Jump to content
  • Reacties 3.5k
  • Bezichtigingen 238.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_114611

@ Savage waar zit precies zo'n Dumpvalve en hoe ziet die eruit.

Het lijkt me wel cool zo'n ding in de auto als ik een keer een auto ga kopen.

Dat hoor je toch tijdens het schakelen of niet?

Nou hier ook een paar lamborghini's

03-02-04-02-Lamborghini-Murcielago-Roadster.jpg

De lamborghini Murcielago Roadster

00013260.jpg

Lamborghini Gallardo

Lamborghini_Miura_SV1973.jpg

En de Lamborghini Miura

Geplaatst:
comment_114703

to 'kraay': ja, ik heb er ook een uit '69, maar alsjeblieft zeg, de dukes of hazzard. dat is toch zo jammer dat die auto daaruit bekend is... Ik zie 'm liever in "Bullit" of andere films zoals de Fast & the furious.

ik had ergens nog een erg leuk filmpje van de Charger. ben 'm kwijt

weet ook niet hoe ik een filmpje van mijn pc op internet zet.

to zerocool: Dumpvalve om het simpel te zeggen. Je hebt een auto MET turbo erbij. Je turbo gaat pas draaien bij een bepaald aantal toeren, zodra je je gas loslaat en je toeren dus terugvallen zou je turbo weer eerst opnieuw druk op moeten bouwen, om volledig te werken. De dumpvalve zorgt er zegmaar voor dat de turbo niet zover terugzakt.

je hebt nog verschillende dumpvalve's

Als bij een turbomotor de gasklep ná de turbo zit dan wordt er bij het sluiten van de gasklep (gas loslaten) druk wordt opgebouwd tussen turbo en gasklep. Deze druk werkt de turbo tegen en zou daarom zorgen dat deze "afremt". Bij het weer openen van de gasklep zou dan de turbo eerst weer op gang moeten komen. Een dumpvalve zorgt ervoor dat deze overdruk tussen turbo en gasklep "gedumpt" wordt als de gasklep sluit. De dumpvalve wordt geactiveerd door de onderdruk die ná de gasklep ontstaat als deze sluit. Door dit alles zou de turbo niet meer geremd worden en beter "doortoeren" en dus sneller vermogen leveren.

is 't te volgen??

Geplaatst:
comment_114752

Ja ik begrijp het even kort samenvatten dat ding zorgt er dus voor dat je geen turbo lag krijgt. Dat je dus beter van zijn plaats komt. En je krijgt meer vermogen. Nice!!!! :)

Ik heb er ook maar een paar plaatjes bij gezocht

dumpvalve.jpg

dumpvalve.jpg

tonyz001.jpg

De eerste is een dumpvalve heel

De tweede uit elkaar gehaald

De derde waar het in de auto gemonteerd zit

Bewerkt: door zerocooll

Geplaatst:
comment_114783

Het is zeker een heel mooi ding. (anders post ik hem ook niet. ;) )

Heb je gezien wat voor verstevings-stangen erin zitten.

Als die er niet in zaten, trok die hele Twingo gewoon krom. :lol:

Bewerkt: door Mazzeltje

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.