Jump to content
  • Reacties 251
  • Bezichtigingen 49.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

  • 6 maanden later...
Geplaatst:
  • Auteur
comment_915885

First 0.2.5 Info :: Posted by kyeman on 20 Mar 2008

As I mentioned in the previous news post, 0.2.5 will likely be the last SA-MP release. But we're not going out without a bang. What happens when you take the 0.1 player limit, add the 0.2 player limit, multiply by 3.3 recurring then divide by 2? That's right, you get a close approximation of 500 - which is the 0.2.5 player limit.

We have rewritten large portions of the SA-MP dedicated server and now the hard limits on players and vehicles comes down to server CPU and bandwidth.

In 0.2.5 we have taken advantage of this new server system and raised the vehicle limit to 2000 with virtually unlimited amount of vehicle models. This isn't just some theoretical limit either, we're working on a new script to replace lvdm which will cover all of San Andreas. The SA-MP beta team has been hard at work and have placed 2000 vehicles in these reusable lists.

Click the map for a plot of all 2000 vehicles. Each colour represents a reusable vehicle list.

025_vehicles.gif

Here's most of the new things you'll see in SA-MP 0.2.5:

- New player limit 500 and vehicle limit 2000.

- Tick/sync rates can now be adjusted from the server along with the streaming radius.

- Up to 2 billion virtual worlds (all server controlled).

- The server maintains an accurate position of all vehicles, even when they're not being driven.

- Visible damage on vehicles is now synced.

- Many overall sync improvements including vehicle riding, lag compensation.

- Players can now have different fighting styles.

- Trains can now drive on both tracks and each carriage can have 5 passengers.

- Many new scripting functions added.

- All 0.2.2 scripts will be compatible with 0.2.5.

- Solved issues with TextDraws and Menus.

There was a vehicle audio problem in previous releases that caused vehicles driven by other players, usually helis and planes, to become silent. This has been fixed in 0.2.5 and adds greatly to the overall feel of the game.

We have never released a version of SA-MP without first testing any new limits or features. That means over the next few weeks we intend to have a public beta and populate San Andreas with 500 players. This will be a very unique event in online gaming. If you would like to participate, keep and eye on the sa-mp.com main page as we'll be announcing the details there before the public tests start.

Any finally, we have put together a new video showing some of the improvements to syncing in 0.2.5:

SA-MP 0.2.5 Preview Video #1 (YouTube)

SA-MP 0.2.5 Preview Video #1 (DivX 5) 28MB

SA-MP 0.2.5 Preview Video #2 (WMV) 32MB by kenny01

Bron: Sa-mp.com
  • 4 weken later...
Geplaatst:
comment_941976

Eerste 0.2.5 Info :: Geplaatst door: kyeman op 20 maart 2008

Zoals ik ook al in het vorige nieuwsbericht meldde zal 0.2.5 de laatste sa:mp release zijn. Maar we zullen er niet mee stoppen zonder een geweldige release. Wat zal er gebeuren als je het speler-limiet van 0.1 neemt, daarbij tel je het limiet van 0.2 op, vermenevuldig het met 3.3 en deel het vervolgens door 2? Inderdaad, het antwoord is 500 - wat het spelers-limiet van 0.2.5 zijn.

We hebben een groot deel van sa:mp herschreven en nu zullen de 'harde' limieten van spelers en voertuigen afhangen van het cpu en bandbreedte van de server

In 0.2.5 hebben we hier gebruik van gemaakt van dit nieuwe server systeem en het voertuig-limiet verhoogd naar 2000 met in theorie ongelimiteerde voertuigmodellen. Het is niet alleen een theoretisch limiet, we werken eraan om het lvdm-script te herschrijven dat zal afspelen in heel San Andreas. Het SA-MP beta team heeft hard gewerkt en hebben 2000 voertuigen geplaats in herbruikbare lijsten.

Klik op de plattegrond waar alle voertuigen op staan. Elke kleur vertegenwoordigd een herbruikbare lijst

025_vehicles.gif

Dit zijn de meeste nieuwe dingen die in 0.2.5 zullen komen:

- Nieuwe spelerlimiet word 500 en voertuiglimiet 2000.

- De mate van synchonisatie kan worden aangepast

- Zo'n 2 miljard virtuele werelden beschikbaar.

- De server kan precies bepalen waar een voertuig staat, ookal is het voertuig nog niet gebruikt.

- Schade aan voertuigen is nu gesynchroniseerd.

- Algemene synchronisatie is verbeterd. (O.a. het rijden op voertuigen en vermindering van lag)

- Spelers kunnen nu verschillende vecht-stijlen hebben.

- Treinen kunnen nu op beide sporen rijden en in elke wagon kunnen nu 5 passagiers

- Vele nieuwe script-functies zijn toegevoegd

- Alle 0.2.2 scripts zijn ook te gebruiken in 0.2.5.

- Problemen met textdraws en menu's zijn opgelost

Er was een probleem in de vorige versies met de audio in voertuigen die door anderen bestuurd worden, meestal helicopters en vliegtuigen werden stil. Dit is gerepareerd in 0.2.5.

We hebben nog nooit een sa:mp versie uitgebracht zonder eerst alle limiten en zaken te testen. Dat betekent dat we over een paar weken misschien een beta-test te doen en proberen om 500 spelers in een server te krijgen. Dit zal een uniek moment zijn van online spelen. Als je het leuk lijkt om mee te doen, hou de hoofdpagina van www.sa-mp.com in de gaten want daar zullen we details bekent maken voordat de publieke test zal starten.

En tot slot hebben we een nieuw filmpje gemaakt die laat zien hoe de synchronisatie verbeterd is in 0.2.5

SA-MP 0.2.5 Preview Video #1 (YouTube)

SA-MP 0.2.5 Preview Video #1 (DivX 5) 28MB

SA-MP 0.2.5 Preview Video #2 (WMV) 32MB by kenny01

Bron: Sa-mp.com
  • 1 maand later...
Geplaatst:
comment_987730

Ik denk dat dat wel meevalt, zoek maar met Google op San Andreas Multiplayer.

Op hun eigen site is niks meer te vinden, maar kijk naar de zin 'Update 15 May 2008 littlewhitey has taken over the 0.2.2 server list'. Ik kan namelijk met SA-MP wel weer servers vinden :)

  • 1 year later...
Geplaatst:
comment_1450843

Ik heb eigen servers gehad, en ik kan goed scripten met pawno ...

Maar ik heb nooit succes in het krijgen van bezoekers in me server ...

Dus wat heeft pawno scripten voor mij dan nog zin :7

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.