Skip to content
Bekijk in de app

Een betere weg om onze GTA community te volgen. Leer meer.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

Een volledig scherm app op het beginscherm inclusief notificaties, badges en meer.

Om deze app op je iPhone en iPad te installeren
  1. Druk op het icoon in Safari
  2. Scroll in het menu en druk op Zet op beginscherm.
  3. Druk op Voeg toe rechts bovenaan.
Om deze app op je Android toe te voegen
  1. Druk op het 3-punten menu (⋮) rechts bovenaan in de browser.
  2. Druk op Toevoegen aan beginscherm of Installeer app.
  3. Druk op Toevoegen om te bevestigen.

'GTA 6 is woke' backlash

Geplaatst:

De afgelopen weken heb ik met stomme verbazing zitten kijken naar de meest absurde reacties rond de personages van GTA 6. Dat GTA 6 te woke zou zijn, is een mening die ik echt vaak zie terugkomen, vooral op X en YouTube.

Het argument is ongeveer altijd hetzelfde: Jason zou een 'cuck' zijn en helemaal onder de duim gehouden worden door Lucia. Op zich lijkt me dit niet eens een probleem. Ik bedoel, dit is fictie, who cares. Maar velen zien hierin een of ander feministisch complot of dus het doordrukken van een zogenaamde 'woke agenda'. Naar mijn oordeel ruikt dit al snel naar projectie van de eigen onzekerheid, maar goed.

Ik vind het echt fascinerend en heb dit discours nog nooit op dit niveau rond een videogame gezien. Is het louter omdat GTA 6 zo groot geworden is, ook buiten de traditionele gamercultuur, dat dit gebeurt? Of denken jullie dat hier meer aan de hand is?

(Ik ben hier nieuw trouwens, hallo!)

Featured Replies

Geplaatst:

Welkom!

Over de ophef etc. We zitten in een tijd waarin algoritmes heel veel bepalen op social media en platforms zoals youtube. Dat algoritme selecteert vooral items die veel aandacht genereren. Ophef genereert de meeste aandacht. Met de huidige maatschappelijke spanningen (extreem in de vs) is woke en anti woke een makkelijk discours om clicks en dus geld te genereren.

Elke idioot heeft nu ook mogelijkheid om snel een heel item hierover te maken. Ik hoor er in mijn eigen omgeving (met ook wat gamers) niemand over. Dus let niet te veel op het internet.

Ik geloof ook echt dat als San Andreas nu zou uitkomen ipv 20 jaar geleden, dat er ook een hele woke discussie zou zijn omdat CJ de eerste zwarte hoofdpersoon is. En dan ophef wow R* wordt woke je speelt nu met een zwarte man. Gaat CJ meedoen aan black lives matter ofzo!!

Kortom, X is helemaal van het padje af als platform daar vind je weinig zinnigs. Youtube gaat daar hard achteraan met de content creators, lekker niks van aantrekken en we zien het als de game er is.

Geplaatst:

Welkom!

Ik vind het lastig om over 'GTA6 is woke' een goede mening te geven. Al ben ik het wel redelijk eens met @S.W.A.T. .

Voor mijn gevoel is het een beetje fophef en ook de huidige tijdgeest en trend het woke te noemen. Als je naar de historie kijkt was GTA altijd eigenlijk al 'woke'. Mijn idee geven vooral een kleine groep mensen dit aan. Als je dit vindt heb je naar mijn idee weinig GTA gespeeld, wat denk ook wel bij de leeftijd hoort waarop mensen iets 'woke' vinden.

Hoe dan ook kijk ik enorm uit naar GTA6. Juist de dynamiek, vriendschap en relatie tussen twee spelers kan enkel het verhaal en de wereld versterken. Daarnaast heeft Rockstar al aangegeven hoe je die vriendschap kan invullen. Je kan dus ook mogelijk als 'slechte' vrienden of collega criminelen de missies spelen als Lucia en Jason. Dus als je bang bent voor mensen die van elkaar houden of om elkaar geven kan je het spel alsnog spelen. 😜

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Configureer push berichten

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.