Jump to content
Geplaatst:
comment_278926

Ik ben een programma'tje aan het schrijven waarmee je paths kunt editen. Het is nog in WIP stadium, dus nog vol met bugs

De Path Editor gaat samen met de Map Editor van tonywob, ik weet niet of er nog een losse versie komt. Alles zal worden overgezet naar C++.

Huidige versie: 0.2.1

Changelog

- 3 dec 2005

--- "Bestand-openen"-schermpje toegevoegd

--- Zoek functie voor alle secties gemaakt (behalve sectie 4, daar valt niks te zoeken :bonk: )

--- Wat crash-beveiligingen

- 4 dec 2005

--- Compile-functie toegevoegd (als bestand "C:\test.dat")

- 11 dec 2005

--- Edit-functie voor sectie 1a toegevoegd (eindelijk...)

--- Edit-functie voor sectie 1b toegevoegd

- 12 dec 2005

--- Edit-functie voor sectie 2 toegevoegd

--- Plaatje-maak functie toegevoegd voor sectie 1a

--- Plaatje-maak functie toegevoegd voor sectie 1b

Suggesties/bugs ofzo? Post het hier!

Je hebt Microsoft .NET Framework nodig! (1.1.4322 ofzo) Als je XP sp2 hebt, heb je het waarschijnlijk al. Werkt het toch niet, PM me om mijn MSN :)

De compiler schrijft altijd het gecompileerde bestand naar C:\test.dat. De batch recompiler schrijft zijn bestanden naar C:\nodes**.dat.

Als je bepaalde stukken code wilt inzien, PM me!

SA_Path_Editor.zip

Bewerkt: door JGuntherS

  • Reacties 31
  • Bezichtigingen 9.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_279033

Ik snap je tool niet echt,

Ik typ in 'Set path':

C:\Games\GTA SA Mods

C:\Games\GTA SA Mods\data\Paths

C:\Games\GTA SA Mods\data\Paths\NODES34.DAT

Vervolgens 'Decompile'

Alle 3 werken ze niet (Ik zou trouwens niet eens weten wt er zal moeten gebeuren maja)

Geplaatst:
comment_279036

Je zou volgens mij de paths moeten kunnen instellen, dat betekende de plaatsen waar de mensen lopen en auto's rijden.

Ik vind het een erg ingewikkelde tool Gunther, misschien dat je hem even wat duidelijker kunt maken ;).

Geplaatst:
comment_279043

Wel leuk bedacht maar maak voordat je een eerste release maakt een duidelijk uitleg en een goeie GUI.

Voorderest ga zo door.

Maar het is ook niet voor niks WIP.

Geprogrammeerd in VisualBasic zeker he?

Geplaatst:
  • Auteur
comment_279150

Je moet bij Set path GTA-map\data\paths\ invoeren (GTA-map vervangen door je GTA-map). Dat zou moeten werken. Hij laat nu alleen nog maar de Header zien, maar het hele bestand wordt al wel in het geheugen geladen. Die knopjes betekenen nog niets.

@Jarno: Het is in VB .NET 2003 geproggrammeerd. (het is zelfs multithreading :) )

Nieuwe versie, check de hoofdpost

Bewerkt: door JGuntherS

Geplaatst:
comment_279820

Op het moment kun je nog zo wenig met je tool,

Ik hoop dat het snel mogelijk is om paths aan te passen van npc's, auto's etc. :)

Gaat dat nog lang duren denk je ?

Geplaatst:
  • Auteur
comment_279858

Nieuwe versie, zie hoofdpost

Je kunt nu compileren (niet bewerken!), de bestandgrootte wordt kleiner, dat komt omdat R* aan het eind van een nodes**.dat allemaal nulletjes heeft laten zitten, die worden niet meegecompileerd.

@ Blaster: ik ga nu bezig met een bewerkfunctie, verwacht het vandaag - overmorgen.

Bewerkt: door JGuntherS

Geplaatst:
comment_280282

Handige tool, ik denk dat GTI deze ook zou kunnen gebruiken, maar ik neem aan dat Auto's nog niet lukt?

Aangezien, er nog maar enkele delen bekend zijn over het Path editten

Geplaatst:
  • Auteur
comment_280429

Ik zit al bij GTI :D . En ik ben druk bezig het path-formaat te ontcijferen.

Edit: Ik heb alle bestanden opnieuw gecompileerd, en het spel snapt ze nog steeds. Dat betekent dus dat mijn decompile/compile functies goed zijn :'D

Bewerkt: door JGuntherS

Geplaatst:
  • Auteur
comment_284256

Edit functie voor sectie 2 is af :) , zie hoofdpost.

@ Matiscus: Ik heb geen flauw idee hoe het dff-formaat in elkaar zit, maar ik kan Kam eens vragen.

Bewerkt: door JGuntherS

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.