Jump to content
Geplaatst:
comment_298093

Ik ben vanochtend begonnen met het ingame plaatsen van mijn huisje. Ik heb al eerder een object gemapt, dus ik wist wel al hoe het ongeveer moest. Heb voor de zekerheid wel Wauzie's tutorial erbij gepakt.

Ik heb het geprobeert om het in GTI te mappen, omdat in mijn andere SA Folder iets mis is met de gta3.img, waardoor SA crasht als ik het wil opstarten. Ik heb met Kam's nieuwste scripts een .dff gemaakt in 3DS Max 8. Omdat ik zelf niet erg veel snapte van de nieuwe .col maker heb ik dat gewoon met de oude gemaakt. (Die in de tutorial staat)

De .txd gewoon met de TXD Workshop.

Info over de DFF:

Ik heb dus Kam's nieuwste script gebruikt met deze dingen geselecteerd:

post-2814-1136046668_thumb.jpg

Info over de TXD:

- Alle plaatjes

- Alle plaatjes gedecompileerd

- Alle plaatjes hebben dezelfde namen en zijn in .bmp formaat.

Mijn IDE regel:

18889, testhuis, testhuis, 300, 128

Mijn IPL regel:

18889, testhuis, 0, 35.37928, 213.0914, 13.6245, 0, 0, 0, 1, -1

Er zitten natuurlijk ook de nodige andere "woordjes" bij (end, objs, etc.) Ik heb hierna de bestanden: testhuis.txd, testhuis.dff en testhuis.col in de GTI.img ge-add en daarna op "Rebuild Archive" . IMG tool afsluiten, SA opstarten. Ik druk op "New Game", alles gaat goed, maar ingame is eht huis nergens te bekennen. Mijn co-ordinaten heb ik gemaakt met de SA Place Manager.

Ik heb Wauzie's Modelling Tips & Bugs topic al gelezen. De IPL is als het goed is goed. De .txd ook. De .dff hoop ik ook.

Weten jullie misschien het probleem?

Note: Gelieve geen onzinnige posts te plaatsen.

Featured Replies

Geplaatst:
comment_298101

Volgens mij is het ID niet goed.

Ik dacht ooit gehoord te hebben dat 18000 het hoogste is.

Maar kan ook dikke onzin zijn hoor.

Succes.

Geplaatst:
comment_298240

Doe dit is als IPL regel, ik neem aan dat je GTI mod, in dit geval kan je oo ID 6500 gebruiken.

6500, testhuis, 0, 35.37928, 213.0914, 13.6245, 0, 0, 0, 1, 1

6500, testhuis, testhuis, 300, 128

Maak eens een screen van je coll in de nieuwe colleditor, en probeer eens te mappen met de IO mapper voor SA, ofmet d eIPL editor, ik heb geloof ik het gevoel dat je huis onder het eiland zit.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_298243

Daar zat ik ook al aan te denken, ja. Ik heb even de IPL en IDE aangepast en zal zo is de tutorial van burpicane erbij pakken. De .col lijkt mezelf gewoon oke, nieuw bestand, testhuis.dff ge-importeerd en via de col maker een .col gemaakt. Ik post zo even een screen.

Hier is mijn .col, het rare is wel, dat het 2 faces/polygons mist op het dak. Het dak is gewoon een simpele pyramide vorm (wel attached) . Hier de screen:

post-2814-1136054511_thumb.jpg

Geplaatst:
comment_298490

Met welk script maak jij je COL bestand.

En ik zou als je je DFF maakt op dit plaatje:

post-2814-1136046668_thumb.jpg

Dat laatste gele vlakje Vcol uitschakelen.

Heb je in txdworkshop wel je txd bestand op San Andreas gezet?

Zijn je plaatjes wel in de grote allemaal van, 256* 256* 512* 512* enz

geen dingen fout geschreven? 1 letter fout kan zorgen dat iets neit werkt.

Bewerkt: door kaaspizza

Geplaatst:
comment_298517

Ik denk dat het dan toch aan dat Vcol ligt omdat ik niks verkeerds zie aan de TXD.

Heel miss een typfoutje in de namen maar dat kan ik niet nagaan.

Bewerkt: door ~> GizmO <~

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.