Blastov Geplaatst: 25 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2005 (bewerkt) Tutorial: [sA] Horseshoes, Photo pickups en Oysters plaatsen Benodigde tools: BW's Mission Builder 0.33 Jabobs SA Place Manager Op google kun je deze tools vinden. Stap 1 Open de main.scm met de mission builder > klik bovenaan op 'Find text' > typ ‘hor’ > klik op ‘Find’ Je ziet nu dit staan: 0959: $2882 = create_horseshoe_at 1224.0 2617.0 11.0 0959: $2883 = create_horseshoe_at 2323.0 1284.0 97.0 0959: $2884 = create_horseshoe_at 2035.0 2305.0 18.0 etc. Als je naar onder scrolt kom je dit tegen: 0958: $2932 = create_photo_at -2511.28 -672.99 195.75 0958: $2933 = create_photo_at -2723.63 -314.72 55.79 0958: $2934 = create_photo_at -1737.71 -579.55 26.19 etc. En als je nog wat naar onder scrolt kom je dit tegen: 095A: $2982 = create_oyster_at 979.0 -2210.0 -3.0 095A: $2983 = create_oyster_at 2750.0 -2584.0 -5.0 095A: $2984 = create_oyster_at 1279.0 -806.0 85.0 etc. Waarschuwing: Is dit niet het geval, dan maak je GEEN gebruik van de orginele R* scm! Tip: laat de mission builder aan staan. Stap 2 Open de sa place manager en vervolgens sa > Als je een plek hebt gevonden waar je de horseshoe, photo pickup OF oyster wilt hebbben druk je op Alt + Tab > in de sa place manager klik je op ‘add place’ vervolgens op ‘Click here to insert your current ingame location’ In de vakjes met X \ Y \ Z komen nu een aantal getallen te staan die je zo dadelijk moet kopiëren. Als je een horseshoe wilt plaatsen gebruik je deze lijn: 0959: $2915 = create_horseshoe_at Als je een photo pickup wilt plaatsen gebruik je deze lijn: 0958: $2948 = create_photo_at En als je een oyster wilt plaatsen gebruik je deze lijn: 095A: $3002 = create_oyster_at Achter ‘at’ doe je 2 spaties en plaats je de X coordinaat, vervolgens je Y coordinaat en daarna je Z coordinaat Vergeet niet tussen elke coordinaat een spatie te doen! Zo ziet het er dan bijvoorbeeld uit: 0958: $2948 = create_photo_at 2494,526 -1682,768 13,3385 Deze $2948 code moet verandered worden, ik maak er $TEST van Vervolgens vervang je de komma’s in punten. En daarna rond je de coordinaat af tot één getal achter de punt. Nu heb je dit ongeveer: 0958: $TEST = create_photo_at 2494.5 -1682.8 13.3 Tip: Als je later een 2de wilt tovoegen moet je dus $TEST weer veranderen in iets anders Tip2: Normaal gesproken staat een photo pickup in de lucht dus tel wat bij de Z coordinaat. Ik verhoog de Z coordinaat met 10, dan heb je dus dit: 0958: $TEST = create_photo_at 2494.5 -1682.8 23.3 Tip3: Tel bij een horseshoe en oyster 0.5 bij de Z coordinaat, zodat die mooi boven de grond zweeft. Stap 3 Ga terug naar sa en sluit het spel af > Zet je ‘’code’’ in de scm. Zo ziet het er nu uit als je een horseshoe plaats: Zo als je een photo pickup plaatst: En zo als je een oyster plaatst: Vervolgens druk je op F6 om de scm te compilen en hij word ook automatisch naar je sa data map verplaatst. Je krijgt wel een foutmelding maar die kun je negeren. Het rusultaat: Zijn er dingen niet goed of niet duidelijk in deze tutorial? Zo ja, pb me of post het hier © SA-Modding.com – Deze tutorial mag nergens geplaatst worden zonder mijn toestmming ! Bewerkt: 28 mei 2006 door Blaster27 Reageren
Achille Geplaatst: 25 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2005 (bewerkt) Je mag geen e-mails in je bericht zetten. Is altijd wel eens leuk om te proberen. dan heb je zo alle Oysters Bewerkt: 25 oktober 2005 door Achille Reageren
Dizzee Geplaatst: 25 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2005 Hey Blaster, Ik zie dat je e-mailadres al in je profiel staat, daarom is het niet echt nodig om het hier te zetten. Je kan de leden ook gewoon doorverwijzen naar je profiel. Verder, hele mooie tutorial. Is altijd wel eens leuk om te proberen. Doe zo voort zou ik zeggen. Reageren
Blastov Geplaatst: 25 oktober 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 25 oktober 2005 thanks guys het ding is...als ik mijn bericht heb geedit en dan submit, zegt die: Sorry, but you have posted more images than you are allowed to Reageren
Ewoud Geplaatst: 25 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2005 thanks guys het ding is...als ik mijn bericht heb geedit en dan submit, zegt die: Sorry, but you have posted more images than you are allowed to Dat probleem moet nu opgelost zijn Geen mail adressen in post's btw. Reageren
DaddyPimp Geplaatst: 25 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2005 Haha! Vette tutorial Blaster! Zeker een plekje in de Master Tutuorial List waard! (Of is dat alleen voor Photoshop etc.?) Reageren
Wauzie Geplaatst: 25 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2005 Ik voeg hem even toe in de Master Tutorial List.....jammer dat we Eclipses en mijn Tut over dit onderwerp niet meer hebben. (GTAmodding tuts zijn weg). Reageren
Blastov Geplaatst: 25 oktober 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 25 oktober 2005 Ik voeg hem even toe in de Master Tutorial List.....jammer dat we Eclipses en mijn Tut over dit onderwerp niet meer hebben. (GTAmodding tuts zijn weg). Dat is vervelend voor jullie je mag mijn tut best op gta-modding.nl plaatsen als je maar wel even erbij zet dat die door Blaster is gemaakt Reageren
Dizzee Geplaatst: 25 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2005 De naam van de maker wordt er altijd naast gezet. Reageren
Blastov Geplaatst: 25 oktober 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 25 oktober 2005 dat vermoede ik al maar ik zeg het toch even Reageren
Proximitus Geplaatst: 11 maart 2007 Rapport Geplaatst: 11 maart 2007 Misschien een beetje een grote bump, maar ik had een vraag: Kan je op deze manier ook andere pickups, zoals wapens en health pickups plaatsen? En auto's? want ik had ooit eens gevraagd om een health, armor en een washington voor je huis in Grove street te plaatsen, mbv de SCM, maar niemand had dat gedaan, daarom wil ik het zelf eens proberen (ook voor het eerst dat ik dat ga doen..) Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 11 maart 2007 Rapport Geplaatst: 11 maart 2007 Daarvoor raad ik je aan in >>deze<< tutorial te kijken. Daar staat alles precies uitgelegd. Als je dan nog hulp nodig hebt, dan zeg je het maar. Reageren
Proximitus Geplaatst: 11 maart 2007 Rapport Geplaatst: 11 maart 2007 Ik heb de mission builder gedownload (v0.33) Het openen van de Main gaat goed, maar als hij een map vraag om de main te decompileren, komt hij met de volgende foutmelding: Opcode out of range: C903h Address: 0005bd86h Ik heb de main.scm en script.img naar een ander map gekopieerd, en ik gebruik het gekopieerde bestand. Reageren
J-star Geplaatst: 25 maart 2007 Rapport Geplaatst: 25 maart 2007 Waar moet je precies 'Code' neerzetten? Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 27 maart 2007 Rapport Geplaatst: 27 maart 2007 Ik zou ze gewoon onderaan de bestaande lijst zetten. Dus als je de lijst bodyarmours zoekt, kan je hem daaronder bij zetten, dus gewoon na: $3344 = Pickup.Create(#BODYARMOUR, 15, 2230.4504, -2286.0044, 14.3751 Het maakt in principe niet zoveel uit zolang het maar in de buurt staat van de reeds bestaande lijst. Anders heb je kans dat je in de missies gaat zitten veranderen, en niet zo dat het er altijd staat. Wat ik persoonlijk doe is gewoon zoeken naar het object dat je wilt plaatsen en daar gewoon een extra regeltje toevoegen. Dus bijvoorbeeld een wapen plaatsen na: 032B: $3246 = create_weapon_pickup #SNIPER 15 ammo 20 at 2015.744 1004.0453 39.1 Gewoon een beetje uitproberen is vaak al genoeg . Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.