Klik op ‘Import DFF’ en zoek de DFF op die je wilt omzetten naar DFF SA formaat.
Stap 2
Duw Ctrl + A op je toetsenbord, hiermee selecteer je alle objecten in de DFF.
Vervolgens klik je op het plusje in het DFF venstertje. Zorg dat SA groen is, MMC, UV, Nor en VCol geel zijn, zorg dat ‘Skip COL’ aangeklikt is en als laatste klik je op ‘Export DFF’
Nu is je VC DFF omgezet in SA DFF formaat.
TXD omzetten
Open je VC TXD met de TXD Workshop. Rechtsonder staat ‘Vice City’ zet dit op
‘San Andreas’ vervolgens sla je je txd op, nu is hij in SA TXD formaat.
COL omzetten
Stap 1
Open de Col Editor en ga naar Edit > Batch Conversion. Klik op ‘Add…’ en zoek de col bestanden op die je wilt omzetten.
Vink ‘Generate Lighting’ en ‘Material Coversion VC to SA’aan. Klik op het bolletje met ‘COL3’ en als laatste op ‘OK’
Stap 2
Dan zie je als het goed is dit schermpje:
Ik raad je aan om alles op de default settings te laten staan, om hier zeker over te zijn klik je op ‘Default’ en als laatste op ‘OK’. Nu is je COL1 omgezet naar COL3
Oi,
Ik vind dat het weer eens tijd word om een tutorial te maken.
Vandaag behandel ik: Vice City DFF, TXD en COL bestanden omzetten naar SA DFF, TXD en COL bestanden
Benodigdheden:
3Ds Max
DFF script van Kam
TXD Workshop
COL Editor II alpha 0.4
DFF omzetten
Open 3Ds Max en vervolgens de DFF script van Kam.
Klik op ‘Import DFF’ en zoek de DFF op die je wilt omzetten naar DFF SA formaat.
Stap 2
Duw Ctrl + A op je toetsenbord, hiermee selecteer je alle objecten in de DFF.
Vervolgens klik je op het plusje in het DFF venstertje. Zorg dat SA groen is, MMC, UV, Nor en VCol geel zijn, zorg dat ‘Skip COL’ aangeklikt is en als laatste klik je op ‘Export DFF’
Nu is je VC DFF omgezet in SA DFF formaat.
TXD omzetten
Open je VC TXD met de TXD Workshop. Rechtsonder staat ‘Vice City’ zet dit op
‘San Andreas’ vervolgens sla je je txd op, nu is hij in SA TXD formaat.
COL omzetten
Stap 1
Open de Col Editor en ga naar Edit > Batch Conversion. Klik op ‘Add…’ en zoek de col bestanden op die je wilt omzetten.
Vink ‘Generate Lighting’ en ‘Material Coversion VC to SA’aan. Klik op het bolletje met ‘COL3’ en als laatste op ‘OK’
Stap 2
Dan zie je als het goed is dit schermpje:
Ik raad je aan om alles op de default settings te laten staan, om hier zeker over te zijn klik je op ‘Default’ en als laatste op ‘OK’. Nu is je COL1 omgezet naar COL3
Dit was mijn 3de tutorial
Bewerkt: door Blaster27