Jump to content

(guide) Hoe maak ik een hufter proof wachtwoord

Geplaatst:
comment_291097

Update: http://www.gtaforum.nl/index.php?automodul...p;showentry=264

Veel mensen hebben een onveilig wachtwoord waardoor prive gegevens risico meelopen of je accountje op een forum.

Ik ga hier in het kort uitleggen hoe je een Hufter Proof wachtwoord kan maken....

Regel 1:

Gebruik verschillende wachtwoorden voor verschillende dingen. Als je maar 1 wachtwoord heb en ze weten waar je nog meer actief ben heb je grote kan dat ze daar ook je profiel verkloten.

Regel 2:

Zorg voor een wachtwoord met minimaal acht getallen, letters en speciale tekens.

Regel 3:

Als je een wachtwoordt aanmaak en je heb bijvoorbeeld een getal in je ww verdeel dit getal dan over je wachtwoord.

Bv. je geboorten jaar is 1985. Je kan je geboorten jaar dan zo over je wachtwoord verdelen.

85test19 dit wachtwoord is alweer moeilijker te raden.

Regel 4:

Vertaal getallen in speciale tekens.

Als jij je een getal in typt hou dan de shift toets ingedrukt.

Vb. 85test19 wordt *%test!( dit wachtwoord is alweer stukken moeilijker te raden en te kraken.

Regel 5: Ontwijk makkelijk te raden woorden/getallen, zoals je voornaam, achternaam, naam huisdier, naam pa/ma, geboortedatum.

Gebruik woorden die alleen jij kan weten.

Als je echt een hufter proof wachtwoord wil maak je wachtwoord dan langer dan 8 teken en zie regel 1 t/m 5.

Bewerkt: door Ewoud

Featured Replies

Geplaatst:
comment_297268
Dat valt je behoorlijk tegen. Meeste mensen gebruiken te simpele wachtwoorden bijvoorbeeld het begin van hun mailadres ofzo.

Er zijn zelf mensen die hun wachtwoord hetzelfde hebben als hun gebruikersnaam. Ik gok dat 1 op de hondert hier op dit forum dat wel heeft.

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_310370

wat je ook kan doen is:

Gebruikersnaam: freddy

wachtwoord: poes

Geheugensteun: poes

dan denken ze een poes, hoe heette zijn poes ook alweer? dikkie dik intypen fout :D terwijl het gewoon poes is :puh:

Geplaatst:
  • Auteur
comment_310388
wat je ook kan doen is:

Gebruikersnaam: freddy

wachtwoord: poes

Geheugensteun: poes

dan denken ze een poes, hoe heette zijn poes ook alweer? dikkie dik intypen fout :D terwijl het gewoon poes is :puh:

De gemiddelde persoon heeft dat zo geraden.

Geplaatst:
comment_310479

eerst moeten ze freddy weten, en dan moeten ze zo sli zijn om ook eens poes in te vullen. ik weet zeker dat jullie dat nooit zouden doen. lieg maar niet :D

Geplaatst:
comment_310486

Het is bij een wachtwoord niet belangrijk om te weten of je een poes hebt die Freddie heet. Natuurlijk weet een hacker dit niet, maar er bestaan programma's die alle bekende woorden in een recordtempo doorlopen en dan vanzelf op je wachtwoord stuiten. En of je kat nu Freddie of Prinses Beatrix heet: het programma vindt ze. Niet doen dus! Zoals Ewoud al uitlegt: zorg voor een lang, liefst niet bestaand woord, en zet daar leestekens, cijfers etc voor/achter/tussen. Hoe minder het op een zinnig woord lijkt hoe beter.

• 5 maanden later...
Geplaatst:
comment_440711

bedankt Ewoud handig om te weten :Y

mijn wachtwoord zit ook de naam van mijn huisdier in maar er zitten ook hoofdletters in

ik heb dezelfde wachtwoord op het forum en op mijn msn acount :puh:

• 4 maanden later...
Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.