Weet iemand het 'echte' verschil tussen een WHILE loop en een WHILE_EXEC loop?
De 'handleiding' is zo vaag hierover, dat ik er niet wijs uit wordt.
Men zegt dat de WHILE_EXEC alle code in het command block uitvoert, maar dat lijkt me ook bij een gewone WHILE loop...
En dan nog een gerelateerde vraag:
Mijn missie bestaat uit 2 'delen': 1. schiet 4 guards neer, maar NIET de 'hoofdpersoon'. 2. Als '1' klaar is, gaat de 'hoofdpersoon' je volgen.
Hoe script ik dit?
Ik heb nu deze opzet:
1. WHILE loop voor de 4 guards, zolang ze nog niet alle 4 dood zijn blijven de arrows op hen gericht en blijft de loop chacken of zij nog leven en de hoofdpersoon niet dood is.
2. Zodra de 4 dood zijn zal hij naar de volgende WHILE loop gaan, die checkt of de 'hoofdpersoon' al in de auto zit.
3. Zodra de 'hoofdpersoon' in de auto zit, zal er weer een WHILE volgen die kijkt of de hoofdpersoon al met de auto in de gracht is geduwd.
Kan dat op deze manier? Dus met 3 WHILE loops onder elkaar?
P.S. kan een WHILE loop in een andere WHILE loop?
Dus bijv:
WHILE ( ( mis1_passed = 0 ) AND ( mis1_failed = 0 ) )
Weet iemand het 'echte' verschil tussen een WHILE loop en een WHILE_EXEC loop?
De 'handleiding' is zo vaag hierover, dat ik er niet wijs uit wordt.
Men zegt dat de WHILE_EXEC alle code in het command block uitvoert, maar dat lijkt me ook bij een gewone WHILE loop...
En dan nog een gerelateerde vraag:
Mijn missie bestaat uit 2 'delen': 1. schiet 4 guards neer, maar NIET de 'hoofdpersoon'. 2. Als '1' klaar is, gaat de 'hoofdpersoon' je volgen.
Hoe script ik dit?
Ik heb nu deze opzet:
1. WHILE loop voor de 4 guards, zolang ze nog niet alle 4 dood zijn blijven de arrows op hen gericht en blijft de loop chacken of zij nog leven en de hoofdpersoon niet dood is.
2. Zodra de 4 dood zijn zal hij naar de volgende WHILE loop gaan, die checkt of de 'hoofdpersoon' al in de auto zit.
3. Zodra de 'hoofdpersoon' in de auto zit, zal er weer een WHILE volgen die kijkt of de hoofdpersoon al met de auto in de gracht is geduwd.
Kan dat op deze manier? Dus met 3 WHILE loops onder elkaar?
P.S. kan een WHILE loop in een andere WHILE loop?
Dus bijv:
WHILE ( ( mis1_passed = 0 ) AND ( mis1_failed = 0 ) )
--counter1
WHILE_EXEC ( mis1_guard_kills < 4 )
//check if they all died
ENDWHILE
ENDWHILE
Bewerkt: door ReinierK