burpicane Geplaatst: 15 september 2005 Rapport Geplaatst: 15 september 2005 (bewerkt) Ik ga hier behandelen hoe je een IPL en IDE maakt met 3d studio max met scripts van KAM Benodigde tools: KAM MAP IO SCript 3D Studio Max In deze tutorial ga ik er van uit dat je weet hoe je dff's en txd maakt voor SA Voorbereiding: -Start het script. Klik in GUI op "get ipl info" en selecteer de IPL die je wilt gebruiken. -Nu heeft het script informatie uit de IPL klik op "List dff" om de dff namen op te slaan in Maxscript Listener (druk op F11 om het te voorschin te halen) -Maak een map en zet daar alle dff in die je nodig hebt eventueel zet de texture images ook in de map dus niet de TXD! -Ga terug naar 3d studio max en klik op 'dff path' selecteer de map waar de dff (en eventueel textures) zijn opgeslagen en klik op ok. TIP: DRUK OP "CHECK MISSING DFF'S" OM TE KIJKEN OF ALLE DFF'S AANWEZIG ZIJN Map importeren: - Selecteer welke game versie je wilt gebruiken. - Selecteer de texture soort als je textures wilt zien tga of bmp hangt ervan af hoe je de textures hebt ge-exporteerd. (deze stap is niet verplicht) - Nu druk op de "IPL" knop van Import group. - Na een tijdje is je map geladen. Maar alle info (IDs, textures, enzo) zijn er nog niet. - Importeer dus de IDE door te druken op "IDE" in the Import group. * Denk eraan niet alle info is ingesteld in één ipl/ide bestand dus je zou mogelijk meerderen moeten importeren Werken met je map: TIP: Selecteer alles en bevries de objecten om bewerk ongelukken te voorkomen! - Maak/importeer je objecten. - Selecteer je objecten 1 voor 1 en van MAP IO script -> object properities, configueer je instellingen en druk "Set" om de informatie op te slaan in het object. - Je kan als je wilt drukken op "Get" om alle informatie te zien van je object. Exporteer je map: - Wees er zeker van dat je de goede game selecteert om te exporteren - selecteer alle objects die je wilt exporteren in een ipl/ide. - Van MAP IO script -> IO Control druk je de "IPL" of "IDE" knop bij export om het te exporteren naar Maxscript Listener (F11 om het te voorschuin te halen als je het niet hebt) - Kopiëer en plak deze tekst in een .ipl en .ide bestand en je bent klaar om je map te testen. ALL CREDITS GOES TO KAM FOR CREATING THIS SUPER SCRIPTS ----------------------------------------------------- Binnenkort volgt mischien nog een tutorial waarin ik dieper in ga op bepaalde functies maar dat merk je dan wel. Met dit zou je opzich eerst wel moeten kunnen redden Bewerkt: 15 september 2005 door burpicane Reageren
Fireman Geplaatst: 15 september 2005 Rapport Geplaatst: 15 september 2005 Goede tutorial hoor, maar ik hou t toch liever gewoon bij IPL's dat programma van Kam owned trouwens wel heel erg. Reageren
burpicane Geplaatst: 15 september 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 15 september 2005 dit is ook IPL hoor snap dus niet echt wat jij nu zegt Reageren
Fireman Geplaatst: 18 september 2005 Rapport Geplaatst: 18 september 2005 dit is ook IPL hoor snap dus niet echt wat jij nu zegt Ik bedoel dat ik niet met Kam's tool mn IPL's ga maken maar gewoon met sa place manager en notepad Reageren
burpicane Geplaatst: 18 september 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 18 september 2005 oh zo dat moet je natuurlijk zelf weten maar dit is nauwkeuriger Reageren
Flame^ Geplaatst: 31 december 2005 Rapport Geplaatst: 31 december 2005 Ik maak een extra folder in C:/Program Files en noem het "map" . Ik zet de testhuis.dff in die map. Ik ga terug naar 3DS Max en voeg bij DFF Path in: C:/Program Files/Map . Hierna ga ik naar "Import" en druk op "IPL" , ik moet kennelijk opnieuw mijn .ipl zoeken, dit doe ik. Nu krijg ik deze error: Reading C:\Program Files\Map\testhuis.dff... >>>Can't Find/Open C:\Program Files\Map\testhuis.dff<<< Weet jij/iemand anders misschien waardoor dit probleem wordt veroorzaak? Of dat ik iets fouts doe? Reageren
Bradley H. Geplaatst: 31 december 2005 Rapport Geplaatst: 31 december 2005 Heb je je object(DFF) wel in de C:/program files/map gezet ? Reageren
Flame^ Geplaatst: 31 december 2005 Rapport Geplaatst: 31 december 2005 Heb je je object(DFF) wel in de C:/program files/map gezet ? Ja . Ik zet de testhuis.dff in die map Reageren
Bradley H. Geplaatst: 31 december 2005 Rapport Geplaatst: 31 december 2005 Misschien is je DFF dan niet goed, exporteer je dff eens met de "DFF_SA" die je in je scripts kan vinden als het goed is... Reageren
Blastov Geplaatst: 31 december 2005 Rapport Geplaatst: 31 december 2005 Goede tutorial , dit kon ik namelijk nog niet :$ Reageren
Goliat Geplaatst: 5 januari 2006 Rapport Geplaatst: 5 januari 2006 Als niet veel weet over modden dan is elke mod handig Reageren
-Roy- Geplaatst: 5 januari 2006 Rapport Geplaatst: 5 januari 2006 (bewerkt) Als niet veel weet over modden dan is elke mod handig Je bedoelt zeker tut! Maar ik post zo ook even de resultaten. [edit] Dat script is kapot. Hij zegt dat het ongeldig is. Bewerkt: 6 januari 2006 door royboyvdv Reageren
JGuntherS Geplaatst: 6 januari 2006 Rapport Geplaatst: 6 januari 2006 Je kunt hier de nieuwste scripts downloaden: KAMS_Max.rar Reageren
ShortY- Geplaatst: 27 februari 2006 Rapport Geplaatst: 27 februari 2006 Die link is helemaal niet dood hoor, klik dan maar eens op vernieuwen als hij het niet doet, toen deed ie het bij mij wel Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.