Jump to content
Geplaatst:
comment_258099

Zal iemand uit kunnen leggen hoe ik de volgende missie maak? :?

Je neemt de groene telefoon van de Zaibatsu op, na een leuke tekst moet je de moord op de brug onderzoeken en het geld-item op pakken, je zal te horen krijgen dat je een weg naar Greasy Plains moet zoeken, aangezien door de moord bij de brug de brug is opgeblazen...Als je eenmaal op Greasy Plains bent moet je een paar mannetjes vermoorden en een Tank stelen, vervolgens neem je de specale ontsnappings route om hem op het dak van een gebouw midden in Z-City te dumpen. :Y

  • Reacties 39
  • Bezichtigingen 5.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_260141

Ik heb om missies te leren maken ook een script gemaakt waarbij je een tank moet stelen en naar een plaats brengen gemaakt. Maar er is een probleem als ik het script in de scriptcompiler zet.

Dit is het script.

PLAYER_PED player1 = ( 226.5 , 18.5 , 2.0 ) 1 0 //plaats van de speler

CAR_DATA mission1_tank = ( 173.5 , 18.5 , 2.0 ) 20 0 TANK //plaats van de tank voor missie 1
ARROW_DATA arrow1 //de eerste pijl van missie 1
COUNTER MISSION1_PASSED = 0 //de missie is nog niet voltooid
COUNTER GOT_TANK = 0 //je hebt de tank nog niet
COUNTER TANK_ON_ROOF = 0 //de tank staat nog niet op het dak

/*
start de eerste missie
steel een tank en bezorg hem
*/
mission1_start:
  POINT_ARROW_AT ( arrow1 , mission1_tank ) //pijl wijst naat de tank met de naam mission1_tank

  DISPLAY_BRIEF ( 0001 ) //laat het bericht 0001 zien

  WHILE_EXEC ( got_tank = 0 ) //zolang je de tank nog niet hebt blijft je in deze loop

  IF ( IS_CHARACTER_IN_CAR ( player1 , mission1_tank ) //als je in de tank zit

	 ++got_tank

	 REMOVE_ARROW ( arrow1 )

	 POINT_ARROW_AT ( arrow1 , 39.5 , 18.5 , 2.0 ) //laat de pijl naar de bestemming van de tank wijzen

  ENDIF

  ENDWHILE

  WHILE_EXEC ( tank_on_roof = 0 ) //zolang de tank nog niet op het dak staat blijf je in deze loop

  IF ( IS_CAR_IN_BLOCK ( mission1_tank , 39.5 , 18.5 , 2.0 ) //als je op de bestemming bent

	 ++tank_on_roof

  ENDIF

  ENDWHILE

  IF ( ( got_tank = 1 ) AND ( tank_on_roof = 1 ) ) //je hebt de missie gehaald

	 ++mission1_passed

	 ADD_SCORE ( player1 , 5000 ) //de speler krijgt 5000$ als beloning

	 CLEAR_WANTED_LEVEL ( player1 ) //je hebt geen politie meer achter je aan

	 MISSION_HAS_FINISHED ( )

  ENDIF

RETURN

LEVELSTART

  GOSUB mission1_start:

LEVELEND

En dit is de fout.

scriptfout5ki.png

Weet er iemand wat ik fout doe, want ik ben nog niet zo goed in het scripten en snap niet wat ik fout doe.

Bewerkt: door maarte41

Geplaatst:
comment_260293
Weet er iemand wat ik fout doe, want ik ben nog niet zo goed in het scripten en snap niet wat ik fout doe.

Het zou kunnen dat je counters hoofdlettergevoelige namen hebben. Je declared bijv. GOT_TANK en later vraag je got_tank op. Dat zou een probleem kunnen zijn.

Geplaatst:
comment_260355

IK heb de hoofdletters eens aangepast, maar hij geeft nog steeds dezelfde fout.

Ik denk dat de fout in de buurt van de eerste ENDIF zit, want in de scriptcompiler is er tot en met regel 26 geen fout, en als ik in regel 30 expres een fout zet geeft hij dat nog niet aan.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_263309

Nu ben ik het zat!!! :@ Iemand heeft wéér mijn script verprutst, dat heb ik ooit tegen Lantyz gezegt via PM, maar dat bleef er bij dat ik alleen maar de SWITCH_GENERATOR moest herstellen...Maar nu kan ik gvd alle coordinaten van wapens / pick ups / auto's weer gaan herstellen! :@ En Lantyz kan getuigen zijn dat het vroeger écht allemaal normaal was... :@

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.