Blastov Geplaatst: 31 december 2005 Rapport Geplaatst: 31 december 2005 (bewerkt) Oi, Ik vind dat het weer eens tijd word om een tutorial te maken. Vandaag behandel ik: Vice City DFF, TXD en COL bestanden omzetten naar SA DFF, TXD en COL bestanden Benodigdheden: 3Ds Max DFF script van Kam TXD Workshop COL Editor II alpha 0.4 DFF omzetten Open 3Ds Max en vervolgens de DFF script van Kam. Klik op ‘Import DFF’ en zoek de DFF op die je wilt omzetten naar DFF SA formaat. Stap 2 Duw Ctrl + A op je toetsenbord, hiermee selecteer je alle objecten in de DFF. Vervolgens klik je op het plusje in het DFF venstertje. Zorg dat SA groen is, MMC, UV, Nor en VCol geel zijn, zorg dat ‘Skip COL’ aangeklikt is en als laatste klik je op ‘Export DFF’ Nu is je VC DFF omgezet in SA DFF formaat. TXD omzetten Open je VC TXD met de TXD Workshop. Rechtsonder staat ‘Vice City’ zet dit op ‘San Andreas’ vervolgens sla je je txd op, nu is hij in SA TXD formaat. COL omzetten Stap 1 Open de Col Editor en ga naar Edit > Batch Conversion. Klik op ‘Add…’ en zoek de col bestanden op die je wilt omzetten. Vink ‘Generate Lighting’ en ‘Material Coversion VC to SA’aan. Klik op het bolletje met ‘COL3’ en als laatste op ‘OK’ Stap 2 Dan zie je als het goed is dit schermpje: Ik raad je aan om alles op de default settings te laten staan, om hier zeker over te zijn klik je op ‘Default’ en als laatste op ‘OK’. Nu is je COL1 omgezet naar COL3 Dit was mijn 3de tutorial Bewerkt: 1 januari 2006 door Blaster27 Reageren
Jarno Geplaatst: 1 januari 2006 Rapport Geplaatst: 1 januari 2006 Kan je niet echt een tut noemen . Reageren
Blastov Geplaatst: 1 januari 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 1 januari 2006 Hoe heet het dan ? Reageren
Wauzie Geplaatst: 1 januari 2006 Rapport Geplaatst: 1 januari 2006 Leuk dat je dit laat zien, maar het is niet echt een tut....hij mag wat uitgebreider wil het een tut worden. Reageren
Matiscus Geplaatst: 1 januari 2006 Rapport Geplaatst: 1 januari 2006 Wist ik al van buiten. Ook al beweer je dat men DFF'S niet werken. Reageren
Mr. Vriecetti Geplaatst: 1 januari 2006 Rapport Geplaatst: 1 januari 2006 (bewerkt) ik keb een vraag want waarom moet je VC DFF omzetten naar SA DFF, wat zijn de voor delen? ene tis wel een tut hoor, alleen een korte.. Bewerkt: 1 januari 2006 door Mr. Vriecetti Reageren
Flame^ Geplaatst: 1 januari 2006 Rapport Geplaatst: 1 januari 2006 ik keb een vraag want waarom moet je VC DFF omzetten naar SA DFF, wat zijn de voor delen?ene tis wel een tut hoor, alleen een korte.. Een tutorial is uitgebreider, en waarom je een VC .dff in SA wil? Misschien wil je wel een leuk huis dat in VC staat in SA hebben? Zo zijn er no wat dingetjes, bijvoorbeeld dat je een VC wapen in SA wilt hebben. (Je moet dan wel met de pivot werken) Als je zoiets ook nog ingame wilt zetten kan er eventueel nog bij dat je de .txd moet omzetten naar SA in de TXD Workshop. En hoe je een .col maakt, maar dan ga je meer in de richting van de Mapping tutorials.. Reageren
Blastov Geplaatst: 1 januari 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 1 januari 2006 Ook al is mijn tutorial niet lang dan is het alsnog een tutorial vind ik Maja ik had eigenlijk 3 tutorials gemaakt die heb ik nu maar samengevoegd en hoop ik maar dat het nu wel goed is Reageren
Jarno Geplaatst: 1 januari 2006 Rapport Geplaatst: 1 januari 2006 Nu kan je het een tut noemen. Goedzo Reageren
Flame^ Geplaatst: 1 januari 2006 Rapport Geplaatst: 1 januari 2006 Ziet er inderdaad al veel beter uit. Misschien nog een link erbij zetten naar Wauzie's tut, over de IDE en IPL, zodat mensen gelijk weten waar ze naar toe moeten om het te kunnen mappen . Reageren
Blastov Geplaatst: 1 januari 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 1 januari 2006 Zou een moderator mischien deze tut in de MTL kunnen zetten en de naam even veranderen naar: [TUT] VC objecten omzetten naar SA objecten Reageren
nuke_obelisk Geplaatst: 21 juni 2006 Rapport Geplaatst: 21 juni 2006 help ik doe bij de dff alles wat er staat precias zoals het er staat, ik install het in sa met samp ook geen foutmeldingen, ik laad het spel geen probleem maar als ik de hydra (mijn gevodde voertuig) zoek is ie er niet! ik typ de cheat in en hij blijft niet haken maar er komt geen hydra! hoe kan dit want ik wil hel graag een mod van vc naar sa converte. Reageren
Blastov Geplaatst: 21 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 21 juni 2006 Wat heeft de hydra met deze tutorial te maken ? Ik snap je vraag niet... Reageren
nuke_obelisk Geplaatst: 23 juni 2006 Rapport Geplaatst: 23 juni 2006 nou ik had dus een vliegtuig mod uit vice city, die vond ik zo mooi dat ik die in san andreas wilde hebben maar ik wist niet hoe dat moest. toen zag ik deze tutorial en ik probeerde het uit en deed het precias zoals het hier staat! maar als ik alle bestanden van vc naar sa bestanden heb verander zoals er in de tut staat en ik instaleer hem met sami (san andreas mod installer). en ik start de game op, dan is er niks mis maar de hydra (het voertuig die ik veranderd heb... spawn nergens ook niet met de cheat, als ik de cheat invoer blijft hij niet vasthaken maar hij spawnt niet er komt gewoon niks. ik vroeg me af hoe dat komt en hoe ik het kan verhelpe. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.