JGuntherS Geplaatst: 17 oktober 2005 Rapport Share Geplaatst: 17 oktober 2005 (bewerkt) UNDER CONSTRUCTION!!! Ik heb besloten een tutorial te maken over (mission)coding omdat er bijna geen zijn en al helemaal weinig nederlandse (en voor mijn eigen plezier ) Benodigde tools: SA PC Mission Builder v0.33 GTA SA Place Manager Kladblok Ervaring met SA Place Manager Geduld Inhoudsopgave & gebruik Inhoudsopgave: Tutorial --Stap 1: Voorbereiding & Backups --Stap 2: Decompileren --Stap 3: Het echte werk ----Stap 3a: Het plaatsen van een auto ----Stap 3b: Wapens plaatsen ----Stap 3c: Het plaatsen van een pickup ----Stap 3d: Variabeles ----Stap 3e: Markers/spheres ----Stap 3f: Labels ----Stap 3g: IF's ----Stap 3h: Threads --Stap 4: Compileren en in het spel zetten --Stap 5: Testen --TROUBLESHOOTING Skateboard spawnen in SA --Stap 1: Configuratiebestanden aanpassen --Stap 2: Het maken van een pickup Objectnamen --Voertuigen --Wapens Gebruik: je moet de eerste 2 stappen doen, maar je kunt best als je een ding uit stap 3a-3g hebt gedaan, verder gaan naar stap 4 & 5 (ik zou 3a wel doen, veel uitleg ) Tip: zoek je een opcode? Er staan een heleboel in de bestanden OPCODES.TXT, FINDOPC.TXT en FINDOPC2.TXT in de map van de MB Stap 1: Voorbereiding & Backups Voordat je aan de slag gaat adviseer(doen!!) ik je om je DATA map van SA en je savegames te backupen Unzip de Mission Builder in een map waar jij wilt Kopieer de bestanden peds.ide, vehicles.ide en default.ide uit de DATA map van SA naar de map waarin de Mission Builder is geunzipped Open het bestand SASCM.INI in de MB map (met kladblok of met de MB zelf) en voeg deze twee regels toe (aan het eind): :JGS1 0001: wait 100 ms 03A4: name_thread 'PANC_1' 0005: $2000 = 40.30668 0005: $2001 = 20.28515 0005: $2002 = 14.26602 :JGS1_0 02A7: $2003 = create_icon_marker_and_sphere 34 at $2000 $2001 $2002 0004: $eiland_m1_on = 1 :JGS1_2 0001: wait 100 ms 00D6: if 0 0038: $ON_MISSION == 0 004D: jump_if_false ££JGS1_5 00D6: if 1 0038: $ON_MISSION == 0 0038: $eiland_m1_on == 0 004D: jump_if_false ££JGS1_3 02A7: $2003 = create_icon_marker_and_sphere 34 at $2000 $2001 $2002 0004: $eiland_m1_on = 1 :JGS1_3 00D6: if 0 0256: player $PLAYER_CHAR defined 004D: jump ££JGS1_2 00D6: if 0 00FF: actor $PLAYER_ACTOR 0 ()near_point_on_foot $2000 $2001 $2002 radius 3.0 3.0 2.0 004D: jump_if_false ££JGS1_2 00D6: if 0 03EE: player $PLAYER_CHAR controllable 004D: jump_if_false ££JGS1_2 0164: disable_marker $2003 0004: $eiland_m1_on = 0 00BA: text_styled 'JGS_M1' 1500 ms 2 0050: gosub ££PANCCAM 0417: start_mission 3 :JGS1_4 0001: wait 0 ms 00D6: if 0 0038: $m_135_tried == 1 004D: jump_if_false ££JGS1_4 0004: $m_135_tried = 0 00D6: if 0 0038: $m_135_done == 1 004D: jump_if_false ££JGS1_2 00BE: text_clear_all 03E6: remove_text_box 01E3: text_1number_styled 'M_PASS' 1000 5000 ms 1 0318: set_latest_mission_passed 'PANCA_1' 030C: set_mission_points += 1 0394: play_music 1 01BD: $184 = current_time_in_ms 0109: player $PLAYER_CHAR money += 1000 0110: clear_player $PLAYER_CHAR wanted_level 004E: end_thread :JGS1_5 00D6: if 0 0038: $eiland_m1_on == 1 004D: jump_if_false ££JGS1_2 0164: disable_marker $2003 0004: $eiland_m1_on = 0 0002: jump ££JGS1_2 :PANCCAM 0002: jump ££PANCCAM5 :PANCCAM1 0169: set_fade_color 0 0 0 016A: fade 0 () 500 ms :PANCCAM2 00D6: if 0 016B: fading 004D: jump_if_false ££PANCCAM3 0001: wait 0 ms 00BE: text_clear_all 03E6: remove_text_box 0002: jump ££PANCCAM2 :PANCCAM3 00D6: if 0 0256: player $PLAYER_CHAR defined 004D: jump_if_false ££PANCCAM4 016A: fade 0 () 0 ms 02EB: restore_camera_with_jumpcut 0687: $PLAYER_ACTOR 016A: fade 0 () 0 ms :PANCCAM4 0051: return :PANCCAM5 00D6: if 0 0256: player $PLAYER_CHAR defined 004D: jump_if_false ££PANCCAM6 03E6: remove_text_box 01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 0 (frozen) 0050: gosub ££PANCCAM1 :PANCCAM6 0051: return Ik gebruik altijd die thread (met een paar kleine aanpassinkjes natuurlijk). Kijkt en leert zou ik zeggen. (Als je de hele thread of grote stukken ervan hebt gebruikt in je eigen mod, zou je dan zo vriendelijk willen zijn om mij bij de thanks ofzo te zetten.) Stap 4: Compileren en in het spel zetten Ga naar Run --> Compile en wees geduldig. Je kunt de status aflezen in de titelbalk Hij geeft een melding dat hij klaar is. Ga nu naar de map waarin je hem hebt laten decompileren. Daar staan nu de bestanden MAIN.SCM en SCRIPTS.IMG in. Kopieer deze bestanden naar de GTA-map\DATA\Scripts. Stap 5: Testen Dit is ongetwijfeld het makkelijkste deel. Maar let op je kunt je oude savegames niet meer gebruiken (hiervoor heb je een backup gemaakt, weet je nog?). Ga naar de plek waar hij zou moeten staan en kijk of dat het geval is. Bij mij wel (er zit een raar blokje in de radar, maar dat is een ander experiment van mij): Ik hoop dat deze tut nuttig was voor je. Als je nog vragen/opmerkingen/suggesties ofzo hebt, post dat hier of PM me TROUBLESHOOTING: V: Als ik compileer dan krijg ik een foutmelding over mijn #CHEETAH A: Check de spelling, of kijk of er iets mis is met vehicles.ide V: Als ik compileer dan krijg ik een foutmelding over Parameter 4 not set A: Je hebt waarschijnlijk kommas ingevuld, waar punten moeten staan (in de coordinaten) V: Als ik compileer dan krijg ik een foutmelding over DEFINE MEMORY A: Pas DEFINE MEMORY (staat op de 4e regel) aan tot de in de foutmelding aangegeven waarde. (Het mag ook hoger zijn) V: In de MB kan hij INITIAL_1 niet vinden A: Zet je tekstcursor bovenaan en probeer het opnieuw V: Ik krijg "Opcode out of range: 3004h address: 0000AC6h" bij het decompileren. A: Je hebt SASCM.INI niet aangepast Laatst geupdate op: Bewerkt: 11 november 2007 door JGuntherS Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
JGuntherS Geplaatst: 18 oktober 2005 Auteur Rapport Share Geplaatst: 18 oktober 2005 (bewerkt) Skateboard spawnen in SA Waarschuwing: het werkt nog niet helemaal goed; dat ding in de rechterbovenhoek waar je kunt zien welk wapen je draagt, gaat raar doen! Benodigde tools: Zelfde als bij de tut hierboven Volg eerst de tut totdat je pickups kunt spawnen. Stap 1: Configuratiebestanden aanpassen Open melee.dat in de DATA-map van SA en zoek dit stuk: #START_COMBO SKATEBOARD # ANIMGROUP sk8_1 # RANGES 1.6 # #-----------hit-----chain---radius--hitlevel----damage--hit-altHit--groundLoop # ATTACK1 11.0 20.0 0.5 H 10 1 2 # ATTACK2 11.0 21.0 0.5 H 15 1 2 # ATTACK3 15.0 99.0 0.5 H 25 1 2 # AGROUND 10.0 20.0 0.5 G 25 3 3 7.0 # AMOVING 6.0 10.0 1.0 HL 15 1 2 # ABLOCK 100.0 100.0 # #---------------- # FLAGS 0x007 #END_COMBO Haal alle hekjes aan het begin van de zinnen weg totdat het zo wordt: START_COMBO SKATEBOARD ANIMGROUP sk8_1 RANGES 1.6 #-----------hit-----chain---radius--hitlevel----damage--hit-altHit--groundLoop ATTACK1 11.0 20.0 0.5 H 10 1 2 ATTACK2 11.0 21.0 0.5 H 15 1 2 ATTACK3 15.0 99.0 0.5 H 25 1 2 AGROUND 10.0 20.0 0.5 G 25 3 3 7.0 AMOVING 6.0 10.0 1.0 HL 15 1 2 ABLOCK 100.0 100.0 #---------------- FLAGS 0x007 END_COMBO (In het bestand staan meer spaties, dat komt omdat ik geen Tabs kan kopieren uit Kladblok) Oke, sla op en open weapon.dat Zoek: £ POOLCUE MELEE 10.0 1.6 338 -1 1 BBALLBAT 1 1 null £ KATANA MELEE 10.0 1.6 339 -1 1 SWORD 1 1 null #£ SKATEBOARD MELEE 10.0 1.6 340 -1 1 SKATEBOARD 1 1 null £ CHAINSAW MELEE 10.0 1.6 341 -1 1 CHAINSAW 1 201 null En verwijder weer het hekje voor de regel over het skateboard: £ POOLCUE MELEE 10.0 1.6 338 -1 1 BBALLBAT 1 1 null £ KATANA MELEE 10.0 1.6 339 -1 1 SWORD 1 1 null £ SKATEBOARD MELEE 10.0 1.6 340 -1 1 SKATEBOARD 1 1 null £ CHAINSAW MELEE 10.0 1.6 341 -1 1 CHAINSAW 1 201 null Sla op en open default.ide (doe dit ook voor de default.ide in MB-map). Zoek: 337, shovel, shovel, null, 1, 50, 0 338, poolcue, poolcue, null, 1, 50, 0 339, katana, katana, null, 1, 50, 0 #340, skateboard, skateboard, null, 1, 50, 0 341, chnsaw, chnsaw, chainsaw, 1, 50, 0 Verwijder weer het hekje voor de skateboard-regel: 337, shovel, shovel, null, 1, 50, 0 338, poolcue, poolcue, null, 1, 50, 0 339, katana, katana, null, 1, 50, 0 340, skateboard, skateboard, null, 1, 50, 0 341, chnsaw, chnsaw, chainsaw, 1, 50, 0 Sla op en sluit Kladblok. Stap 2: Het maken van een pickup De wapencode voor het skateboard is: #SKATEBOARD. Voorbeeld: 0213: $mijn_skateboard = create_pickup #SKATEBOARD type 15 at 2492.378 -1667.843 13.34375 Zet dit op de plek uit de tut, compileren en testen maar! Laatst geupdate op: Bewerkt: 17 november 2006 door JGuntherS Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
JGuntherS Geplaatst: 21 oktober 2005 Auteur Rapport Share Geplaatst: 21 oktober 2005 (bewerkt) De namen van wapens en voertuigen en andere dingen (eerst nog met alleen de SCM-naam) (wordt nog afgemaakt): Voertuigen: 400, landstal, landstal, car, 401, bravura, bravura, car, 402, buffalo, buffalo, car, 403, linerun, linerun, car, 404, peren, peren, car, 405, sentinel, sentinel, car, 406, dumper, dumper, mtruck, 407, firetruk, firetruk, car, 408, trash, trash, car, 409, stretch, stretch, car, 410, manana, manana, car, 411, infernus, infernus, car, 412, voodoo, voodoo, car, 413, pony, pony, car, 414, mule, mule, car, 415, cheetah, cheetah, car, 416, ambulan, ambulan, car, 417, leviathn, leviathn, heli, 418, moonbeam, moonbeam, car, 419, esperant, esperant, car, 420, taxi, taxi, car, 421, washing, washing, car, 422, bobcat, bobcat, car, 423, mrwhoop, mrwhoop, car, 424, bfinject, bfinject, car, 425, hunter, hunter, heli, 426, premier, premier, car, 427, enforcer, enforcer, car, 428, securica, securica, car, 429, banshee, banshee, car, 430, predator, predator, boat, 431, bus, bus, car, 432, rhino, rhino, car, 433, barracks, barracks, car, 434, hotknife, hotknife, car, 435, artict1, artict1, trailer, 436, previon, previon, car, 437, coach, coach, car, 438, cabbie, cabbie, car, 439, stallion, stallion, car, 440, rumpo, rumpo, car, 441, rcbandit, rcbandit, car, 442, romero, romero, car, 443, packer, packer, car, 444, monster, monster, mtruck, 445, admiral, admiral, car, 446, squalo, squalo, boat, 447, seaspar, seaspar, heli, 448, pizzaboy, pizzaboy, bike, 449, tram, tram, train, 450, artict2, artict2, trailer, 451, turismo, turismo, car, 452, speeder, speeder, boat, 453, reefer, reefer, boat, 454, tropic, tropic, boat, 455, flatbed, flatbed, car, 456, yankee, yankee, car, 457, caddy, caddy, car, 458, solair, solair, car, 459, topfun, topfun, car, 460, skimmer, skimmer, plane, 461, pcj600, pcj600, bike, 462, faggio, faggio, bike, 463, freeway, freeway, bike, 464, rcbaron, rcbaron, plane, 465, rcraider, rcraider, heli, 466, glendale, glendale, car, 467, oceanic, oceanic, car, 468, sanchez, sanchez, bike, 469, sparrow, sparrow, heli, 470, patriot, patriot, car, 471, quad, quad, quad, 472, coastg, coastg, boat, 473, dinghy, dinghy, boat, 474, hermes, hermes, car, 475, sabre, sabre, car, 476, rustler, rustler, plane, 477, zr350, zr350, car, 478, walton, walton, car, 479, regina, regina, car, 480, comet, comet, car, 481, bmx, bmx, bmx, 482, burrito, burrito, car, 483, camper, camper, car, 484, marquis, marquis, boat, 485, baggage, baggage, car, 486, dozer, dozer, car, 487, maverick, maverick, heli, 488, vcnmav, vcnmav, heli, 489, rancher, rancher, car, 490, fbiranch, fbiranch, car, 491, virgo, virgo, car, 492, greenwoo, greenwoo, car, 493, jetmax, jetmax, boat, 494, hotring, hotring, car, 495, sandking, sandking, car, 496, blistac, blistac, car, 497, polmav, polmav, heli, 498, boxville, boxville, car, 499, benson, benson, car, 500, mesa, mesa, car, 501, rcgoblin, rcgoblin, heli, 502, hotrina, hotrina, car, 503, hotrinb, hotrinb, car, 504, bloodra, bloodra, car, 505, rnchlure, rnchlure, car, 506, supergt, supergt, car, 507, elegant, elegant, car, 508, journey, journey, car, 509, bike, bike, bmx, 510, mtbike, mtbike, bmx, 511, beagle, beagle, plane, 512, cropdust, cropdust, plane, 513, stunt, stunt, plane, 514, petro, petro, car, 515, rdtrain, rdtrain, car, 516, nebula, nebula, car, 517, majestic, majestic, car, 518, buccanee, buccanee, car, 519, shamal, shamal, plane, 520, hydra, hydra, plane, 521, fcr900, fcr900, bike, 522, nrg500, nrg500, bike, 523, copbike, copbike, bike, 524, cement, cement, car, 525, towtruck, towtruck, car, 526, fortune, fortune, car, 527, cadrona, cadrona, car, 528, fbitruck, fbitruck, car, 529, willard, willard, car, 530, forklift, forklift, car, 531, tractor, tractor, car, 532, combine, combine, car, 533, feltzer, feltzer, car, 534, remingtn, remingtn, car, 535, slamvan, slamvan, car, 536, blade, blade, car, 537, freight, freight, train, 538, streak, streak, train, 539, vortex, vortex, plane, 540, vincent, vincent, car, 541, bullet, bullet, car, 542, clover, clover, car, 543, sadler, sadler, car, 544, firela, firela, car, 545, hustler, hustler, car, 546, intruder, intruder, car, 547, primo, primo, car, 548, cargobob, cargobob, heli, 549, tampa, tampa, car, 550, sunrise, sunrise, car, 551, merit, merit, car, 552, utility, utility, car, 553, nevada, nevada, plane, 554, yosemite, yosemite, car, 555, windsor, windsor, car, 556, monstera, monstera, mtruck, 557 ,monsterb, monsterb, mtruck, 558, uranus, uranus, car, 559, jester, jester, car, 560, sultan, sultan, car, 561, stratum, stratum, car, 562, elegy, elegy, car, 563, raindanc, raindanc, heli, 564, rctiger, rctiger, car, 565, flash, flash, car, 566, tahoma, tahoma, car, 567, savanna, savanna, car, 568, bandito, bandito, car, 569, freiflat, freiflat, train, 570, streakc, streakc, train, 571, kart, kart, car, 572, mower, mower, car, 573, duneride, duneride, mtruck, 574, sweeper, sweeper, car, 575, broadway, broadway, car, 576, tornado, tornado, car, 577, at400, at400, plane, 578, dft30, dft30, car, 579, huntley, huntley, car, 580, stafford, stafford, car, 581, bf400, bf400, bike, 582, newsvan, newsvan, car, 583, tug, tug, car, 584, petrotr, petrotr, trailer, 585, emperor emperor, car, 586, wayfarer wayfarer, bike, 587, euros, euros, car, 588, hotdog, hotdog, car, 589, club, club, car, 590, freibox, freibox, train, 591, artict3, artict3, trailer, 592, androm, androm, plane, 593, dodo dodo, plane, 594, rccam, rccam, car, 595, launch, launch, boat, 596, copcarla, copcarla, car, 597, copcarsf, copcarsf, car, 598, copcarvg, copcarvg, car, 599, copcarru, copcarru, car, 600, picador, picador, car, 601, swatvan, swatvan, car, 602, alpha, alpha, car, 603, phoenix, phoenix, car, 604, glenshit, glenshit, car, 605, sadlshit, sadlshit, car, 606, bagboxa, bagboxa, trailer, 607, bagboxb, bagboxb, trailer, 608, tugstair, tugstair, trailer, 609, boxburg, boxburg, car, 610, farmtr1, farmtr1, trailer, 611, utiltr1, utiltr1, trailer, Wapens: 321, gun_dildo1, gun_dildo1, 322, gun_dildo2, gun_dildo2, 323, gun_vibe1, gun_vibe1, 324, gun_vibe2, gun_vibe2, 325, flowera, flowera, 326, gun_cane, gun_cane, 327, gun_boxwee, gun_boxwee, 328, gun_boxbig, gun_boxbig, 330, cellphone, cellphone, 331, brassknuckle, brassknuckle, 333, golfclub, golfclub, 334, nitestick, nitestick, 335, knifecur, knifecur, 336, bat, bat, 337, shovel, shovel, 338, poolcue, poolcue, 339, katana, katana, 341, chnsaw, chnsaw, 342, grenade, grenade, 343, teargas, teargas, 344, molotov, molotov, 345, missile, missile, 346, colt45, colt45, 347, silenced, silenced, 348, desert_eagle, desert_eagle, 349, chromegun, chromegun, 350, sawnoff, sawnoff, 351, shotgspa, shotgspa, 352, micro_uzi, micro_uzi, 353, mp5lng, mp5lng, 354, flare, flare, 355, ak47, ak47, 356, m4, m4, 357, cuntgun, cuntgun, 358, sniper, sniper, 359, rocketla, rocketla, 360, heatseek, heatseek, 361, flame, flame, 362, minigun, minigun, 363, satchel, satchel, 364, bomb, bomb, 365, spraycan, spraycan, 366, fire_ex, fire_ex, 367, camera, camera, 368, nvgoggles, nvgoggles, 369, irgoggles, irgoggles, 370, jetpack, jetpack, 371, gun_para, gun_para, 372, tec9, tec9, 373, armour, armour, Laatst geupdate op: Bewerkt: 28 oktober 2005 door JGuntherS Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
SWYV Geplaatst: 2 november 2005 Rapport Share Geplaatst: 2 november 2005 wat is gedecompileerd??? want als ik dat wil doen en hem in nieuwe folder aanmaakt op bureaublad krijgt ik steeds ??? foutmelding ??? Opcode out of range: 3004h address: 0000AC6h help of anders mag jij voor me iets doen ik wil graag eeen elegy op X => 2489,596 Y => -1684,756 Z => 13,22965 alvast bedankt als jij dat voor me doet want bij mij wil die f*cking MB niet werken Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
gangster28 Geplaatst: 16 november 2005 Rapport Share Geplaatst: 16 november 2005 (bewerkt) Ik heb 2 dingen te zeggen. 1 Goed werk alleen de namen werken bij mij niet ik moet de cijvers hebben. 2 Handige tut allers een keer in een. @sonny yoshi Dan moet je deze in de map van je mission builder zetten dan werkt het wel. Bewerkt: 16 november 2005 door gangster28 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
JGuntherS Geplaatst: 16 november 2005 Auteur Rapport Share Geplaatst: 16 november 2005 @ gangster28: Heb je lokale variabeles gebruikt? Zoals @1 en @101. Of gebruik je een oude VC versie van de MB? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
gangster28 Geplaatst: 16 november 2005 Rapport Share Geplaatst: 16 november 2005 Nee gewoon sa maar ik zag net dat ik wat fout had gedaan. Nog 2 vragen. 1.Hoe strip je de missies zonder dat de savehouses weg gaan. 2.Hoe maak je race missies. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Flame^ Geplaatst: 9 december 2005 Rapport Share Geplaatst: 9 december 2005 Ik wou net mijn Main compileren, toen ik deze error kreeg: "Internal Error: Script type not set" Oorzaak? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
JGuntherS Geplaatst: 11 december 2005 Auteur Rapport Share Geplaatst: 11 december 2005 Dat heeft volgens mij niks te maken met je main.scm. Probeer hem nog eens te compileren. Het kan ook zijn dat je in de opties hebt zitten kloten en de compilatie-opties hebt veranderd, als dat zo is moet je de opties terugzetten of de MB opnieuw "installeren". Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
pimh Geplaatst: 6 februari 2006 Rapport Share Geplaatst: 6 februari 2006 Heej, Ik heb nog een vraagje over voertuigen. Het gaat over dit: alarm 0 door_lock 0 Mijn vragen zijn: 1. Hoe zorg ik dat de auto altijd op slot zit? 2. Hoe zorg ik dat de kans 50% is dat de auto op slot zit? Alvast bedankt Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
JGuntherS Geplaatst: 6 februari 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst: 6 februari 2006 1: Gebruik door_lock 100 i.p.v. door_lock 0. 2: Gebruik door_lock 50 i.p.v. door_lock 0. Het is gewoon een percentage, de kans dat de deur op slot zit, hetzelfde geld voor het alarm. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
pimh Geplaatst: 6 februari 2006 Rapport Share Geplaatst: 6 februari 2006 Ok, bedankt voor de snelle reactie Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
D@V!D Geplaatst: 7 februari 2006 Rapport Share Geplaatst: 7 februari 2006 (bewerkt) ff een vraagje: ik heb geprobeerd een nieuw save-point te maken, dit lukte totdat ik het gecreeerde save-icoontje op pakte, wat dan gebeurde er gewoon niks. Ik pak hem op, het save-icoontje verdwijnt en dan kun je gewoon verder spelen. (er komt geen save-scherm) weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Bewerkt: 7 februari 2006 door D@V!D Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
JGuntherS Geplaatst: 7 februari 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst: 7 februari 2006 (bewerkt) Je moet een thread maken, die controleert of het icoontje opgepakt is, en als dat gebeurt is, het save-scherm laat zien. Nadat je klaar bent met saven, moet die thread het save-icoontje opnieuw creeëren en zichzelf opnieuw starten. Ik kan je zo geen voorbeeld geven, aangezien ik zelf nog nooit een save-thread heb gemaakt. Ik kan je wel een voorbeeld geven in pseudo-code (menselijk leesbare code, bedoeld als voorbeeld): SAVTHR_INIT: ;; thread-initialisaties 03A4: name_thread 'SAVTHR' SAVTHR_BEGIN: ;; begin de thread met het maken van een savepickup create savepickup $SAVICO at X Y Z SAVTHR_CHKLOOP: ;; kijkt of de pickup opgepakt is 0001: wait 10 ms ;; lage prioriteit 00D6: if 0 pickup $SAVICO picked up 004D: jf ££SAVTHR_CHKLOOP show save screen SAVTHR_SAVELOOP: ;; kijkt of het saven klaar is 0001: wait 10 ms ;; lage prioriteit 00D6: if 0 save ready 004D: jf ££SAVTHR_SAVELOOP 0002: jump ££SAVTHR_BEGIN ;; opnieuw beginnen Bewerkt: 7 februari 2006 door JGuntherS Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
japie323f Geplaatst: 8 februari 2006 Rapport Share Geplaatst: 8 februari 2006 hallo ik had een vraag ik wil het zo maken dat ik alle orginele missies heb uitgespeeld wat moet je dan doen? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.