zien? Of just niet?

En wat heb je allemaal gespot nadat je het eindelijk gezien hebt? Waar verheug je je het meest op? Laat het hier horen!

Hoge resolutie screencaps van de video zijn te vinden in de galerij: https://gtagames.nl/gallery/category/188-screencaps-van-an-extended-look/

Featured Replies

Geplaatst:

Wauw wat leuk dit.

Allereerst dieren study knop zit erin? Dus compendium? En rdr 2 interactie stijl met dieren en mensen. Ook kill scenes zoals in rdr 2 met schieten.

Verder twee manieren van mensen uitschakelen, lethal is rood, non lethal(?) is geel.

Ik zag starfish island op de borden staan, och man heerlijk, zelfde met ocean en washington beach.

Zin in!

Geplaatst:

heel erg mooi alleen ik het is bijna niet aan te zien omdat het maar 30 fps is.
Ik hoop dat de PlayStation 5 Pro een boost krijgt naar 40 of 45 fps.

Geplaatst:
  • Auteur

Wauw, wat zag dit er ongelovelijk goed uit. De wereld ziet er zo groot, levendig en immersive uit! Ook heel blij te zien dat er (eindelijk?) Naar Red Dead gekeken is, VI lijkt een mix te zijn van GTA en RDR, en dat is een goed ding.

Ja, er moet nog "gepolished" worden. Jason bijvoorbeeld die een biertje uit het niets laat verschijnen in de koelkast, en sommige animaties waren niet bepaald goed. Maar mijn hemel zeg. Overduidelijk dat er een sprong gemaakt is van PS3 naar PS5. En dan moet de PS5 Pro daar nog een schepje bovenop doen..

Geplaatst:

Om alles beeldje voor beeldje beter te kunnen bekijken worden er nu 4K screencaps geupload in onze galerij: https://gtagames.nl/gallery/category/188-screencaps-van-an-extended-look/

Wat me nu al daardoor beter opvalt:

Met L2 kan je ook zien naast wat voor dier het is, ook welke persoon je tegenkomt in het spel. Ik vraag me af of je meer informatie krijgt te zien van wie je bent tegengekomen, zoals bijvoorbeeld ook strafblad van de politie oid, of hoe 'vriendschappelijk' je met iemand bent.

GTAVI An Extended Look screencap 0320

Ook echt respect aan alle vele makers van het spel. Dat haar er goed uit zag wisten we al, maar dat elke individuele ruimte zo goed is gevuld met detail en plekken er ook echt doorleeft uit zien maakt het mooi. Dat 'waspoeder' op de tafel en al die zooi ziet er uit of ze al even bezig zijn en duidelijk geen schoon laboratorium is. Het oog voor detail in deze game is echt vele malen hoger dan in GTA5.

Ook de belichting van de bling bling goud zeg. Lijkt bijna alsof je het kan aanraken!

large.GTAVIAnExtendedLookscreencap0847.webp.e9bfe02836c2345b81dd9eac50845e20.webp

Dit is ook wel oog voor detail zeg. Heel vroeger in videogames ging een hand maar ongeveer naar knopjes en objecten. Nu houdt Jason zijn hand echt goed om een knopje in te drukken. Al was dit natuurlijk ook grotendeels in GTA5 al redelijk gedaan. Check trouwens dat zweet op zijn gezicht wat door de belichting nu goed tot zijn recht komt.

large.GTAVIAnExtendedLookscreencap1528.webp.ac1b9460b8fa1cca2ac216bdb737b2d9.webp

De meer 'rollplay' achtige elementen waarbij je kleine keuzes kan maken zoals welk drankje je pakt vind ik ook wel mooi. Zo'n kleine toevoeging geeft wel goed in het spel weer dat er meer in je koelkast zit dan bier. De energy drankjes geven zo te zien dus ook effect op het spel. Ik verwacht dat je dan beter kan schieten.

GTAVI An Extended Look screencap 2196

Het kon natuurlijk al in meer GTA's maar je kan weer snacks uit de automaat halen.

Het chips zakje ziet er nu wel zo veel meer realistisch uit.

large.GTAVIAnExtendedLookscreencap2722.webp.83f1c20b8f7c2b052c5d9f7db2376715.webp

Je kan ook elkaars hand vasthouden. Vraag me af als je R2 dieper indrukt of je iemand dan echt vast kan knijpen. Of daar ook een game element aan vast zit. 🙈

GTAVI An Extended Look screencap 2973

Nogmaals een afbeelding die aantoont dat de belichting veel doet. Je ziet gewoon dat op het leren jack van Lucia een geborduurd logo zit. Maar ook het uit focus zijn van de parodie Heinz flessen maakt het er beter uit zien als een film.

Het wanted level die ontstaat na bijvoorbeeld een overval is beinvloed door meerdere dingen. Waaronder dat je op camera's bent, samen meer opvalt, welke kleding je draagt, wie je zelf bent en dat je zichtbaar een wapen draagt.

Ik ben heel benieuwd hoeveel dit toevoegt. Denk dat het hierdoor vooral makkelijker als moeilijker is van een wanted level af te komen. Vereist dus vooral iets meer creativiteit of mogelijk plannen.

large.GTAVIAnExtendedLookscreencap3557.webp.34b81c353546bb08c878fd43848e734f.webp

Sommige fragmenten doen me echt terug denken aan GTA Vice City. Ergens hier tussen die villa's zou je wellicht Vercetti Mansion verwachten.

large.GTAVIAnExtendedLookscreencap4984.webp.621677da041d054c6c2ca25dc8d52bc0.webp

Je kan ook lekker op stepjes rond crossen. Zou dat ook iets worden in de Online variant van GTA6? Lekker met z'n allen op stepjes racen 🤣

Ook ben ik onder de indruk van de vele graffiti waarmee ze de wereld hebben aangekleed. Rockstar heeft daar echt goed z'n best op gedaan.

large.GTAVIAnExtendedLookscreencap5135.webp.60ba294b67d09e1e7a296113f778c68e.webp

Social media speelt een rol. Maar welke rol is nog steeds niet helemaal duidelijk. Ik verwacht dat het eerder in zij-missies (Strangers and Freaks) naar voren komt dan dat het in hoofdverhaal enorm belangrijk is.

GTAVI An Extended Look screencap 5528

De wereld is ook echt gigantisch wat je ziet als Lucia met een parachute van een hoog gebouw afspringt. Dat water en het groen zien er ook zo realistisch uit zeg. Als je Lucia weg haalt zou het bijna een echte foto kunnen zijn.

large.GTAVIAnExtendedLookscreencap5659.webp.a433f89cef20ad026256f7d93e2b3add.webp

Racen is ook weer terug. Het lijkt er ook op dat je auto's weer flink kan tunen. Het heeft zo wel iets van Need for Speed vibes.

GTAVI An Extended Look screencap 6114

Een mooi shot van de zonsondergang. Nogmaals toont aan dat belichting, maar ook reflectie op water echt mooi is.

large.GTAVIAnExtendedLookscreencap7855.webp.c96174c74f6ddae63b5a78fda980d2a4.webp

Geplaatst:

Ik raakte even in paniek toen precies om 21:00 uur Netflix ''ineens'' crashte. Ik vraag me nog af wat de reden is geweest...

Wat een mooie beelden zeg. Dit laat toch echt wel zien hoe ver Rockstar is gekomen, en waarom we zo lang hebben moeten wachten. Je kunt duidelijk zien dat RDR2 een grote inspiratie was wat betreft het realisme.

Er zijn zoveel details langskomen. Ik moet zeggen dat vooral die politieachtervolging me opviel. Het voelt allemaal een stuk dynamischer dan in GTA5. Dat je bijvoorbeeld tijdens een achtervolging echt op de banden van een auto kunt schieten om ze af te schudden... en dan die crashes erbij. Dat is toch gewoon goud? Doet me ook echt denken aan Chinatown Wars, waarbij je politie met geweld kon afschudden; een feature waarvan ik nooit begrepen heb dat dit niet in GTA5 zat. Het zijn juist dat soort dingen die ervoor kunnen zorgen dat geen enkele achtervolging precies hetzelfde verloopt. Dat ze niet meer op de map worden weergegeven gaat ook echt een verademing zijn en zet je toch wel aan het denken.

Ik had ook iets gelezen over patenten die Rockstar heeft laten vastleggen, die beschrijven hoe NPC's verschillende manieren/wegen kunnen vinden om van punt A naar B te gaan, in tegenstelling tot één vast gescript pad te volgen. Mogelijk heeft dit ook invloed op de politie. In de trailer zie je ze ook van alle kanten komen. Maar wellicht was dit ook gescript voor de trailer, dat kan natuurlijk ook.

Ik had toch wel gehoopt dat ze wat meer uitleg zouden geven over de verschillende features. Een beetje zoals bij de gameplay trailer van GTA 5 en RDR2. Maar wellicht komt dat nog? Alle functies lijken flink uitgebreid en vernieuwd te zijn, dus wat meer uitleg kan nooit kwijt.

De leaks van de afgelopen dagen hebben het spel in ieder geval geen eer gedaan.

Al met al, een super gave trailer, mooie beelden en leuk om te zien hoe standaard en basis onderdelen van GTA aan het evalueren zijn.

Geplaatst:

Bij mij weigerde Netflix ook eerst te spelen, maar na paar keer refreshen werkte het gelukkig wel. 😅

Digital Foundry heeft de extended look ook geanalyseerd. Volgens hun is de game zo goed als altijd strak 30 fps en ziet het er heel goed uit, maar ze zijn ook kritisch over diverse kleine details en render probleempjes.

Ray tracing wordt volgens hun gebruikt, maar Rockstar gebruikt ook andere trucjes zoals een eigen goed uitziende oplossing van shadow mapping en in geval van spiegels kijk je in een gespiegelde 3D ruimte.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Configureer push berichten

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.