Jump to content

[VC|OV] Hoe installeer ik wagens met de IMG tool?

Geplaatst:
comment_18108

Zo installeer je voertuigen met de Img tool 1.3

- Allereerst zet je bij al je bestanden van Vice City het alleen-lezen uit:

1. Je opent de map: "Rockstar Games"

2. Je drukt met de rechter muisknop op eigenschappen bij de map: "Grand Theft Auto Vice City":

IMG1.jpg

3. Je vinkt "aleen lezen" weg en je druk op toepassen:

IMG2.jpg

4. Klik hier de onderste aan, zodat hij het alleen lezen bij alle submappen en bestand er ook vanaf haalt!

IMG3.jpg

IMG4.jpg

- Download de Img Tool 1.3 hier

- Daarna download je een van de wagenmods op GTA-games.nl hier

- Vervolgens pak je het bestand uit dat je hebt gedownload

- Als je dat heb gedaan open je de Img Tool 1.3 en open je het bestand: C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto Vice City\models\gta3.img (Standaart pad)

- Daarna kijk je in je mod hoe de files heten. Bijv. skimmer.txt en skimmer.ddf

- Je gaat dan terug naar de img tool en drukt op edit en daarna op find…Dan typ je de naam van heb bestand in (In mijn geval is dat dus skimmer)

IMG5.jpg

- Hij vind nu meestal eerst de .txd. Klik met de rechter muisknop op het bestand. Klik dan op extract. Zeg nu waar hij het bestand moet opslaan. Dit is nodig ter backup. Als iets fout gaat kan je nog altijd de orriginele bestanden weer invoegen zodat VC het weer doet.

- Vervolgens verwijder je het bestand. Klik daarvoor met de rechter muisknop op het bestand en druk dan op delete:

IMG6.jpg

Doe dit ook met de .dff!

- Nu druk je op commands > add om de nieuwe bestanden toe te voegen.

- Nu doe je commands en archive rebuilt (dit duurt enige tijd) en je bent klaar. :)

IMG7.jpg

Heb je nog problemen??? Post ze hieronder

Suc6 ermee!!! ;)

• Reacties 535
  • Bezichtigingen 99.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_227161

bij mij opent hij automatisch winzip als ik een mod wil installeren... wat moet ik daarmee? ik heb die mod installer wel, maar die gebruikt m'n comp niet vanzelf... moet ik winzip weg klikken, en dan de mod installer openen? en hoe krijg ik die mod dan bij de mod installer? :? ik heb niet zo veel verstand van computers, dus beetje makkelijke taal graag ;)

Geplaatst:
comment_227165

haal je bestanden uit de zip file en zet ze ergens op je pc (een makkelijke plaats).

dan haal je de oude file weg uit de img druk je op add en zet je die nieuwe er in en dan op rebuild klikken.

ps ik hoop dat je het nu snapt.

Geplaatst:
comment_227178

nope... ;) bestanden uit de zip file gewoon knippen? en wat bedoel je met de oude file? een auto ofzo? en wat is de img? .. en dat add enzo... dat hoort tog allemaal bij winzip? :? ik zij tog dat ik r geen verstand vn had ;)

Geplaatst:
comment_227195
nope... ;) bestanden uit de zip file gewoon knippen? en wat bedoel je met de oude file? een auto ofzo? en wat is de img? .. en dat add enzo... dat hoort tog allemaal bij winzip? :? ik zij tog dat ik r geen verstand vn had ;)

heb je de eerste pagina wel gelezen anders had geweten. :ch:

Geplaatst:
comment_227207

bdoel je de uitleg met plaatjes? daar staat nix over winzip in, en dr staat ook niet wt dat img inhoud.. wel dat waneer je t moet gebruiken enzo.

en ik heb nergens 'oude file' gelezen :?

weet iemand trouwens waarom de www.gtagames.nl t bij mij niet doet?

De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw browserinstellingen aanpassen :?

Bewerkt: door grote-gta-fan

Geplaatst:
comment_227378
bdoel je de uitleg met plaatjes? daar staat nix over winzip in, en dr staat ook niet wt dat img inhoud.. wel dat waneer je t moet gebruiken enzo.

en ik heb nergens 'oude file' gelezen :?

weet iemand trouwens waarom de www.gtagames.nl t bij mij niet doet?

De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw browserinstellingen aanpassen  :?

download winrar,

Klik op het paketje en dan unrar je hem...,

En dan moet je met die files die je dan hebt de eerste pagina van dit topic lezen.

En nu..., wat snap je precies niet ?.

Winzip of Winrar heeft niks met modding te maken.

waar hbe jij het allemaal over, leg het wat beter uit

Ik moest het ook 2 keer lezen, maar verdiep je de volgende keer gewoon wat meer in de poster ;)

Geplaatst:
comment_228621

ooh nou ik dacht van: als hij steeds winzip opent als ik een mod heb gedownload, dan zal t r wel iets mee te maken hebben, dat ik het daarmee moet openen ofzo :)

ik had winrar trouwens al, maar hij opent automatisch winzip, en niet winrar... hoe krijg ik die bestandjes dan van winzip naar winrar? want volgens mij kan je ze niet gewoon kopieren en plakken tog? :N

Bewerkt: door grote-gta-fan

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_234642
die file acces dinied heeft tch egt iets met het alleen lezen te maken...maar je moet bij alle bestanden het alleen lezen uizetten en niet alleen bij gta3.img

als ik een txd of dff file wil deleten in imgtools dan geeft hij een error die zegt: "Dir file error! It might be in use.. exiting... " :slotje:

help me. to thomasvercetti

Geplaatst:
comment_234845
die file acces dinied heeft tch egt iets met het alleen lezen te maken...maar je moet bij alle bestanden het alleen lezen uizetten en niet alleen bij gta3.img

als ik een txd of dff file wil deleten in imgtools dan geeft hij een error die zegt: "Dir file error! It might be in use.. exiting... " :slotje:

help me. to thomasvercetti

heb je zelf gta dan niet nog stiekem draaien?

Geplaatst:
comment_234962

Dat klopt inderdaad.

Druk even, als je op je bureaublad bent, op Ctrl + Alt + Delete of RMB taakbalk -> Taakbeheer. En kijk onder het tabblad Processen. Als daar gta_sa.exe staat moet die selecteren en op proces beëindigen drukken.

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_248388

apart te downen :bonk:

als ik een mod down mag ik tog wel aannemen dat als ik hem installeer met imgtool en alles wat nog meer in handleiding staat wel de velgen die ook op het plaatje staan onder de auto zitten :?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.