Jump to content

[VC|OV] Hoe installeer ik wagens met de IMG tool?

Geplaatst:
comment_18108

Zo installeer je voertuigen met de Img tool 1.3

- Allereerst zet je bij al je bestanden van Vice City het alleen-lezen uit:

1. Je opent de map: "Rockstar Games"

2. Je drukt met de rechter muisknop op eigenschappen bij de map: "Grand Theft Auto Vice City":

IMG1.jpg

3. Je vinkt "aleen lezen" weg en je druk op toepassen:

IMG2.jpg

4. Klik hier de onderste aan, zodat hij het alleen lezen bij alle submappen en bestand er ook vanaf haalt!

IMG3.jpg

IMG4.jpg

- Download de Img Tool 1.3 hier

- Daarna download je een van de wagenmods op GTA-games.nl hier

- Vervolgens pak je het bestand uit dat je hebt gedownload

- Als je dat heb gedaan open je de Img Tool 1.3 en open je het bestand: C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto Vice City\models\gta3.img (Standaart pad)

- Daarna kijk je in je mod hoe de files heten. Bijv. skimmer.txt en skimmer.ddf

- Je gaat dan terug naar de img tool en drukt op edit en daarna op find…Dan typ je de naam van heb bestand in (In mijn geval is dat dus skimmer)

IMG5.jpg

- Hij vind nu meestal eerst de .txd. Klik met de rechter muisknop op het bestand. Klik dan op extract. Zeg nu waar hij het bestand moet opslaan. Dit is nodig ter backup. Als iets fout gaat kan je nog altijd de orriginele bestanden weer invoegen zodat VC het weer doet.

- Vervolgens verwijder je het bestand. Klik daarvoor met de rechter muisknop op het bestand en druk dan op delete:

IMG6.jpg

Doe dit ook met de .dff!

- Nu druk je op commands > add om de nieuwe bestanden toe te voegen.

- Nu doe je commands en archive rebuilt (dit duurt enige tijd) en je bent klaar. :)

IMG7.jpg

Heb je nog problemen??? Post ze hieronder

Suc6 ermee!!! ;)

• Reacties 535
  • Bezichtigingen 99.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_388325

Oke ik neem de readme ff met je door. Je moet de dmagic wheel mod geinstalleerd hebben. Dus google daar even naar. Dit is voor andere wielen onder je bak. Je kan de mod het beste installeren op de banshee of de deluxo. Je moet in de vehicle.ide de lijn van de banshee, vervangen met de lijn in de readme:

159, banshee, banshee, car, BANSHEE, BANSHEE, null, executive, 7, 7, 0, 249, 0.83

In de Handling moet ook de lijn uit de readme:

BANSHEE 1200.0 2.0 4.5 1.4 0.0 0.1 -0.3 70 1.3 0.89 0.50 5 355.0 52.0 R P 42.1 0.48 0 30.0 1.7 0.17 0.40 0.0 350000 0.35 -0.055 0.50 0.40 1208182 1 1

In de carols.dat moet deze lijn uit de readme:

banshee, 25,25, 36,36, 52,52, 3,3, 53,53, 76,76, 0,36, 1,1

Voor het aanpassen van deze bestanden moet je het bestand openen met kladblok.

Voor de rest moet je de .dff en de .txd (misschien ook .col) installeren zoals in deze tut uitgelegd word.

Zo duidelijker? Vragen gewoon stellen, Greetz Wazuup :bier:

Bewerkt: door Wazuup

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_395857

Grote kans dat je vergeten bent alleen lezen van je GTA map af te halen zoals in de tutorial verteld wordt.

Of je speelt GTA en hebt alt + tab gedaan. Check dit nog even. Greetz Wazuup :bier:

Geplaatst:
comment_396042
Grote kans dat je vergeten bent alleen lezen van je GTA map af te halen zoals in de tutorial verteld wordt.

Of je speelt GTA en hebt alt + tab gedaan. Check dit nog even. Greetz Wazuup :bier:

Ik heb ALLEEN LEZEN aangekruist.

Maar wat bedoel je met alt+tab???

Geplaatst:
comment_396179
Alleen lezen moet afgekruist :) Alt Tab is als je tijdens het spel wilt naar het bureaublad :bier:

Doet ie het dan nu? Of kan ik IMG tool vergeten omdat ik alt+tab heb gebruikt?

Geplaatst:
comment_396253

Alleen lezen moet afgekruist :) Alt Tab is als je tijdens het spel wilt naar het bureaublad :bier:

Ik kan beter aan jou vragen of ie het nu doet ;) Met dat alt tab bedoel ik dus dat je niet je gta aan moet hebben staan als je aan het modden bent. Volgens mij moet je gewoon ''alleen lezen'' wegvinken, door met je rechtermuisknop op je SA map te klikken, dan eigenschappen, dan alleen lezen wegvinken, dan ok. Als je later nog eens kijkt zal hij terugkomen, maar dat maakt niet uit. Greetz Wazuup

Geplaatst:
comment_396287

SA map te klikken...

Het gaat om VC..

Ik ga het proberen..

Geplaatst:
comment_397536
.

Bedoel je dat je VC niet kan laten draaien als je IMG tool gebruikt?

[ Niet dat ik heb het gedaan :puh: ]

Bewerkt: door GTA-Roloboy

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.