Geplaatst: 2 december 200519 jaren comment_278926 Ik ben een programma'tje aan het schrijven waarmee je paths kunt editen. Het is nog in WIP stadium, dus nog vol met bugs De Path Editor gaat samen met de Map Editor van tonywob, ik weet niet of er nog een losse versie komt. Alles zal worden overgezet naar C++. Huidige versie: 0.2.1 Changelog - 3 dec 2005 --- "Bestand-openen"-schermpje toegevoegd --- Zoek functie voor alle secties gemaakt (behalve sectie 4, daar valt niks te zoeken ) --- Wat crash-beveiligingen - 4 dec 2005 --- Compile-functie toegevoegd (als bestand "C:\test.dat") - 11 dec 2005 --- Edit-functie voor sectie 1a toegevoegd (eindelijk...) --- Edit-functie voor sectie 1b toegevoegd - 12 dec 2005 --- Edit-functie voor sectie 2 toegevoegd --- Plaatje-maak functie toegevoegd voor sectie 1a --- Plaatje-maak functie toegevoegd voor sectie 1b Suggesties/bugs ofzo? Post het hier! Je hebt Microsoft .NET Framework nodig! (1.1.4322 ofzo) Als je XP sp2 hebt, heb je het waarschijnlijk al. Werkt het toch niet, PM me om mijn MSN De compiler schrijft altijd het gecompileerde bestand naar C:\test.dat. De batch recompiler schrijft zijn bestanden naar C:\nodes**.dat. Als je bepaalde stukken code wilt inzien, PM me! SA_Path_Editor.zip Bewerkt: 20 december 200519 jaren door JGuntherS
Geplaatst: 3 december 200519 jaren comment_279033 Ik snap je tool niet echt, Ik typ in 'Set path': C:\Games\GTA SA Mods C:\Games\GTA SA Mods\data\Paths C:\Games\GTA SA Mods\data\Paths\NODES34.DAT Vervolgens 'Decompile' Alle 3 werken ze niet (Ik zou trouwens niet eens weten wt er zal moeten gebeuren maja)
Geplaatst: 3 december 200519 jaren comment_279036 Je zou volgens mij de paths moeten kunnen instellen, dat betekende de plaatsen waar de mensen lopen en auto's rijden. Ik vind het een erg ingewikkelde tool Gunther, misschien dat je hem even wat duidelijker kunt maken .
Geplaatst: 3 december 200519 jaren comment_279043 Wel leuk bedacht maar maak voordat je een eerste release maakt een duidelijk uitleg en een goeie GUI. Voorderest ga zo door. Maar het is ook niet voor niks WIP. Geprogrammeerd in VisualBasic zeker he?
Geplaatst: 3 december 200519 jaren Auteur comment_279150 Je moet bij Set path GTA-map\data\paths\ invoeren (GTA-map vervangen door je GTA-map). Dat zou moeten werken. Hij laat nu alleen nog maar de Header zien, maar het hele bestand wordt al wel in het geheugen geladen. Die knopjes betekenen nog niets. @Jarno: Het is in VB .NET 2003 geproggrammeerd. (het is zelfs multithreading ) Nieuwe versie, check de hoofdpost Bewerkt: 3 december 200519 jaren door JGuntherS
Geplaatst: 3 december 200519 jaren comment_279177 Heb hem werkend gekregen nu. Veel handiger die Open dialog. JGuntherS wil je me misschien toevoegen op MSN als je dat hebt (Ze me profiel).
Geplaatst: 3 december 200519 jaren Auteur comment_279564 Nieuwe versie, check hoofdpost. De knoppen hebben nu functie. Je kunt er entries mee zoeken. Klik erop en geef het nummer van de entry.
Geplaatst: 4 december 200519 jaren comment_279820 Op het moment kun je nog zo wenig met je tool, Ik hoop dat het snel mogelijk is om paths aan te passen van npc's, auto's etc. Gaat dat nog lang duren denk je ?
Geplaatst: 4 december 200519 jaren Auteur comment_279858 Nieuwe versie, zie hoofdpost Je kunt nu compileren (niet bewerken!), de bestandgrootte wordt kleiner, dat komt omdat R* aan het eind van een nodes**.dat allemaal nulletjes heeft laten zitten, die worden niet meegecompileerd. @ Blaster: ik ga nu bezig met een bewerkfunctie, verwacht het vandaag - overmorgen. Bewerkt: 4 december 200519 jaren door JGuntherS
Geplaatst: 5 december 200519 jaren comment_280282 Handige tool, ik denk dat GTI deze ook zou kunnen gebruiken, maar ik neem aan dat Auto's nog niet lukt? Aangezien, er nog maar enkele delen bekend zijn over het Path editten
Geplaatst: 5 december 200519 jaren Auteur comment_280429 Ik zit al bij GTI . En ik ben druk bezig het path-formaat te ontcijferen. Edit: Ik heb alle bestanden opnieuw gecompileerd, en het spel snapt ze nog steeds. Dat betekent dus dat mijn decompile/compile functies goed zijn :'D Bewerkt: 5 december 200519 jaren door JGuntherS
Geplaatst: 6 december 200519 jaren comment_280707 Wel opletten dat GTA niet de files in je data/paths map gebruikt maar die in je IMG file . Misschien wist je het al.
Geplaatst: 11 december 200519 jaren Auteur comment_283867 Weer een nieuwe versie, sectie 1b bewerkbaar! (zie hoofdpost)
Geplaatst: 12 december 200519 jaren Auteur comment_284256 Edit functie voor sectie 2 is af , zie hoofdpost. @ Matiscus: Ik heb geen flauw idee hoe het dff-formaat in elkaar zit, maar ik kan Kam eens vragen. Bewerkt: 12 december 200519 jaren door JGuntherS
Ik ben een programma'tje aan het schrijven waarmee je paths kunt editen. Het is nog in WIP stadium, dus nog vol met bugs
De Path Editor gaat samen met de Map Editor van tonywob, ik weet niet of er nog een losse versie komt. Alles zal worden overgezet naar C++.
Huidige versie: 0.2.1
Changelog
- 3 dec 2005
--- "Bestand-openen"-schermpje toegevoegd
--- Zoek functie voor alle secties gemaakt (behalve sectie 4, daar valt niks te zoeken
)
--- Wat crash-beveiligingen
- 4 dec 2005
--- Compile-functie toegevoegd (als bestand "C:\test.dat")
- 11 dec 2005
--- Edit-functie voor sectie 1a toegevoegd (eindelijk...)
--- Edit-functie voor sectie 1b toegevoegd
- 12 dec 2005
--- Edit-functie voor sectie 2 toegevoegd
--- Plaatje-maak functie toegevoegd voor sectie 1a
--- Plaatje-maak functie toegevoegd voor sectie 1b
Suggesties/bugs ofzo? Post het hier!
Je hebt Microsoft .NET Framework nodig! (1.1.4322 ofzo) Als je XP sp2 hebt, heb je het waarschijnlijk al. Werkt het toch niet, PM me om mijn MSN
De compiler schrijft altijd het gecompileerde bestand naar C:\test.dat. De batch recompiler schrijft zijn bestanden naar C:\nodes**.dat.
Als je bepaalde stukken code wilt inzien, PM me!
SA_Path_Editor.zip
Bewerkt: door JGuntherS