Jump to content
Geplaatst:
comment_270103

Sommige mensen vragen zich af hoe ze een vc auto werkend in gta sa krijgen. Het is helemaal niet moeilijk. Op 5min is je wagen geconverteert naar San Andreas.

(VRAAG ALTIJD PREMISSION AAN DE ECHTE MAKER!!) IK WIL DAT ER GEEN MISBRUIK VAN DEZE TUT WORD GEMAAKT. CONVERTEER ALLEEN!!! AUTO'S ALS JE TOESTEMMING HEBT!!!)

WIE ER MISBRUIK VAN MAAKT KRIJGT ER GEVOLGEN VAN!!

Ik neem nu als voorbeeld de BF Injection.

Nodige tools:

- 3dsmax7

- Txd workshop.

- Kladblok

- IMG_Tool 2.0.

- Kam's dff exporter. (31juni)

- VC DFF en TXD (de files van de auto mod die voor vc is)

- Orginele DFF e TXD uit SA. (de dff en txd uit sa zelf. Dus met andere woorden een backup vanmaken)

DEEL 1

TXD maken.

- Start Txd workshop. Open de VC bfinject.txd.

- Zoek het plaatje dat de reflection weer geeft in het spel. Als je dit gevonden hebt.

Export je dit als bmp.

- Maak een zelfde plaatje met photoshop of paint. En doe het gewoon zwart. Vervang het met de reflection

in de TXD. Dan is normaal het reflection afbeelding nu zwart. (Kun je later nog veranderen)

- Zet in de rechter onder hoek op "SAN ANDREAS"(1)

Ga dan naar Image-->Compress All Image(2)

tut1.JPG

-Sla nu gewoon de txd op als bfinject.txd

DFF & COL maken.

- Start 3dsmax7 op. Klik op "MAXscript--> Run Script"

Selecteer dan: GTA_DFF_IO_31Jul05.ms (3)

tut2.JPG

- Nadat je op open hebt geklikt, klik je nu op "Import DFF" Selecteer het model uit VC.

Selecteer gans het model met "CTRL+A.

- Klik nu op Export dff(4)

tut3.JPG

Nadat je dit gedaan hebt krijg je zo'n paneel:

tut4.JPG

Klik dan SA,MMC UV Nor VCol (5)

Klik dan op SelectCOLL3/COLL (6)

tut5.JPG

Als je hierop geklikt hebt. Selecteer je DE ORGINELE SA DFF!!

- Dan klik je op "Export DFF"(7) Geef je dff als naam bfinject.dff.

tut6.JPG

- Vervang nu de bestanden in de gta3.img. Met deze dat je juist gemaakt hebt. Normaal start ik het spel eens om te kijken of men model werkt. Als het model werkt. Ga je verder.

Wielen verkleinen.

- Open vehicle.ide met kladblok.

Zoek de regel van de BF Injection. (dat hangt af van de naam waarmee je je auto hebt vervangen)

Dat is normaal de regel:

424, bfinject, bfinject, car, BFINJECT, BFINJC, BF_injection, executive, 6, 0, 0, --1, 0.7, 0.9, 0

- Als je de rode letters verhoogd. Dan verkleinen de wielen. Daar kan ik geen hulp meer voor geven.

Het is een kwestie van geduld. Mijn bf injection werkt perfect met de ze code:

424, bfinject, bfinject, car, BFINJECT, BFINJC, BF_injection, executive, 6, 0, 0, -8, 0.85, 0.85, 0

Zodat is men Tutorial. Updates/verbeteringen volgen nog.

Greetz Matiscus.

Bewerkt: door Matiscus

  • Reacties 43
  • Bezichtigingen 17k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_559538
Maar als ik dus de txd en dff files van de CArtel Cruiser verplaats voor de Rancher, blijft de CC wel rijden als een rancher toch?

Als je een DFF en TXD bestand vervangt voor een andere, verandert dit alleen het model/vorm (dff) van het object en de textures die erop zitten (txd). Qwa rijgedrag en gewicht etc blijft hij dus gewoon hetzelfde. Wil je dit gaan veranderen, dan moet je de Handling.cfg gaan editten. Deze kun je openen met kladblok, en vervolgens de handleiding hieronder gaan volgen:

Hoe kan je wagens opvoeren? Nouw hier is je antwoord:

1. Open de file handlig.cfg in jou datafolder met kladblok.

2. Je ziet veel verschillende regels. Voor elke auto 1.

Als voorbeeld neem ik de regel van de blista compact:

BLISTA 1900.0 2.1 5.5 1.9 0.0 0.0 0.2 70 0.8 0.75 0.54 5 170.0 20.0 F P 7.0 0.65 0 30.0 1.4 0.11 0.2 0.8 20000 0.25 -0.15 0.5 0.0 2 0 1

Ontleding:

Het blauwe nummer is het gewicht van de wagen.

Het rode nummer is de maximale snelheid van de wagen.

Het groene nummer is de acceleratie van de wagen.

Het paarse nummer geeft aan wat voor aandrijving de wagen heeft:

1. Als er een F staat heeft de wagen een Voorwielaandrijving

2. Als er een R staat heft de wagen een Achterwielaandrijving

3. Als er een 4 staat heeft de wagen Vierwielaandrijving.

Verander wat je wil en sla het bestand op.

Start nu Vice City.

Tips:

1. Maak de Acceleratie nooit meer als de max. snelheid. Anders gaat de wagen slippen.

2. Het gewicht v/d wagen beinvloed de snelheid niet. Het zorgt er alleen maar voor dat je bij een botsing vrij goed op de weg blijft en niet van richting veranderd.

3. Bij een Voorwielaandrijving slipt de wagen helemaal niet. Alleen kan je heel moeilijk bochten maken.

4. Met een Vierwielaandrijving slipt de wagen vrij veel.

Hiermee kun je dus zelf bepalen hoe je nieuwe auto zich gedraagt, als je niet tevreden bent met het gedrag van de Rancher of als dat gedrag niet bij de Cartal Cruiser past ;)

  • 6 maanden later...
Geplaatst:
comment_717083
*Bump*

Is het ook mogelijk om auto's die door andere mensen gemaakt zijn in een keer van VC naar III te zetten , en dan nog de TXD naar III zetten , of komt daar meer bij kijken.

Greetz Galiorix

Nooit geprobeerd, maar in theory zou dat moeten kunnen ja :Y

  • 4 maanden later...
Geplaatst:
comment_817827
*BUMP*

Kan je ook auto's uit SA in VC zetten?

Dat je dan alles omgedraaid doet.

Ja, dat is mogelijk, ik vond een paar voertuigen uit VC die uit SA gehaald zijn.

3DS is misschien moeilijk voor een beginneling, probeer eens met Zmodeler te werken.

  • 2 maanden later...
Geplaatst:
comment_887326
ik ben bij het gedeelte waar ik de sa delen moet selecteren alleen er komt te staan cant find col3 wat moet ik doen?

Je moet dan de wagen die je vervangt, de SA .dff bestand uit de img pakken en dan selecteren als je op die knop drukt.

De originele dff van SA he, niet van VC.

Het is mij ook gelukt.

Greetz

De knop is Select Col3/Coll. bv.

Je maakt de vervanging voor de blista, dan pak je de SA blistac.dff en drukt je op de knop Select Col3/Coll. dan selecteer je de originele blistac.dff en dan export dff en noem je hem blistac.dff.

Dan kan je hem al ingame bewonderen.

Bewerkt: door FerryN

  • 2 maanden later...
  • 1 year later...
  • 2 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.